Moore's samling

Jeg får bare lene meg tilbake, Moore!
Selv om jeg, som du vet, er litt lett ambivalent til Panerai, var dette lekkert og meget apetittvekkende!

Et imponerende stykke arbeid du leverer her, til stor glede og nytelse!:D

Jeg får bare lene meg tilbake, Moore!
Selv om jeg, som du vet, er litt lett ambivalent til Panerai, var dette lekkert og meget apetittvekkende!

Et imponerende stykke arbeid du leverer her, til stor glede og nytelse!:D

Takker, Frodo!
- Og plutselig ender du opp med en PAM du også, en gang.;)
Bilder er en smal sak å legge ut, og da blir det jo noen jevnlige drypp i galleriet.
Så lenge det er ur igjen å ta av....;)

Episode 6: Jaeger-LeCoultre – Reverso Grande GMT

Da er det klart for neste ur ut i ”macro-serien”, og nummer seks blir denne pent elegante og klassiske Reverso Grande GMT fra Jaeger-LeCoultre.

Reverso er et ikon.
Designmessig opprinnelse fra 1930-tallets Art Deco-stil, og produsert første gang i 1931. Dette er en av de mest avanserte Reverso JLC byr på mht komplikasjoner – alt satt sammen i det solide Calibre 878.

Uret har en nydelig finish i en høypolert kasse, hvit guilloche dial på hovedsiden, og brilliant sort dial på reverso’en.

Komplikasjonene er innholdsrike, og dekker mine preferanser på en utmerket måte.
Her er Big date, Day/Night indicator på begge sider, Small seconds counter, 8 Days Power reserve indicator, 2nd Time-zone, GMT Relative indicator og 24-hour subsidiary dial.

For meg et direkte utsøkt dress-ur som med sine klassiske, rene linjer og velkomponerte funksjoner fremstår som den vakreste Reverso i produksjon.
(Jo da; - en påstand, men like fullt min enkle vurdering).

jlc1bmp.jpg

jlc2bmp.jpg

jlc2abmp.jpg

jlc3bmp.jpg

jlc5bmp.jpg

jlc6bmp.jpg

jlc9bmp.jpg

jlc9bbmp.jpg

jlc9cbmp.jpg

jlc9abmp.jpg

jlc9dbmp.jpg

jlc20bmp.jpg

jlc1bmp-1.jpg

jlc17bmp.jpg

Pussig...
Samme dag jeg legger ut min JLC Reverso, dukker denne emailen opp fra Jaeger-LeCoultre til meg:

80 years of history are celebrated for the iconic reversible watch

2011 is the year of the Reverso watch, which celebrates 80 years of rich history!
We look back to 4 March 1931, at 1:15 pm, at the INPI (National Industrial Property Institute) in Paris: René-Alfred Chauvot officially patents his invention of a "wristwatch which can slide on its base and flip over on itself”. A unique and ingenious invention: the Reverso was born!

To mark this date of 4 March 1931 forever in the Manufacture history,
Jaeger-LeCoultre wanted to celebrate this anniversary in grand style across the world!

Reverso, the iconic watch that has become a cult object!

Snakker om hyggelig sammentreff!
:)

Om det en gang i fremtiden skal bli utnevnt et æresmedlem her inne så går min stemme til trådstarter.

Igjen, fantastiske bilder av et fantastisk ikon. Gleder meg at du velger å bruke tid på å forsørge oss innlagte med fantastiske bilder. (Hvor lang tid bruker du på en bildeserie?)

Det finnes ikke mange menneskeskapte gjenstander som kan måle seg meg en elegant Reverso. Slike bilder, av en slik klokke, er en ren sanselig opplevelse. Sukk..

Om det en gang i fremtiden skal bli utnevnt et æresmedlem her inne så går min stemme til trådstarter.

Igjen, fantastiske bilder av et fantastisk ikon. Gleder meg at du velger å bruke tid på å forsørge oss innlagte med fantastiske bilder. (Hvor lang tid bruker du på en bildeserie?)

Hyggelig å høre, Mathfjeld!
Dog, da dette er "stricktly on a hobby basis"-photoshoot, så blir ikke fotografering eller bildebehandling spesielt tidkrevende. Har jo intet utstyr som skal rigges eller innstilles. Jeg bare venter på det riktige lyset.
Skal ta tiden neste gang. Men jeg tenker vi sier; "...tenk på et lavt tall" :D

Det finnes ikke mange menneskeskapte gjenstander som kan måle seg meg en elegant Reverso. Slike bilder, av en slik klokke, er en ren sanselig opplevelse. Sukk..

Jeg takker og bukker!

Jeg mener også dette i sannhet er et ur jeg vil hevde er så mye mer enn "bare et ur".
Innimellom "beaters" og sportsur og de "renere" dress-ur, er det hyggelig også å se det finnes alternativer som JLC produserer.
:D

Fantastisk flotte bilder, som tidligere nevnt, dette er kunst. Fasinasjonen for Jaeger bare øker og øker:) ser frem til neste bildeserie!

Fantastisk flotte bilder, som tidligere nevnt, dette er kunst. Fasinasjonen for Jaeger bare øker og øker:) ser frem til neste bildeserie!

Stor takk, topale!
Med Jaeger-LeCoultre ut som nummer seks i dag, er det fire igjen. Om helgen gir det gode fotomodus, da kommer suppleringen raskt..
;)

Reverso... Den er for dressy til å være en klokke jeg vil anskaffe meg innen de neste par årene.. Så snart jeg er i arbeid kommer den nok fort.. :rolleyes:

Noe i mot at bilder du legger ut lagres og brukes til skjermbeskytter og bakgrunn? :)

Reverso... Den er for dressy til å være en klokke jeg vil anskaffe meg innen de neste par årene.. Så snart jeg er i arbeid kommer den nok fort.. :rolleyes:

Noe i mot at bilder du legger ut lagres og brukes til skjermbeskytter og bakgrunn? :)

Enig, rousp!
Det har nettopp vært min erfaring også. En periode er visse ur interessante, en annen er det andre som fanger oppmerksomheten. Og det er jo litt av sjarmen med hobbyen; - det finnes nemlig alltid et ur der ute som matcher behovet.

Bruk bildene som du behager.
Jeg har ikke testet selv, men kan hende oppløsningen ikke er den beste når du skalerer de opp. ;)

Enig, rousp!
Det har nettopp vært min erfaring også. En periode er visse ur interessante, en annen er det andre som fanger oppmerksomheten. Og det er jo litt av sjarmen med hobbyen; - det finnes nemlig alltid et ur der ute som matcher behovet.

Bruk bildene som du behager.
Jeg har ikke testet selv, men kan hende oppløsningen ikke er den beste når du skalerer de opp. ;)

Tusen takk :) Fungerer de ikke til bakgrunn så er ikke kravet for skjermbeskytter så høyt ;)

Episode 7: Rolex – Cosmograph Daytona

Dagens bidrag på macrofronten blir denne; - den klassiske og ”uunnværlige” Rolex Daytona.

Jeg må nok definere Daytona som et ikon.
Den er nemlig rik på historie. Tilbake til 1961.
Daytona er produsert i mange versjoner. Fra Daytona med 4-sifrede referansenumre og Daytona med Zenith’s El Primero urverk, til de siste og nyere med Rolex’ eget calibre, som denne har. Likevel er nok de såkalte ”Paul Newman”-Daytona’ene de mest sjeldne og ettertraktede blant samlere.

Sporty og kul versjon dette, med høypolert kasse og bezel, samt hvit skive og Rolex’ inhouse Calibre 4130.
Da trenger man ikke annen komplikasjon enn en Chronograph, herunder Small second counter, 30-minutes totaliser, 12-hours totaliser.

Det holder nemlig lenge for dette uret.;)

rd0.jpg

rd0a.jpg

rd0b.jpg

rd1.jpg

rd1a.jpg

rd1b.jpg

rd2a.jpg

rd7.jpg

rd6.jpg

rd8b.jpg

rd9a.jpg

rd9b.jpg

Igjen, Moore, dette var hyfsige bilder av en hyfsig klokke :)
I et sinnsykt øyeblikk vurderte jeg å bytte bort Daytona min, heldigvis kom jeg på bedre tanker. Klokken er råflott og en definitiv keeper!!

Igjen, Moore, dette var hyfsige bilder av en hyfsig klokke :)
I et sinnsykt øyeblikk vurderte jeg å bytte bort Daytona min, heldigvis kom jeg på bedre tanker. Klokken er råflott og en definitiv keeper!!

Nice!
Heldigvis dukker slike øyeblikk opp sjeldent.
Vi får heller la impulskontrollen råde når vi kjøper ur, og ikke når de selges.
Daytona er absolutt en keeper i en samling - ikke bare for "å ha", men rett og slett fordi det er et vakkert, sporty og tidløst ur som går til alle anledninger.
Ja, en keeper.
:cool:

Hei Moore.

Så nå først i starten av tråden hvilke fantastiske klokker du besitter. Gratulerer med fine klokker ;)

Lurte litt på kamera type du bruker for og få til slike bilder som føles som om du kan ta på klokken via skjermen ?

mvh
Timebandit