Her må du utdype litt
@petterhg. Så jo flott ut, eller skal den kløyves og gås over før sommeren?
Selv kjøpte jeg meg en 1960 modell tempo corvette med en god gammal fitches & sachs 50 motor med 3 håndgir.
Har vel skrudd mer en jeg har kjørt, men en utrolig sjarmerende ting jeg gleder meg til å kosekjøre til sommeren!
Her undertegnede og romperaketten
Kult med Tempo,
@crown guard!
Eldre mopeder går litt raskere enn de nye. Det var andre "begrensningsregler" for disse "i gamle dager"!
Jeg fikk min Suzuki (det høres vassere ut enn å omtale den som moped eller 50ccm....) av min bror;
@chrgod. Han kjøpte den i 91 og var andre eier av denne 85-modellen. Han brukte den en del frem til siste halvdel av 90-tallet. Siden da har den stått i garasjen hos mine foreldre. Tørt og godt. Jeg fikk den av han for 3-4 år siden. Og for et par år siden ble den fraktet hjem til min garasje. Der ble den stående. Planen min var å få motoren og forgasseren renset i fjor sommer. Tid og muligheter for å skru på slikt er ikke så stor, da den står i en fellesgarasje. Dermed ble det til at jeg kontaktet mopedportalen.no (anbefales!!!) og kom i kontakt med en hyggelig kar som kunne hjelpe meg. Nå har Suzukien nye dekk, slanger, filtere og overhalt forgasser og motor. Når bensinen blir stående i forgasseren lenge fordamper den og tetter igjen rør og annet. Det ser ut som grønske og alger! Stemmer; det er min forgasser nedenfor:
[/IMG]
Denne er nå polert og staket opp!
Nå er det litt småjobber igjen til meg. Fikse horn, speil, blinklys...
Jeg kjøpte ny hjelm. Disse blir "gamle og harde" etter 7-8 år. Greit med nye hansker og jakke også.
Nå gleder jeg meg til 2-hjulsesongen kommer! Til nå har jeg prøvekjørt rundt i fellesgarasjen, (er det ikke flott med stor fellesgarasje!!!??!!), og det er virkelig gøy! Dette kommer til å bli en fantastisk sommer!
Et problem er bare; Hva om jeg setter veldig pris på å kjøre på to hjul?
Blir det tungt å komme opp bakker er det tre muligheter:
1) Kjøpe større sykkel. (Det krever mer penger og MC-lappen)
2) Trimme sykkelen. (Det er ikke tillatt, og kan gå ut over forsikring dersom/hvis noe skulle skje)
3) Trimme egen vekt. (Ikke det mest spennende.... Den skle ned 20+ for noen år siden og vet ikke hvor langt ned det er greit.....)
Uansett så er det sin sjarm å kjøre denne typen kjøretøy! Det trenger ikke å gå fort for å ha det gøy!
Vel. Mer vet jeg nok til høsten.... Kanskje det blir rom for en tråd på "Hvor rimelig kan man få en MC-lapp?"
Lykke til med Tempo'n,
@crown guard!
En ting er sikkert! Inne i byen, frem og tilbake til jobb og studie trenger man ikke mer enn 50-60 km/t
Snart er det vår!
8-D