Gratulerer. Herlige bilder og en flott presentasjon som vanlig.
Ser ut til at du har en egen evne til å gi andre lyst på klokka du tar bilde av.
Gratulerer - og velkommen etter!
Kan vel koste på meg den kommentaren ettersom jeg "slo deg" med en drøy uke
Spøk til side.
Din beskrivelse av klokken gjør meg enda tryggere på at jeg har valgt den rette. The One and Only Moon Watch.
Gratulerer.
Flott ur og kjempe bra info om uret. Utsøkt som vanlig.
Gratulerer med Speedmaster!
Velskrevet innlegg, gleder meg til å se makrobilder!
Har selv tenkt en del på denne klokken, siden jeg har en Seamaster trenger jeg vel en Speedmaster også?
Gratulerer med Speedmaster. Som alltid hyggelig å lese gjennom dine poster. Flotte bilder og ein fin presentasjon.
Gratulerer Moore! Har lenge lurt på når du fikk din Speedy pro. Regnet med at det var et tidsspørsmål mtp din interesse for klokker og historien bak. Nå gjenstår det bare å handle inn en sort alligator på foldespenne. Tror ikke du vil angre om du prøver
Dette er forresten den eneste klokken vi har felles, men vent litt.... å nei, jeg har jo nettopp solgt min :sad: 1992-modell ble litt for kjedelig. Har sett etter en straight lugs en stund, men det blir rett og slett for dyrt. Vesentlig dyrere enn Alaska Project faktisk. Så jeg må nok nøye meg med en pre-moon, aller helst 1969. En ting er i alle fall sikkert. Det MÅ en sort speedy inn igjen i samlingen ASAP!
Gratulerer med speedmasteren, moore! Mtp at dette er ventepølse gleder jeg meg virkelig til det du har i bestilling dukker opp
Takk så mye, Tore!
Joda, det har lenge vært et tidsspørsmål, men tid og anledning har ikke vært til stede før nå. Det er rart med det, men visse ur vokser over tid. Dette er ett av dem jeg har hatt på radaren lenge, men alltid blitt borte underveis. Men denne gangen var det ingen vei utenom.
Det er jeg glad for, da uret både estetisk og historisk representerer ett av mine store høydepunkter.
Jeg skal vurdere rem. Tanken har ikke slått meg før du nevner det, men jeg skal så definitivt gjøre en sjekk på det alternativet. Takk for tips!
Et tips til inspirasjon: Se filmen "the American". En fin film som er en avveksling fra alle de heseblesende actionfilmene. En stilfull George Clooney som alltid (ja.. bortsett fra filmene der han er klovn da, noe han også behersker med glans). Noe av grunnen sitter rundt venstre håndledd.
Stor grattis Moore!
Nydelig klokke, jeg kommer aldri til å selge min!
Gøy at du valgte den historisk korrekte 3570.50 fremfor den mer "anvendelige" 3573.50...
Den mest opplagte funksjonelle forskjellen mellom 3570 og 3573 ligger jo i urverket; - manuelt versus automatisk.
Gratulerer!
Utfallet ble (nesten) forventet. Hadde trodd du skulle gå for utgaven med innsikt til urverket.
Sitter å lurer på om Speedmaster må bli neste uret for meg også.. Vanskelig vurdering det med baklokket.. Innsikt til et flott urverk, eller historisk korrekt? hmmm...
correct me if i am wrong, men har ikke de klokkene samme urverk? Og forskjellen ligger i Hesalit vs Safir.
Uansett et meget godt valg Moore, sportslig og stilig på en gang. Gratulerer så mye!
Gleder meg til fortsettelsen
Gratulerer!
Utfallet ble (nesten) forventet. Hadde trodd du skulle gå for utgaven med innsikt til urverket.
Sitter å lurer på om Speedmaster må bli neste uret for meg også.. Vanskelig vurdering det med baklokket.. Innsikt til et flott urverk, eller historisk korrekt? hmmm...
Rousp, sørg for å få til en sammenligning av de to side ved side. Innsikt til urverket er flott, men for min del var det det buede pleksiglasset på originalen som gjorde utslaget. Smaken er som baken Ellers hadde jo Omega tidligere modellen 3572.50, som hadde hesalite og gjennomsiktlig baklokk - hadde jeg bare funnet en sånn.
Moore, gratulerer med enda et fantastisk tilskudd til samlingen. Gleder meg stort til å få se hva det er du sitter og venter på!
Stor takk, rousp!
For meg var valget opplagt, ingen tvil om det. Innsikt i urverket setter jeg generelt stor pris på, men jeg lot meg fascinere av den mer historisk korrekte versjonen. I tillegg er jo glasset på uret et vesentlig poeng, med hesalit og ikke saphir. Dette er også en viktig del av historien til uret, og i sum ble derfor valget relativt enkelt.
Jeg holder derfor - selvsagt - alle fingre på èn knapp; - 3570.