Moore's samling

Gratulera med ny fantastisk klokke Moore.
Er imponert over kunnskap og utbrodering av kvifor valget falt på nett denne.
Slitan med nytt:)
 
Gratulerer. Jeg skjønner deg... Det er det jeg kan si... Meget godt skrevet innlegg, som gjør at man virkelig deltar under unboks. Vakkert.

Min lille drøm er faktisk å en gang klare å forstå komplikasjonen fullt ut, slik at jeg kan skru på en slik... PS! Den lille lupen som ligger i esken der, trenger du den egentlig (hint hint)... ? :)

Nok en gang, den er vakker.
 
Å jeven! Gratulerer, Moore! Classy er bare fornavnet!

Fineste Tourbillonen jeg noensinne har sett! Helt ekstremt ur! Gratulerer så mye, dette er vel det villeste som er unboxet på TS! :)

Sykeste opplegget! Stor grattis!

Oisann. Ord blir fattige…
Gratulerer med en nydelig JLC!

Stor takk, karer!
Veldig hyggelig med deres tilbakemeldinger. En aldri så liten grail dette, og nå var muligheten til stede. Fint å kunne eie en Tourbillon.
Er jo en stor, liten evighetsmaskin dette, så her blir det et langt ekteskap...:)
 
Du slutter aldri å overraske! Rett og slett fantastisk, og ikke minst, forbanna kul :cool:

Du fortjener en Ryan Gosling for denne unboxingen!
ryan-gosling-5.gif

Gratulerer med nydelig ur! Rakk ikke lese posten din nå, men tar det senere i dag. Liker i alle fall JLC-sporet du er inne på. Må rett og slett fordøye dette uret en stund. Sterke visuelle inntrykk å ta stilling til ;)

Vet ikke helt hva jeg skal si eller skrive - fantastisk klokke! Gratulerer med stor G!

Fantastisk! Gratulerer, @Moore! Et nydelig ur og en perfekt tilvekst til din samling! :)

Jeg takker så mye, karer!
Bilder yter nok ikke dette uret full rettferdighet, men slik er det jo med de fleste ur.


Gratulerer så mye! Den der jo virkelig noe av det lekreste jeg har sett på lang tid. Er det en lupe som ligger i boksen der??

Takker, Boro!
Det helt riktig mht lupen.
Den gir muligheten for en litt mer intim encounter med de vitale deler på baben...
 
Redigert av en moderator:
Rett og slett et nydelig ur Moore. :cool:
Må jo være noe av det råeste på TS dette uret. :D
Gratulerer så mye. :D

Forresten, få ut en film av uret så fort som mulig, tourbillon krever det for å komme til sin rett på nett ;)

Gratulerer med et fantastisk ur. "Like" knappen føltes alt alt alt for puslete i denne sammenhengen:D

(I parentes bemerket @EBenz ; - din GO Senator Chronometer frister veldig, og det var egentlig synd det var investert i denne lenge før du la ut ditt smykke. Det medfører bare at det tar litt lengre tid før jeg kjøper mitt neste tyske ur).

Ord blir fattige så jeg nøyer meg med en skikkelig gratulasjon! GRATULERER!:D
Helt fantastisk!!

Hyggelig, karer!
Må nesten si dette uret har en finish og "aura" over seg - muligens som følge av komplikasjonen - som jeg synes hever det over hva jeg tidligere har sett og opplevd.
Vi skal trives sammen, ingen tvil om det.


Dette var en gledelig overraskelse, med hovedvekt på overraskelse.
Jeg har jo hatt mine tanker, og skal røpe at jeg var sikker på at presisjon var i fokus. Jeg trodde imidlertid at du ville gå i retning breguet, grunnet deres spennende nye patenter. For å være helt spesifikk trodde jeg du ville ende opp med et ur med "magnetic pivot".
Jeg takker for en igjen strålende presentasjon, det skinner klart igjennom at dette virkelig er noe du opplever stor iver rundt (flere skrivefeil enn vanlig, uten å si at du har for vane å ha skrivefeil)
Ønsker deg en strålende uke med denne, kan uken bli en "tour de billion" Mon tro;)


Takker, @Entropy!
Pent at det overrasker - men man kan ikke bli altfor forutsigbar når man driver med denne hobbyen.
Og som nevnt før; - preferanser endrer seg jo raskt, så det er ikke alltid man vet lang tid i forveien hva man kjøper om 3-4 måneder. Hvilket er spennende i seg selv, egentlig.

Min iver har du rett i.
Den medførte visse skriftlige og redigeringsmessige utskeielser som nå fomodentlig er hentet inn.

Apropos Breguet...
Her er det nok (pt.) deres "Reveil du Tsar" i WG jeg lar meg mest friste av. Foreløpig.
 
Redigert av en moderator:
Woah, ord blir fattige! Dette er noe av det råeste... Rett og slett fantastisk nydelig, for et ur! Måtte bare gni meg i øynene da jeg så bildene, hehe. Velskrevet og informativ presentasjon som vanlig, takk for det!

Gratulerer masse @Moore! :D

thj3F.gif

Jeg takker, Kohe321!
Og, det var jo en usedvanlig kul gif du bød på der. Nice one!



WOW!!!

Rett og slett fantastisk vakkert! Gratulerer.

Thanks, Mulliner!
Stor takk!

Vel-vel, Moore, you did it again!

Jeg har for lengst sluttet å la meg overraske over dine utsøkte unboxinger her på TS, men jeg har langt fra sluttet å la meg imponere - noe jeg til fulle fikk føle på nå.

Var datoen for selve unboxingen en del av ditt clue i tidligere poster? Det eneste jeg var rimelig sikker på var at det kom til å bli noe i RG - ref "rød" tråd i tidligere innlegg, men jeg mener at du også hintet om noe som hadde med den 17. å gjøre. Har ikke gått tilbake og lest postene, så det er mulig jeg henger meg litt opp i noe som foregikk pluss/minus 17. mai.

Du skriver noe om at klokken har 24 timers visning og am/pm-indikator. Her trenger jeg litt mer inngående forklaring. Jeg ser at subdialen kl 12 går til 24, men am/pm-indikator får jeg ikke helt med meg - om du da ikke mente at dette var en og samme funksjon. Litt klønete formulert, men du får ha meg unnskyldt.

Ellers må jeg bare få lov til å overøse deg med gratulasjoner og lykkeønskninger i forbindelse med ditt nye tilskudd til en allerede utsøkt samling av horologiske mesterverk.

Takk, @Minuteman
Det meste er jo relativt i denne verden, men hyggelig at det var en positiv overraskelse.
Du var nok inne på et rimelig godt spor i dine antakelser. At det ble RG var jo relativt klart. Derfra....?

Tja, noen "hint" - skjulte og ikke så klare - var jeg jo innom i et par tre andre poster.
Kanskje særlig ifm disse postene:

http://http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/jaeger-lecoultre-tr%E5den-9089/index20.html#post256402

http://http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/kristian-hagen-presenterer-noen-godbiter-16610/#post250511

Og så denne da.
Men den er jo nesten foreldet....

http://http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/tourbillon-15041/#post223306

Noen "rebus" a-la de siste par anskaffelser har jeg dog ikke vært innom.
Uansett; - denne Master Tourbillon fra JLC har lenge vært på radaren, og det gikk egentlig ikke veldig lang tid fra tanke til handling når beslutningen og sonderingen omsider var ferdig.


Av med hatten, dette var rått! Gratulerer! Også kult med et litt annerledes utfylt garantikort:)

Wow. Bare wow.. Her plukkes det virkelig ur fra øverste hylle! :)


Stor takk, karer!
Hyggelig ord og bilder faller i smak.

Og ja, den "detaljen" med utfyllingen av garantikortet var jo litt morsom "der og da", men gjør det samtidig til en god historie ved denne klokken som sådan.
Tatt i betraktning den meget hyggelige setting det også var ved selvekjøpet, så ble det en liten "topping" på det hele ved at hun ble en del av den på en slik måte.
Det var ei stolt jente som fullførte påskriften, ingen tvil om det.
 
Redigert av en moderator:
Mother of God...

Gratulerer så mye! :D

Aouil.gif


Jeg hadde høye forventninger, Moore, men allikevel klarte du å gruse dem. Jeg begynte nærmest å hyperventilere her jeg satt. For et usedvanlig vakkert ur. Måtte det gi deg mye glede!

Gratulerer!

Wow! :eek:

Sliter litt med å finne passende ord, men du store tid! Gratulerer så mye et utrolig ur:eek:
Dette må være den peneste klokken med tourbillion jeg har sett. Rett og slett magisk.. Du overgår alle forventinger nok en gang! :D

Det er også en fryd å lese. Lærerikt og underholdende. Takk! :D

Grattis med et nydelig ur! "Første Tourbillon på TS" er ingen tittel å kimse av ;)

Stor takk, klokkevenner!
Hyggelig å høre - både hva gjelder ord og bilder.


...Du skriver noe om at klokken har 24 timers visning og am/pm-indikator. Her trenger jeg litt mer inngående forklaring. Jeg ser at subdialen kl 12 går til 24, men am/pm-indikator får jeg ikke helt med meg - om du da ikke mente at dette var en og samme funksjon. Litt klønete formulert, men du får ha meg unnskyldt.


Her forstår jeg godt ditt spørsmål, @Minuteman

Subdial kl 12 er som nevnt en 2nd time zone/24 timersur-komplikasjon.
Innenfor denne er det en day/night indikator. Ikke am/pm, slik det ble formulert i beskrivelsen i går.

Day/night-indikator visualiserer tidsperioden kl 1800-0600 for kveld/natt, og kl 0600-1800 for morgen/dag, som følgelig henger logisk sammen med 24-timersuret.

En am/pm-indikator inndeler døgnet etter en noe annen 12-timerssyklus, fra kl 0000-1200 (am) og kl 1200-0000 (pm).
 
Redigert av en moderator:
Wow! Ord blir fattige. Gliset går rundt her....

Din syke, syke fa#$!! Gratulerer så mye. Et fantastisk ur innpakket i en flott presentasjon og med flotte bilder. Jeg er målløs..

Først ble det litt sånn...WOW!

WOW.gif



...også ble det litt sånn...whohoi!

pic17896.gif



Gratulerer så mye.

Fantastisk. Sykt. Rått! Ord blir fattige :) Gratulerer!

For en følelse det må ha vært å gå ut av butikken med noe slikt på armen:)

Gratulerer så mye!


Hyggelig, karer!
Jeg takker - det føles nok noe i den retning de ord dere tar i bruk.....
 
Grattis!

..den var jo grei, den....på en måte, liksom...litt kul og fin samtidig altså!

Ovenstående tekst kom fra min sønn - 11år. Kan jo ikke noe annet enn å støtte den:cool:

Himmel og hav! Gratulerer!

Bøyer meg i støvet.....! :D

Ord blir fattige! Gratulerer så mye nyyyydelig var den. :)

Du store alpakka, det var litt av en godbit å ende opp med. Alltid meget interessant og lese dine betraktninger og informasjon om nye ur. Så gratulerer så mye med et stykke kust fra JLC:D


Stor takk, klokkevenner!

Nå gjelder det bare utnytte anledningene, og kunne gi dette stykket kunst sin velfortjente armtid.
Heldigvis er dette et ur som jeg faktisk vurderer å kunne benytte til de fleste anledninger/antrekk (dog bemerket; - innenfor alminnelige hverdagssysler), og ikke utelukkende som et altfor "formelt" ur..... som eksempelvis "dress og denslags".....
 
Du er rå...fikk ikke sagt mer :D

makes me wanna riverdance!

Gratulerer!

Elsker at det følger med en lupe(ser det hvertfall ut som) til å beskue mesterverket!

Stor takk, karer!

Og joda, det er lupe som følger med. Meget pen sådan, - polished.
Så kan man på late dager nyte den mekaniske herligheten som beveger seg i det perfekte samspill på litt nærere hold.


Herregud, Moore, du utfordrer superlativvokalbularet til dine medforumister med en slik utpakking. Det er bare å tiltre Guybrush:


Gratulerer så mye!

Stor takk, Hopalong!
Jeg skal prøve feste den tikkende mekanismen til film etterhvert.


Oi oi oi! Og akkurat i dag, som jeg dro til Tidemann etter jobb og har sitte hjemme med en SIHH 2013 spesialutgave av europa star og lest om JLC! Gratulerer, helt vilt! :cool:

Kan du forklare meg forskjellen på MC Tourbillon og MC Tourbillon Dualtime? Har ikke din også to tidssoner?

Takker så mye, @Anders

Forskjellen på urene er..... ikke store.

Urene har de eksakt samme komplikasjoner. Også tidssonene.
Min modell 1652420 har JLC Calibre 978, mens den andre er modell 1562521 og har JLC Calibre 978B.
Urverket er likt, bortsett fra at en liten nyanseforskjell på Tourbillon-broen (som jeg mener - IMHO - er "penere" og hakket hvassere på min versjon).
Forøvrig en aldri så liten visuell nyanse på dial mht plassering av Tourbillon-teksten, samt at viserne er Alpha på min, og Dauphine på den andre.

Med andre ord minimal forskjell, og ingen funksjonelle sådan. Mest estetisk.
 
Redigert av en moderator:
Ja....

Er vel ingen overdrivelse å hevde at samlingen din har et internasjonalt snitt!

En hvilken som helst vel bemidlet mann kan slenge et eller annet rask med en klase diamanter på armen.
Du gjør nøyaktig det motsatte. Et hvert menneske med sann forkjærlighet for ur og teknikk må bare beundre samlingen din og tanken bak, om man liker modellene i seg selv eller ei.
Jeg finner aldri noe annet enn pur glede over de små ting i vurderingene dine over hva du er ute etter å innlosjere i samlingen din. Det er flott!

Hadde vært kjekt med et familiebilde men man trenger etterhvert Hubbleteleskopet for å fange alle på en gang.

Gratulerer Moore, flott ur!!
 
Takker, @Entropy!
Pent at det overrasker - men man kan ikke bli altfor forutsigbar når man driver med denne hobbyen.
Og som nevnt før; - preferanser endrer seg jo raskt, så det er ikke alltid man vet lang tid i forveien hva man kjøper om 3-4 måneder. Hvilket er spennende i seg selv, egentlig.

Min iver har du rett i.
Den medførte visse skriftlige og redigeringsmessige utskeielser som nå fomodentlig er hentet inn.

Apropos Breguet...
Her er det nok (pt.) deres "Reveil du Tsar" i WG jeg lar meg mest friste av. Foreløpig.

Reveil du tsar er fantastisk. Helt sinnsyk faktisk, men er det primert pågrunn av enamel-skiven denne føles korrekt?
Jeg tro, om midlene hadde vært tilstede at denne hadde trukket det lengste strået;
http://www.breguet.com/inventions/chronometrie-10hz/
 
Redigert av en moderator:
Dette var klokkekunst av edleste merke @Moore. Jeg kan forestille meg følelsen av å ha et slikt mesterverk på armen. Gleden ved å se tourbillonen spinne - magisk. Jaeger-LeCoultre er i en egen klasse når det gjelder haute horologerie. De lager de mest vanvittig kompliserte ur og alle de mest krevende komplikasjonene, samtidig som urene er vakre - og umiskjennelig Jaeger-LeCoultre.
Gratulerer.

Jeg takker, @Bjorn
OG, jeg beklager jeg ikke kunne vært helt spesifikk på den utfordringen du ga meg for en tid siden i http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/jaeger-lecoultre-tr%E5den-9089/index20.html#post256422
Jeg bare følte det ble å "selge skinnet før...." etc etc, og med en og annen uavklart situasjon ift innføringen, måtte jeg vente til alt var på plass. Og klokken trygt på hånden.

Gleden over uret er stor.
Jaeger-LeCoultre har en helt egen historie over seg, og det er spesielt hyggelig å nå ha denne fra Master Control-serien i samlingen.

Det neste jeg skal ha fra JLC nå, må bli Boken.
Som du så glimrende påminnet meg om for en tid siden.


Wow!
Noe så latterlig lekkert! Skulle egentlig legge meg, men tror jeg blir oppe ett par minutter til for å se på de fantastiske bildene:D Noe så vakkert... Gratulerer så mye, dette var saker.

Et ord: Vakkert. Virkelig nydelig :)

Oi!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dette var over alle forventinger og enda litt opp på stigen.
Nydelig stykke håndledssmykke du fått deg og takker som skriver og dokumenterer med bilder og tekst uret verdig.

Dette er det ypperste i mine øyne... WOW!

Stor grattis, og jeg misunner deg litt følelsen akkurat nå...

Hvor går man herifra?

Jeg takker så mye, karer!
Hyggelig den faller i smak. Ur og eier trives godt sammen, kan ikke legge skjul på det.

Og @boenna_69
- "....hvor man går nå?"
Tja, ikke godt å si. Det ligger definitivt ingen ambisjon om å prøve å "toppe" denne.
Nå tenker jeg lite på neste trekk, egentlig. Skal prøve å glede meg over det som nå ligger i samlingen, så får jeg se hva som måtte dukke opp.
OM noe dukker opp.
Ingen nye planer pt.
 
Redigert av en moderator:
Gratulera med ny fantastisk klokke Moore.
Er imponert over kunnskap og utbrodering av kvifor valget falt på nett denne.
Slitan med nytt:)

Gratulerer. Jeg skjønner deg... Det er det jeg kan si... Meget godt skrevet innlegg, som gjør at man virkelig deltar under unboks. Vakkert.

Min lille drøm er faktisk å en gang klare å forstå komplikasjonen fullt ut, slik at jeg kan skru på en slik... PS! Den lille lupen som ligger i esken der, trenger du den egentlig (hint hint)... ? :)

Nok en gang, den er vakker.

Fantastisk ;)

Som vanlig ein top notch utboxing.

Gratulerer så mye :D

Gratulerer med Grail. Takk for en meget velskrevet unbox med fantastiske bilder av ei enda mer fantastisk klokke.

Den er jo ganske grei!


Thanks, klokkevenner!
Hyggelig både ord og bilder - og lupe - faller i smak.

Og, jeg må nok ellers erkjenne at jeg lar denne gå til Sveits for servicering, når den tid kommer, @Greg. No offence!;)
 
Redigert av en moderator:
Ja....

Er vel ingen overdrivelse å hevde at samlingen din har et internasjonalt snitt!

En hvilken som helst vel bemidlet mann kan slenge et eller annet rask med en klase diamanter på armen.
Du gjør nøyaktig det motsatte. Et hvert menneske med sann forkjærlighet for ur og teknikk må bare beundre samlingen din og tanken bak, om man liker modellene i seg selv eller ei.
Jeg finner aldri noe annet enn pur glede over de små ting i vurderingene dine over hva du er ute etter å innlosjere i samlingen din. Det er flott!

Hadde vært kjekt med et familiebilde men man trenger etterhvert Hubbleteleskopet for å fange alle på en gang.

Gratulerer Moore, flott ur!!

Tusen takk, @Chronodiver - det var meget hyggelige ord!

Det er - uavhengig av hva man bruker av midler på hobbyen - uansett ett viktig kriterie jeg føler sterkt for, og det er å ha genuin interesse - og respekt for - hva Faget og mekaniske ur representerer.
Så lenge denne er til stede, vil min stadige nysgjerrighet og generelle "vitebegjær" i forhold til ulike manufakturer og deres kolleksjoner, alltid være en sikker drivkraft.
Så får jeg se hvor langt og hvor lenge den er der.
Pt er den godt tilstedeværende.
Det er godt.
For dette gir meg stor glede.


Gratulerer, dette var imponerende! Fantastisk og lærerik lesning :D

Gratulerer så mye! Dette var bare rett og slett et fantastisk ur, blir helt stum.

Takker så mye, karer!


Reveil du tsar er fantastisk. Helt sinnsyk faktisk, men er det primert pågrunn av enamel-skiven denne føles korrekt?
Jeg tro, om midlene hadde vært tilstede at denne hadde trukket det lengste strået;
http://www.breguet.com/inventions/chronometrie-10hz/

Det er noe av svaret, @Entropy
Design er alltid et element i mine kriterier, og jeg må si Reveil du Tsar, med sine 7 ulike guilloche-graverte mønstre på dial, samt vakre komplikasjoner, herunder alarm-funksjonen, er noe av det som tiltrekker meg.
Den ligger høyt på listen.

Uansett hva man går for hva gjelder Breguet, så er man garantert et uovertruffent urverk. Under ellers like vilkår, vil valget måtte avgjøres av komplikasjoner, metallvalg og design. Og ikke minst størrelse på uret.
Reveil du Tsar er 39mm.
Det er i utgangspunktet litt "spedt". Dog er designet på kassen slik at uret bærer større, hensyntatt en relativt minimal bezel. Det taler i dens favør.
Men, dette er bare løse tanker.

Jeg nyter bildene av den relativt nye versjonen du linker til - et meget vakkert eksemplar av en Breguet, med superbe kvaliteter. På 10Hz. Det burde tilsi 72000 vph! Fantastisk.
Og såvidt jeg kan se ligger den på behagelige 41mm.
Takk for tipset.....;)
 
Redigert av en moderator: