Min verste klokke

Jeg brukte en lørdag i London på å lære en kamerat å like whisky. Da jeg våknet dagen etter hadde jeg en klokke på hver arm. Hadde kjøpt en Sub rett før stengetid.

Alt dette utan fyllanerver? :p
Skulle likt å vært fluge på veggen og hørt den salgssamtalen og argumenta! :)
 
Flue?
Fuge?

Personlig ville jeg anta at å være fuge på veggen er litt kjedelig og man sprer seg litt tynt.

Var nok nynorsk versjonen av "flue" eg gikk for. :)

Den har alternativ "a" eller "e" ending.
Det du faktisk kunne tatt meg på er at folk fra Årdal dialektmessig skal ha "a" ending, ikkje "e" ;)
IMG_20170203_232446.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og JD83
Det er jo for faen mitt dårligste kjøp; endte opp med en klokke jeg ikke kan se hva tiden er - og full av blanke sider. Og, enda verre - ender opp å gi den til dama.

Nesten 100K ut av vinduet og ikke bruke den selv. Blir ikke mye verre enn det. IMHO.

Hææ, må vel heller omtales som ditt beste kjøp? En smilende nydame og klokke som matcher alle dine femiskjorter (Gayshirts; Rød.anm.)?

Sorry avsporing, men har ingen skikkelige dårlig kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bears
Hva er din erfaring her @Hammerfjord? :) Du er kunnskapsrik - og bør være ditto på bomkjøp.

Jeg har aldri gjort noen skikkelig bomkjøp med klokker.
Bare at jeg tenkte en gang at jeg kunne bruke noen klokker som var under 40mm og kjøpte en del rimelige vintage i 38-36mm noe sånn.
Da brukte jeg de noen ganger...
Til en dag min samboer sagt at klokken min var pen men at den så så liten ut på meg at hun fikk inntrykk at jeg hadde en dameklokke på handleddet. Hun sagt at jeg var for stor for sånne klokker.
Etter litt vurdering måte jeg innse at hun hadde rett og klokkene gikk tilbake i boksen.
Jeg burde tenke å selge disse faktisk.
 
Redigert:
Kom ikke her med Sub og Daytona som de verste klokkene dere har eid.

Jeg har denne i en skuff. Det er den verste klokka jeg har hatt.
Den ble kjøpt i tenårene som en nødløsning etter at jeg hadde ødelagt et par helt OK Citizen Ana-Digi saker.
Den ble plukket med fra accesorieshylla i en eller annen klesbutikk, med tanken på at den ikke kunne være helt ille. Men når den kom ut av den gjensveisede plastesken den lå i viste det seg selvsagt at den var så ille og vel så det.

IMG_1424.JPG



Den veier vel ikke mer enn ca 60 gram. Men alt er av metall, og alt av metall har ufattelig skarpe kanter. Lenka gir hårløse blodige håndledd på kort tid, og den ødelegger skjorter og gensere før man får snudd seg.

Retur var det ikke snakk om siden esken var åpnet, og faktisk knust i tillegg. Så den har havnet i en skuff til skrekk og advarsel. Og jeg fikk en ny Citizen av far. En pussig ting med den er at den ikke har et eneste merkenavn. Den er bare merket med Quartz foran og stainless steel back, mineral crystal og 30 meter på baklokket. Trolig har produsenten og butikken jeg kjøpte den i vært for flaue til å sette navnet på den. Den har en enste positiv ting for seg, og det er at den ikke er two-tone

Lars Birger
 
Redigert:
Kom ikke her med Sub og Daytona som de verste klokkene dere har eid.

Jeg har denne i en skuff. Det er den verste klokka jeg har hatt.
Den ble kjøpt i tenårene som en nødløsning etter at jeg hadde ødelagt et par helt OK Citizen Ana-Digi saker.
Den ble plukket med fra accesorieshylla i en eller annen klesbutikk, med tanken på at den ikke kunne være helt ille. Men når den kom ut av den gjensveisede plastesken den lå i viste det seg selvsagt at den var så ille og vel så det.

Vis vedlegg 27675


Den veier vel ikke mer enn ca 60 gram. Men alt er av metall, og alt av metall har ufattelig skarpe kanter. Lenka gir hårløse blodige håndledd på kort tid, og den ødelegger skjorter og gensere før man får snudd seg.

Retur var det ikke snakk om så siden esken var åpnet, og faktisk knust i tillegg. Så den har havnet i en skuff til skrekk og advarsel. Og jeg fikk en ny Citizen av far. En pussig ting med den er at den ikke har et eneste merkenavn. Den er bare merket med Quartz foran og stainless steel back, mineral crystal og 30 meter på baklokket. Trolig har produsenten og butikken jeg kjøpte den i vært for flaue til å sette navnet på den. Den har en enste positiv ting for seg, og det er at den ikke er two-tone

Lars Birger

Ahhhh!! Det var sånne historiar eg håpa på!!
Fantastisk :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
AP Roo safari, 15300st och ROC 25860 slåss om första platsen.. maken till crap klockor får man leta länge efter.., får repor bara man nyser på dom, går aldrig korrekt, kostar fläsk och serva osv osv..

Glad jag sålde av skiten...








Edt. Allt är helt korrekt med undantag av sista meningen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bears