Moore's samling

Fantastisk fantastisk! Pam 270 er min holy grail. Den er bare helt nydelig.
Og dette er altså din nye hverdagsbeater? Dra meg i fletten!:D
Jeg tar av meg hatten nok en gang. Jammen er du heldig som kan realisere så mange drømmeur. Gratulerer så mye med ny klokke og takk for at du deler dette med oss andre så vi for noe å sikle på:D
 
Fantastisk fantastisk! Pam 270 er min holy grail. Den er bare helt nydelig.
Og dette er altså din nye hverdagsbeater? Dra meg i fletten!:D
Jeg tar av meg hatten nok en gang. Jammen er du heldig som kan realisere så mange drømmeur. Gratulerer så mye med ny klokke og takk for at du deler dette med oss andre så vi for noe å sikle på:D


Jeg takker, HerrUr!
Den er et særdeles vakkert eksemplar av Luminor 1950-arten, det må jeg også si.
Litt tilvenning vil det bli med hensyn til størrelsen, men det vil gå.

Det blir nok en hverdagsbeater, ja.
I betydningen at det vil kunne bli brukt til de fleste anledninger. Men det skal så definitivt behandles med ytterste "conduite"...
;)
 
Hehe, bare hyggelig!:D Jeg kan fortelle deg at du ikke er helt uten svin på skogen selv, så det var vel som fortjent:D
efce1c09.jpg





Stor takk, Mogens!

Den "ventepølsa" du serverte for noen dager siden var inspirerende.
Du er medskyldig i at jeg fikk min PAM etterhvert.
Men det skal jeg ikke bruke mot deg.
:p
 
Gratulerer Moore!

Min første reaksjon var "sell out". Mitt forhold til Panerai er mildt sagt turbulent.
Jeg har selv eid to: 111 og 187. Sistnevnte forsvant til fordel for Milsub.
Men etter å ha kost meg med de litt uvant kornete bildene til deg å være (gleder meg til de "ordentlige" bildene kommer), kjenner jeg at beundringen for merket kommer snikende på meg igjen. Særlig er din beskrivelse av uret og merket treffende.

Igjen: gratulerer og ikke minst nyt julen!:D
 
Gratulerer med en flott førjuls-presang.:D
Det var vel akkurat det som manglet i en ellers så godt som perfekt samling.
Den har alt jeg liker med Panerai. Sandwich skive, 10 dager pr, gmt funksjon, dato vindu, og manufacture caliber. Fantastisk!:)
 
Nydelig, Moore! Og jeg som tipset deg om 312, hallo, denne ligger et par divisjoner over den, gitt :D
Gratulerer!
 
Gratulerer Moore!

Min første reaksjon var "sell out". Mitt forhold til Panerai er mildt sagt turbulent.
Jeg har selv eid to: 111 og 187. Sistnevnte forsvant til fordel for Milsub.
Men etter å ha kost meg med de litt uvant kornete bildene til deg å være (gleder meg til de "ordentlige" bildene kommer), kjenner jeg at beundringen for merket kommer snikende på meg igjen. Særlig er din beskrivelse av uret og merket treffende.

Igjen: gratulerer og ikke minst nyt julen!:D



Takker så mye, Frodo!
Turbulente og ambivalente forhold til Panerai og eventuelle andre ur er vel kanskje mer regelen enn unntaket, etterhvert som fascinasjonen og oppdagelsene når nye høyder i denne vakre, muligens litt sære interessen vi har....
;)

Bildene beklager jeg veldig nivået på.
Det kommer bedre varianter, men jeg må vente på riktige lysforhold for de mer intime portretter. Kanskje morgendagen bringer noe.

Ha en strålende og nytelig jul du også!
:D
 
Gratulerer med en flott førjuls-presang.:D
Det var vel akkurat det som manglet i en ellers så godt som perfekt samling.
Den har alt jeg liker med Panerai. Sandwich skive, 10 dager pr, gmt funksjon, dato vindu, og manufacture caliber. Fantastisk!:)



Tusen takk, UJU!
Du har helt rett egentlig, for en PAM burde nok enhver samling inkludere.

Men så er det jo slik; - noen ur krever mer modning enn andre.
Likevel, at det ble denne akkurat i dag er jo særdeles hyggelig - som den førjulspresangen det så absolutt er.

;)
 
Nydelig, Moore! Og jeg som tipset deg om 312, hallo, denne ligger et par divisjoner over den, gitt :D
Gratulerer!


Thanks, sjuli_123!
Det tipset var jo godt og relevant det.
Her er det nok litt mer tilfeldighetene som råder mht at det ble 270.
Men, denne har alt jeg ønsker av komplikasjoner, så det var godt å få den i eie nå.

Det er et vakkert kompakt ur.

:D
 
Mitt nyeste supplement - Panerai Luminor 1950 10 Days GMT (PAM270) - får tilmålt armtid i dag.

Det er noen førstehåndsbilder på side 36, men flere følger etterhvert som jobbmodus er eliminert,
og fotomodus i de riktige rammebetingelser etablert....
;)


PAM2.jpg
 
Lekker klokke, ser igjen at du er en mann som kun plukker av øverste hylle! Kan jeg like:)

Ta gjerne et bilde av klokken i "profil" så man får sett høyden, takk:)

Og God Jul
 
Smellvakker klokke, Moore.

Kombinasjonen mellom 1950-kassen og buet glass er en vinner. Jeg liker hvordan 12, 6 og 9 blir litt distorted i enkelte vinkler. Får en varm feel av skiva.

Veldig bra valg som første Panerai :)