Moore's samling

Står litt tideligere i tråden tror jeg, er uansett en iPhone med macro linse.(TROR jeg)

Supre bilder, og supre klokker ;)
Skal vi lage et eget "macro-galleri"?
Det er gøy å se litt andre vinkler og detaljer på forskjellige klokker.

Edit: Macro tråd er nå opprettet under Galleri.

Fascinerende å studere bildet med de doble svanehalsene. Lekker klokke! Utrolig at du får så bra bilder med en iphone med et så lite macroobjektiv montert. Imponerende! Dette inspirerer til å grave frem micro-nikkoren min, en knivskarp gammel klassiker, og poste noen høyoppløste bilder. Dessverre har jeg ikke like sexy modeller til å posere, men jeg får begynne med det jeg har.

Supre bilder, og supre klokker ;)
Skal vi lage et eget "macro-galleri"?
Det er gøy å se litt andre vinkler og detaljer på forskjellige klokker.

Edit: Macro tråd er nå opprettet under Galleri.

Stor takk, G4RM!
Bra initiativ det der. Klokker og fotoapparat (evt. mobilkamera) er en god kombinasjon det. Kan bli mye moro ut av det.
Skal sjekke innom tråden så snart jeg får tatt litt flere varianter av urene i samlingen. ;)

Fascinerende å studere bildet med de doble svanehalsene. Lekker klokke! Utrolig at du får så bra bilder med en iphone med et så lite macroobjektiv montert. Imponerende! Dette inspirerer til å grave frem micro-nikkoren min, en knivskarp gammel klassiker, og poste noen høyoppløste bilder. Dessverre har jeg ikke like sexy modeller til å posere, men jeg får begynne med det jeg har.

Takker så mye, Tore!
Synes absolutt du skal finne frem kamera og linse, og bare kjøre på med nye bilder.
Her blir alle ur og bilder satt stor pris på!
;)

Episode 2: Rolex - Sea-Dweller

Nummer to ut i macro-serien blir Rolex - Sea-Dweller.
Etter mitt skjønn kanskje Rolex' "finest hour" i sportsurkjeden - som til og med overgår sin egen etterfølger SDDS.

De ytre likhetstrekkene til Submariner er jo der, men denne har både tykkere kasse og tykkere glass, har helium escape valve, gravert baklokk og fremstår uten datolupe/cyclop. Som jeg mener hever inntrykket av uret.
Så her følger et lite knippe utvalgte bilder.

Discontinued modell – denne F-serie fra 2004 - som bare gjør den enda mer hyggelig å eie.;)

Sd291bmp.jpg

Sd281bmp.jpg

Sd212bmp.jpg

Sd23bmp.jpg

Sd29.jpg

Sd4bmp.jpg

Sd5bmp.jpg

SD2bmp.jpg

Sd3bmp.jpg

SD1bmp.jpg

Deilig, Moore!
Og endelig et ur jeg har i min egen samling.
Jeg betrakter den som en "beater". Men disse detaljfokuseringene får meg til å oppdage den på nytt. Som en gammel forelskelse som våkner til liv.
Inskripsjonene på baklokket, bezelen, skiven...
Definitivt Rolex sin beste fortolkning av sportsur.:D

Deilig, Moore!
Og endelig et ur jeg har i min egen samling.
Jeg betrakter den som en "beater". Men disse detaljfokuseringene får meg til å oppdage den på nytt. Som en gammel forelskelse som våkner til liv.
Inskripsjonene på baklokket, bezelen, skiven...
Definitivt Rolex sin beste fortolkning av sportsur.:D

Jeg er så glad for at jeg fremdeles har min også :)

Nydelige bilder :)

Takk for den, SD-partners!
Dette er et ur vi bare må beholde. En keeper. En beater. En klassiker.
Hos meg smiler det hver gang det kommer på hånden.
Og det slår meg; - det gjør jeg også....
;)

Episode 3: IWC - Portuguese Chrongraph

Nummer tre ut i macro-serien blir denne – min IWC Portuguese Chronograph.
Dette er en IWC med vakre detaljer.
Alt fra en vakkert børstet og høypolert stålkasse, via en nydelig grov hvit dial med numerals og sekundviser i gull, og blå chrono-sekundviser og totaliser til de classy opphøyde arabiske numerals og swallow-style hands.

Greit nok at det har "solid caseback".
Innsynet sparer vi til Portuguese Automatic (7 Days).

Dette var min første IWC, og et relativt tidlig kjøp – dressy og sporty som den er på samme tid.
Helt perfekt for mitt bruk.
Og behov.;)

iwcgbmp.jpg

iwccbmp.jpg

iwcabmp.jpg

iwcbbmp.jpg

iwcfbmp.jpg

iwcebmp.jpg

iwc10bmp.jpg

iwc3bmp.jpg

iwc7bmp.jpg

iwc11bmp.jpg

Du sparer virkelig ikke på godsakene, Moore!
Finishen på Portugueseren er utrolig. Særlig på kassen. En nær venn har den samme med sort skive. Den sinnsyke presisjonen mellom de børstede og polerte delene av kassen fascinerer meg! Kan stirre på den detaljen i evigheter!
Takk for flott skildring!:D

Det er drøyt hvor bra bildene blir, spesielt om man tenker på at det kommer fra en iphone4 med litt ekstra plast limt på baksiden. Ser virkelig nydelig ut.

Og så de motivene da....

Fantastisk.

Du sparer virkelig ikke på godsakene, Moore!
Finishen på Portugueseren er utrolig. Særlig på kassen. En nær venn har den samme med sort skive. Den sinnsyke presisjonen mellom de børstede og polerte delene av kassen fascinerer meg! Kan stirre på den detaljen i evigheter!
Takk for flott skildring!:D

Takker så mye, Frodo!
Portuguese Chronograph er i sannhet en flott versjon fra IWC, og på denne liker jeg spesielt godt detaljene som det vakre fargspillet mellom dial, numerals og visere utgjør.
Kassen er så definitivt også et studie verdt, som du er inne på.
Kombinasjonen av børstet og høypolert stål har en finish som virkelig er skapt for å nytes.
;)

Det er drøyt hvor bra bildene blir, spesielt om man tenker på at det kommer fra en iphone4 med litt ekstra plast limt på baksiden. Ser virkelig nydelig ut.

Og så de motivene da....

Fantastisk.

Takker, ChristianN!
Og enig; - jeg må si jeg er meget positivt overrasket over at kvaliteten er såpass bra. Egentlig.
Adskillig mer innvidde/erfarne (og kresne) fotointeresserte enn meg vil nok karakterisere en iPhone med en "ikke-fullt-så-approbert-plastdingsaktig-lupe" som et "ikke-kamera".
Men - by all means - morsomt å registrere at det duger til sitt enkle formål her ute. Dog skal jeg ikke overvurdere "kameraet", ei heller undervurdere betydningen av lyset, når bilder skal tas....
;)

Hehe, kamera eller ikke, det produserer noen fantastiske bilder for forum-bruk. Du har neppe nok data til å kjøre ut en A3 print som blir skikkelig vakker, men hvem bryr seg når det ikke er hva du skal gjøre med dem?

Atter en gang ser vi viktigheten av lys og teknikk over utstyr ;)

Hehe, kamera eller ikke, det produserer noen fantastiske bilder for forum-bruk. Du har neppe nok data til å kjøre ut en A3 print som blir skikkelig vakker, men hvem bryr seg når det ikke er hva du skal gjøre med dem?

Atter en gang ser vi viktigheten av lys og teknikk over utstyr ;)

Enig!
Og legger jeg ambisjonsnivået noe høyere enn dette, ender jeg bare opp med fotografering som hobby, og ikke ur.....
:D