Min garasje er fylt med...

Holdningen er den samme. Slepp den ned. Å det er så enkelt som å sørge for at coilovers, senkefjærer har tüv papir for så å bestille time hos ditt lokale vegvesen for kontroll.
Synes det rett å slett er litt dølt med
store felger på en "usenket" vogn hvis du forstår hva jeg mener.
Ja til flush!


Originalt er originalt @Edzilla, for meg blir det du foreslår som å pimpe en original Rolex, AP, PP, hvem ville kjøpt det i etterkant - en ordentlig Franken
 
Det er nok ikke mange SUV'er som ser andre krøtterstier enn hullete Oslo-veier... Det kan jo trenge sin terrengbil det...

Selv foretrekker jeg høye smørbrød og lave biler.
I dag var jeg hos Lexus og så på nye RC 300h. Der var det også kommet ny GS!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Kan være greit å tenke på at senking med coilovers ofte vil ha en negativ innvirkning på kjøreegenskapene dersom man ikke gjør større grep. Dette fordi geometrien i understellet er designet for original høyde, eventuell en lett senk.
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Kan være greit å tenke på at senking med coilovers ofte vil ha en negativ innvirkning på kjøreegenskapene dersom man ikke gjør større grep. Dette fordi geometrien i understellet er designet for original høyde, eventuell en lett senk.
Det er jo derfor man alltid skal ha 4 hjulskontroll etter å ha montertert senk. Dette må man uansett ha for å få senkesettet godkjent.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det er nok lurt det... Man endrer en del av egenskapene bilen er laget for. Spesielt en offroader/SUV som senkes mister jo litt av bilens intensjon og hva den er laget for.

8
 
For de som er litt over snittet interessert, så har gutta hos moto-iq skrevet en særs omfattende sak om hjulopphenget og innvirkning på kjøreegenskaper.

Kan finnes her:
http://www.motoiq.com/MagazineArtic...categoryid/120/ultimate-suspension-guide.aspx

For folk som er opptatt av andre bilrelaterte ting, så har de også laget en del prosjekttråder og inngående artikler om flere sinnsyke bilprosjekter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Handlet "ny" bil for kort tid siden. Står i sterk kontrast til TT'n sine drøye 400 hk, da denne har 122 ;) Men da har man liksom en fornuftig bil ved siden av ego-bilen.

53159c8274f847f332ea4ab572cc1a9b.jpg


DSC_0649_zpsskqvhx5j.jpg


I tillegg har jeg også en gammel E30 som omtrent ikke brukes. Den har nå vært 8 år i mitt eie. Kanskje en smule(eller et brød) harry for noen, men det må dere tåle ;) Dette er en original E30 325i M-Tech 2 utgave, for de som er litt mer enn middels interessert.
D17267AC-6C6C-4C96-9161-71D441944093_zpsnhw6lysf.jpg
 
Jeg ser du har fått mye gode ord for E30'n, @Mr.Man, men den er så lekker at jeg må også si meg enig i at det var en særdeles flott bil! Her snakker vi om klassisk BMW, og en original "topp-modell". Det er ikke mange av disse som overlever tidens tann!

8
 
Er ikke gøy når det ikke er ploget ordentlig..

Hører bare alt skrape i understellet på bilen.. Huff.
Nå er jeg ikke helt med?
Lov å spørre hva du ga for den @Mr.Man ?

Har en kamerat som savner sin E30 og er på jakt etter en ny
Hehe.. Jeg ga veldig lite for den hvis man ser på hva disse bilene er verdt nå om dagen :)
Jeg ser du har fått mye gode ord for E30'n, @Mr.Man, men den er så lekker at jeg må også si meg enig i at det var en særdeles flott bil! Her snakker vi om klassisk BMW, og en original "topp-modell". Det er ikke mange av disse som overlever tidens tann!

8
Tusen takk @Grendel ! Nei, det finnes ikke så mange originale igjen som er tilnærmet urørt. Det er litt sjarm med disse gamle bilene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nå er jeg ikke helt med?

Dette var et generelt utsagn bare, ikke noe med dine innlegg å gjøre=p

Bilen min er så lav(uten senkesett) at når det ikke er ploget godt nok på veien, så skraper det i understellet. Ofte da fordi at jeg kjører i andres kjørespor(da blir det jo lavere for midtpartiet).
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Man