Moore's samling

Pent! Har faktisk ikke lagt merke til at småskivene har sirkulær tekstur før nå. Si meg, bruker du virkelig iPhone med macrolinse fremdeles? Eller har du investert i noe tyngre? Du har jo for så vidt vist oss lignende kvalitet med iPhonen før. Hva er belysningen? En lampe med stor jevn lysflate? Eller to kanskje?

Det var artig å se Bullitt sitt oppsett med to IKEA-lamper. Godt bevis på at man klare seg med enkle hjelpemidler så lenge man forstår lys.

Takk for det, Tore!

Det mangler en god del enda på fotoskills, men interessen for foto har økt proposjonalt med klokkeinteressen. Ikke utypisk.
Jeg har for en god stund siden forlatt iPhone-nivået for stort sett alt utenom "Dagens" wristshot-bilder. Investerte da i et Nikon D3100, Nikkor macrolinse, noen mellomringer og stativ.
Nå gjenstår det bare å bli mer fortrolig med utstyret. Og finne tid til å bruke det slik det er ment.;)

Lysmessig kjører jeg foreløpig utelukkende naturlig dagslys. Ingen lamper.
Det blir nok litt eksperimentering med lyssetting også etterhvert, for det er jo her mye av hemmeligheten til flotte bilder ligger.
Bullit er jo en "Master" hva gjelder sine utsøkte komposisjoner, og det er flott å se hva som er mulig. Inspirerende!

Og joda, subdials'ene på Speedy'en har sirkulær tekstur. Det var nesten slik at jeg måtte via macrofotoene for å se det selv, og det var vakkert å registrere.
Det er så mange flotte detaljer i denne klassikeren. Virkelig et fotogent ur. :cool:

Nydelige bilder! Likte veldig godt de som fremhever kasseformen med de vridde lugsene, det er i mine øyne en av Omegas peneste design-varemerker!

Har hatt min mye på armen i det siste. Kommer alltid tilbake til Speedmaster, det går liksom ikke an å bli lei av den.

Grattis Moore! Denne står på listen over "må ha ur"! Venter i spenning på unboxing av ditt neste ur :)

Nydelige bilder! Likte veldig godt de som fremhever kasseformen med de vridde lugsene, det er i mine øyne en av Omegas peneste design-varemerker!

Har hatt min mye på armen i det siste. Kommer alltid tilbake til Speedmaster, det går liksom ikke an å bli lei av den.

Stor takk, semmern!

Design på kasse og lugs er vakkert. Veldig enig. Samtidig har jeg falt ganske dypt i beundring for detaljene i bezel´n, som med sin stålytterkant innrammer den sorte flaten på en lekker måte. Når lyset speiles, får hele uret et tøft uttrykk. Det opphøyde glasset og de perfekte avrundingene mot bezel er også en visuell høydare.

Bottom line; - hele uret er en estetisk perle. ;)

3a78bb21.jpg

Grattis Moore! Denne står på listen over "må ha ur"! Venter i spenning på unboxing av ditt neste ur :)

Thanks, Marius T!
Et utsøkt ikon jeg bare kan anbefale på det varmeste.

Mitt neste ur ser jeg veldig frem til, jeg også. Kjenner spenningen tiltar, og jeg venter bare på den etterlengtede beskjeden om å komme og hente. Men det går enda noen uker, dessverre....:cool:

Lenge siden jeg har sjekket denne tråden. Ble tipset i går om at du hadde fått deg speedy. Så gøy gratulerer. Nå får jeg begynne å Namedroppe deg. "mmmjjaaaa det er jo noen likeheter mellom Moore's og min samling":p

Har du forøvrig fått med deg hvorfor Neil Armstrong ikke hadde klokken på armen? Klokken montert i rommodulen var gått istykker så hans speedy var igjen for å erstatte den.

Lenge siden jeg har sjekket denne tråden. Ble tipset i går om at du hadde fått deg speedy. Så gøy gratulerer. Nå får jeg begynne å Namedroppe deg. "mmmjjaaaa det er jo noen likeheter mellom Moore's og min samling":p

Har du forøvrig fått med deg hvorfor Neil Armstrong ikke hadde klokken på armen? Klokken montert i rommodulen var gått istykker så hans speedy var igjen for å erstatte den.

Jeg takker og bukker, Espenbki!

Denne sjappa er åpen 24/7, så bare feel free til å droppe innom. Speedmasteren er nå endelig på plass, ja.
Det er ingen tvil om at denne utsøkte klassikeren hører hjemme i samlingen. Et flott stykke ur med en like klassisk historie. Nå er det vel snart like mange Speedmasters som det er Submariners på sonen....

Historien om Armstrongs manglende ledsager i vandringen på månen erindrer jeg å ha lest. Og bra for Buzz Aldrin som kunne være først - og alene - om noe fra ferden, da...;)

Alene om den viktige delen! ;)

På en måte, ja!

Her går han ihvertfall; - Buzz med Speedy'en på hånda.
Tenker han mobber Neil kraftig for å ikke hatt "the real deal" Moon watch på hånden. Når han først tok seg bryet med å stikke oppom....;)

Og poor Collins, som måtte sitte ombord i moderskipet og se på gutta....

77806856.jpg

Nå får jeg begynne å Namedroppe deg. "mmmjjaaaa det er jo noen likeheter mellom Moore's og min samling":p

Kjør på - men gjør det pent!

I denne ånd duger det bra:
..."Name-dropping can also be used to identify people with a common bond. By indicating the names of people one knows, one makes known his or her social circle, providing an opportunity for others with similar connections to relate..."

:cool:

Går litt i "OMEGA-tåka" for tiden.

Her har min høytflyvende nyankomne inntatt landing i litt mer "naturtro" omgivelser. Nå hos meg. :cool:

cddf30be.jpg

Flott bilde.:)
Er det fotspor fra cheroksen til minsten vi ser der?;)

Tøft bilde! Er det en lommelykt på bakken som er lyskilden?

Flott bilde. Det ser jo ut som fotspor på månen!

Stor takk; - idè og regi for bildet sender jeg videre til en ung dame med en viss interesse for nettopp dette uret. Og ikke minst til en såkalt "minstemann", som tillot bruk av "sin" location for happeningen (les: sandkassen). Det er nemlig ingen sådan "su mea casa". Sandkasse, that is. Ei heller "minstemann".
Da får man låne andres.:cool:

PS!
Lommelykt, ja.