Min garasje er fylt med...

Ved kjøp av mc dekk er motorsykkeldekk .com dekkets uret.no. Ikke handlet der selv da butikken ga meg mye rabatt etter henvisning til denne siden. Kjenner dog andre som har handlet der og de var meget fornøyde.
Ellers har "Mc Oslo" kuttet ganske kraftig i prisenen på Michelin og Metzeler, Michelin angivelig ned nesten 40% kontra 2010 og Metzeler angivelig ned ca 25%. Og de hadde iallefall i sommer en "drop-in" verkstedsordning som gjorde at man slapp å vente år og dag på omlegg. (14 dager venting i den korte sesongen vi har i Norge er "år og dag"!) :)
 
Hei!!
Takk for mange gode råd :D
Har handlet med dekkonline.com og dette er vel samme butikk.
Problemet kommer vel når jeg skal ha dette på felgen.... Foran kan jeg vel bare skru av, men bak er det litt mer jobb....
Og etter det jeg ser på sykkel'n, er det litt komplisert med svingarm på en side..... :p
Hva anbefaler dere på dette?
:)
 
Hei!!
Takk for mange gode råd :D
Har handlet med dekkonline.com og dette er vel samme butikk.
Problemet kommer vel når jeg skal ha dette på felgen.... Foran kan jeg vel bare skru av, men bak er det litt mer jobb....
Og etter det jeg ser på sykkel'n, er det litt komplisert med svingarm på en side..... :p
Hva anbefaler dere på dette?
:)

Om det ser vanskelig ut er det kanskje smart å ikke gjøre det selv, ta med sykkel og nytt dekk til forhandleren. Koster sikkert litt mer, men du slipper å ende opp med et skjevt bakhjul.
 
Min garasje ser ut til å være i evig rotasjon..... Skulle importere en Porsche fra USA for et par år siden og endte opp med denne istedet:

29057232.jpg
[/URL][/IMG]

Så måtte jeg foliere den

70025984.jpg
[/URL][/IMG]

Så ble jeg redd for at den ville bli tung å selge så jeg byttet den i denne

47208516.jpg
[/URL][/IMG]

Så måtte jeg foliere den

41964152.jpg
[/URL][/IMG]

Så ble jeg redd for at den ville falle mye i pris så jeg byttet til denne

34280669.jpg
[/URL][/IMG]

Som jeg selvfølgelig måtte foiliere...

36234087.jpg
[/URL][/IMG]

Men så ble jeg redd for at den ikke var gøy på banen så jeg byttet til denne

71296242.jpg
[/URL][/IMG]

Som var gøy på bane og som ikke trengte foliering...MEN det var så dyre deler så jeg byttet i denne

ford1g.jpg
[/URL][/IMG]

Som selvfølgelig skal folieres....og for tiden deler plass i garasjen med denne

61714987.jpg
[/URL][/IMG]

Og denne

pedersens.jpg
[/URL][/IMG]
 
WoW! Her var det mye fett :D

Foreslår en bil GTG der du stiller med godsakenec - du skal gjrene få sitte på i min Allroad eller Poloen, du velger ;)
 
Spenstig bilvalg! godt det er noen som tørr å satse på en nokså utradisjonell bilpark;)
 
Jojo: Will you marry me???

En vannvittig hyppig bytting av fantastiske biler. Ettersom du startet med en California av sportsbilene må jo dette ha foregått kun på ett par år:D
Går utifra at din nåværende bil gir deg rimelig stor wow-faktor, men er det noen du savner?
Etter historien å bedømme, finner du nok en fin grunn for å flippe igjen, har du noe i kikkerten?
 
Nesten ferdig med å bytte ut standard 1800 motor mot nybygd 1995 fra England. Vass kam, justert topp og en 45 weber.
Venter bare på en oljekjøler fra England, så er den klar til å fyres for første gang.
Har også byttet ut standard 4 girs kasse med en 4 girs med overdrive på 3. og 4. Gir.

Bare synd jeg er fem måneder for tidlig ute.
30a9b9a7.jpg
 
Om det ser vanskelig ut er det kanskje smart å ikke gjøre det selv, ta med sykkel og nytt dekk til forhandleren. Koster sikkert litt mer, men du slipper å ende opp med et skjevt bakhjul.

Hvis man har skrudd litt før så anbefaler jeg å kjøpe inn noen dekkspaker, en "beadbraker" og prøve på å bytte selv, jeg har gjort dette selv hver gang, og det er ikke vanskelig i det hele tatt, skal ikke mange byttene til før man har spart inn pengene som utstyret koster, tipper man klarer å få kjøpt inn det man trenger for å legge om selv for under tusenlappen. Og en dekksjappe tar fort 500,- for å legge om å avbalansere et sett hvis man har medbrakte dekk.
Så to dekkbytter så begynner man å spare på det.

For min del så har det også vært deilig å gjøre det selv mtp skader på felgene, første sykkelen jeg hadde satt jeg inn på verksted for å bytte et bakdekk, det endte opp med en liten ripe i bakfelgen (som verkstedet nektet på å ha lagd) Det plaget meg hver gang jeg vasker biken. Og da jeg fikk nye PVM felger til 25K så turte jeg ikke å la verkstedet gjøre det, og gjorde det selv, uten å lage en eneste skramme!

Og ang avbalansering så har jeg faktisk ikke gjort det på noen av dekksettene jeg har byttet, uten å slite med vibrasjoner overhodet. Selv i 2,5 ganger lovlig norsk hastighet:)
Svaret på det er vel at dagens teknologi er så presis at dekket er så godt som 100% balansert, det samme med felgene på biken også.
Mange meninger om den saken, men jeg har ikke gjort på det på noen av de 4 syklene og 8 dekksettene jeg har lagt om selv. Og ingen har vist tegn til ubalanse!
 
DA jeg kjøpte nye dekk til KTMen jeg hadde argumenterte dama i butikken på at dekken som motorsykkeldekk leverte ofte var gamle og stive dekk som hadde ligget på lager lenge. Dust.

En annen side ved saken er at det er mange butikker/verksteder som ikke vil legge om dekk som ikke er kjøpt hos de for blodpris.

Hehe, dette argumentet har jeg også hørt, virker som det er det importøren har gitt forhandlerene i oppgave å si når det blir spurt om hvorfor det er så hinsides dyrt i Norge.

Saken er jo at motorsykkeldekk.com selger utrolig store mengder dekk, så de har ikke gamle dekk, eldste dekket jeg har fått derifra er under 1 år, og det er ikke snakk om at gummien har forringet på den tiden.
 
Hvis jeg får solgt min Audi A6 blir det en Jaguar XF, men salget går tregt:( Ved siden av bilen står denne: (Noen som kjenner den igjen?)

Intruder-5.jpg