Min garasje er fylt med...

Fra G-klasse og Leaf til …

Unknown.jpeg
 
G til Leaf? DET var tappert! Det blir nesten som fra Redsub til Timex:)
(Jeg kombinerer selv evigvarende G med kullkraftdrevet bruk og kast bil, så jeg tillater meg å slenge med leppa her i glasshuset:))
 
G til Leaf? DET var tappert! Det blir nesten som fra Redsub til Timex:)
(Jeg kombinerer selv evigvarende G med kullkraftdrevet bruk og kast bil, så jeg tillater meg å slenge med leppa her i glasshuset:))

Ja, hvordan skjedde det? :p

Det aner meg at det var en kvinne involvert? ;)

Hehe. Ble for lite brukt og gratis parkering utenfor jobben fristet veldig, i tillegg er det greit med mer enn to seter. Det blir ny G etterhvert, men Q5'en funker knakende godt til alle formål. En 2011-modell G er ikke akkurat gratis å eie - det ble noen voksne regninger bare for service og bytting av en parkeringssensor.

@Callahan, ingen kvinne som hadde noen saying i den saken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Hehe. Ble for lite brukt og gratis parkering utenfor jobben fristet veldig, i tillegg er det greit med mer enn to seter. Det blir ny G etterhvert, men Q5'en funker knakende godt til alle formål. En 2011-modell G er ikke akkurat gratis å eie - det ble noen voksne regninger bare for service og bytting av en parkeringssensor.

@Callahan, ingen kvinne som hadde noen saying i den saken :)


Ja ja... det var sånn det var... G-strengen ble kastet og erstattet med et fiken-blad...
Alt har sin sjarm og sin tid...

8
 
Ser ikke helt den sammenlikningen der, da både MB og Audi er i samme segment - tysk premium. Og så lenge de er relativt ny, er de ikke dyre å serve. Selvsagt hører man om skrekkhistorier, med utlegg i 150k-klassen, men dette er det heldigvis langt i mellom.
Ut i fra det lille jeg kan om bil, og det man leser på nettet, er vel italienske biler(gjerne slike med steilende hester eller sinte okser) noe av det som er dyrest å serve. Da koster en enkel service fort en sub, og det etter dagens hodeløse markedspris.
Men særdeles enig i uttalelsen din om at en Q5 er mye bedre enn en lommelykt. Unnskyld, Leaf.

Det med italienske sportsbiler stemmer med det jeg hører.
En bekjent kjøpte en brukt Ferrari 430. Før den rullet ut av butikken ble det gjort avtale om "klargjøring". Det vil si clutchbytte og bytte av alle filtre og væsker. Regningen kom på 120.000,-
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Da er bilen endelig i hus,

Hentet og på lånte orginal felger:



Fikk på nye nismo felger:



På plass i verkstedet







Nå blir det montering av Nismo støtdempere og fjærer som senker den ca 20mm så inn på kontroll for å skrive dette i vognkort, deretter en runde under bilen med rustbeskyttelse.
Orginal hjulene blir liggende på hylle, dekkene på de er fra 94 og egner seg ikke til annet..