Moore's samling

Ord blir fattige. Har ikke noe mer å tilføye enn det som har blitt sagt, men må få lov til å føye meg på listen over gratulasjoner. Dette må være den flotteste samlingen av ikoner i kongeriket.
 
Må få lov å gratulere jeg også!
Utrolig artig å se at du tilføyer det ene ikonet etter det andre i samlingen din.
Dette var jo en VIRKELIG höjdare må jeg si..nydelig ur!
 
Takk for veldig hyggelige ord, rousp!

Jeg har selv studert i Bergen, og kjenner godt kulturen i området mht "å prate"....
Så frykt ikke - i denne spalten tåles uansett veldig godt innspill også med de mer utfyllende kommentarer. ;)

Kjekt å høre at samlingen faller i smak.
Innretningen ligger på en måte fast, dog med en og annen justering innimellom. Og justeringer blir nok å skje i fremtiden også, men det er jo det som er det morsomme med denne lidenskapelige og stimulerende hobbyen; - å etterhvert oppdage ur og manufakturer man ellers ikke dvelet spesielt ved.

Kanskje blir du til og med selv å nyte en PP Nautilus også en vakker dag - jeg var nemlig selv "der" lenge, hvor du er i dag mht den.;)

Det er bare hyggelig! Håper min pratsomhet vekket noen hyggelig studieminner! ;)
I dag er det nok rødvinen og whiskyen som gjør meg pratsom. ;)

Ja, vi har vel en hobby der selve gleden er å utvikle sin egen smak.. Gå gjennom forskjellige perioder.. Min teori er at det er en unskyldning for å få kjøpt mest mulig forskjellig ;)

Ja, hvem vet.. Kanskje jeg en dag bare MÅ ha en Nautlius.. Jeg må inrømme at bildet ditt av urverket gjorde meg umiddelbart interresert... Og dekorasjonen av skiven var virkelig flott...! :oops:
Heldigvis lenge til studietiden er over og pengene begynner å komme inn igjen. Så har god tid til å ombestemme meg! ;)

Gleder meg til å se neste justering som må gjøres. Kanskje du snart lurer på hvorfor du har en automatisk IWC med 7 dagers gangreserve når du alltid har den på winderen uansett? :p

Ha en nydelig kveld! :D
 
Lekkert! Og om du trenger penger en dag kan du bare smelte om rotoren:)

Fantastisk klokke, og en fantastisk samling!

Beatiful!!! For en fantastisk skive...

Gratulerer igjen!:p

Enda et fantastisk ur i samlingen din! Gratulerer med nyanskaffelsen!

Ja, det får en si! Gratulerer med et flott ur :)



Jeg takker så mye, karer!
Hyggelig å høre - og om jeg kan si det; - den er penere i virkeligheten enn bilder klarer gjengi.
(Men det slår meg; - slik tror jeg det er med de alle fleste ur også...;))
 
Ord blir fattige. Har ikke noe mer å tilføye enn det som har blitt sagt, men må få lov til å føye meg på listen over gratulasjoner. Dette må være den flotteste samlingen av ikoner i kongeriket.

Må få lov å gratulere jeg også!
Utrolig artig å se at du tilføyer det ene ikonet etter det andre i samlingen din.
Dette var jo en VIRKELIG höjdare må jeg si..nydelig ur!


Tusen takk, begge to!
Jeg ser det er blitt en viss "ikon-faktor" over samlingen. Uten at det har vært helt bevisste valg, så har det likevel blitt noe av utfallet ettersom nykjøp har blitt vurdert.

Nautlius krevde dog sin modningstid.
Men når jeg først fikk sett den, kunne all tvil legges til side.
;)
 
Det er bare hyggelig! Håper min pratsomhet vekket noen hyggelig studieminner! ;)
I dag er det nok rødvinen og whiskyen som gjør meg pratsom. ;)

Ja, vi har vel en hobby der selve gleden er å utvikle sin egen smak.. Gå gjennom forskjellige perioder.. Min teori er at det er en unskyldning for å få kjøpt mest mulig forskjellig ;)

Ja, hvem vet.. Kanskje jeg en dag bare MÅ ha en Nautlius.. Jeg må inrømme at bildet ditt av urverket gjorde meg umiddelbart interresert... Og dekorasjonen av skiven var virkelig flott...! :oops:
Heldigvis lenge til studietiden er over og pengene begynner å komme inn igjen. Så har god tid til å ombestemme meg! ;)

Gleder meg til å se neste justering som må gjøres. Kanskje du snart lurer på hvorfor du har en automatisk IWC med 7 dagers gangreserve når du alltid har den på winderen uansett? :p

Ha en nydelig kveld! :D



Jeg tror ingen som har studert i Bergen makter - noensinne - å la de hyggelige studieminner gå i glemmebok, eller annen bok... for den saks skyld.
;)

Livet går i faser og krever sin prioritering til enhver tid.
Heldigvis er mekaniske ur en hobby man kan ha uavhengig av det, og sånn sett uansett en vakker flukt i hverdagen.

Min IWC får sånn cirka 1 luftetur i uken, hvorav resten er godgjøring i winder. Så du har litt rett der. Men innimellom skal den jo tørkes litt med polerkluten og justere sin posisjon i winderen også....
Men ja, nyttverdien som ur til å lese av tiden, den er sannelig begrenset.....
;)
 
Hei og hurra!
Så ikke dette før nå...

Nautilus har for meg lenge vært en grail, og modellen du har anskaffet deg er bare sykt sykt sykt sykt deilig.

GRATULERER!
 
Nydelig Patek!!!! Virkelig prikken over i`en. Gratulere.

Hei og hurra!
Så ikke dette før nå...

Nautilus har for meg lenge vært en grail, og modellen du har anskaffet deg er bare sykt sykt sykt sykt deilig.

GRATULERER!


Jeg takker så mye!

Dette er så absolutt i nærheten av å være prikken over i'en.
Den seilte etterhvert opp som en seriøs kandidat til å være min helt spesielle "grail". I sterk konkurranse med en Breguet og A. Lange & Sohne.
Men det ble denne.

Så får tiden vise om grenser og preferanser flyttes. I retning de ovennevnte.
Det er vel slik det gjerne er. Eller blir.
Om man vil eller ikke....
;)
 
Supplerer med noen flere stilbilder av Patek Philippe Nautilus 5712/1A.

Sort/hvitt åpner i litt større grad for at kontraster kommer mer til sin rett. Disse er tatt i går, og flere følger sikkert etter.
Etterhvert.


P1010610-1.jpg


P1010586.jpg


P1010592.jpg


P1010607-1.jpg


P1010608-1.jpg


P1010621.jpg


P1010602-1.jpg


P1010623.jpg
 
Står det bare SWISS kl. 6 og ikke SWISS MADE? Hva er isåfall grunnen til det?


Det er korrekt, og gjelder en rekke av Patek Philippe's kolleksjoner og modeller.
Enkelte ur har ingen henvisning til Swiss på dial, mens andre har "Swiss", mens andre igjen har "Swiss made".
Jeg har ikke reflektert over dette tidligere, men det er uansett standard hos Patek Philippe.

http://www.patekphilippe.ch/patek-philippe.html

For Patek er det generelt Geneve som gjelder, hvorfra alle ur er produsert og den tilhørende signatur med det klassiske "Geneva Seal" som følger urene.
 
Jeg tror ingen som har studert i Bergen makter - noensinne - å la de hyggelige studieminner gå i glemmebok, eller annen bok... for den saks skyld.
;)

Livet går i faser og krever sin prioritering til enhver tid.
Heldigvis er mekaniske ur en hobby man kan ha uavhengig av det, og sånn sett uansett en vakker flukt i hverdagen.

Min IWC får sånn cirka 1 luftetur i uken, hvorav resten er godgjøring i winder. Så du har litt rett der. Men innimellom skal den jo tørkes litt med polerkluten og justere sin posisjon i winderen også....
Men ja, nyttverdien som ur til å lese av tiden, den er sannelig begrenset.....
;)

Hehe, de har denne hobbyen for nytteverdien til klokken bør tenke over hvordan de disponerer pengene sine.... :D

Må forresten gi det skryt for bildene dine også, de er virkelig bra! Du tar bilde av det som er interesangt og klarer å fange detaljene i klokken fantastisk bra! :cool:

Hehe, høres ut som at du har et godt forhold til klokkene dine og liker å skjemme dem litt bort ;)
 
Fantastisk flotte bilder av et sjeldent vakkert ur.
Jeg hadde vel i grunn ikke noe særlig forhold til PP, før turen til Geneve.
Dette er kunsthåndverk i en helt egen klasse!
:D:D:D
 
Nok en gang fantastiske bilder...av en sinnsykt fin klokke.

Takk for titten, denne er det ikke mange av i Norge ?
 
milde perlotte for en samling klokker. Patek'en er min grail. Det er ett fantastisk ur rett og slett. I mine øyne en perfekt blanding eleganse og sportslighet. Dette er brukskunst på høyt nivå. Gratulere så mye
 
Ooooh.:eek:
Dette er klokken hvor det virkelig er vanskelig å bestemme seg for om fremsiden eller baksiden er penest.:D


Thanks, UJU!
Jeg tror absolutt du er inne på noe.
Det er et usedvanlig vakkert skue, baksiden av dette verket. Lupen blir flittig brukt for å ta herligheten nærmere etter i øyesyn.
:D
 
Hehe, de har denne hobbyen for nytteverdien til klokken bør tenke over hvordan de disponerer pengene sine.... :D

Må forresten gi det skryt for bildene dine også, de er virkelig bra! Du tar bilde av det som er interesangt og klarer å fange detaljene i klokken fantastisk bra! :cool:

Hehe, høres ut som at du har et godt forhold til klokkene dine og liker å skjemme dem litt bort ;)


Takk for hyggelig tilbakemelding, rousp!

Det er vel slik for meg som det er for majoriteten av horologister her ute som vi vel alle er;
- å sjekke hva klokken er blir underordnet.
Det er mer et spørsmål om hvordan klokken har det.
;)