Ikke til forkleinelse for de andre lekkerbiskenene du besitter, men det der er ditt vakreste ur. Så helt ufattelig vakkert er det, foran som bak.
Men dette uret (som Omegaen, uten sammenligning for øvrig) er altså opptrekk, kan jeg anta at det er en nytelse å trekke opp?
Stor takk, reim!
Jeg er tilbøyelig til å være enig. Det er en særdeles hyggelig opplevelse å se hvor komplett og gjennomført uret er. Det formelig oser kvalitet og unikhet av den, uansett hvordan jeg ser på den. Intet er overlatt til tilfeldighetene, og enhver detalj inngår så åpenbart i sin store helhet.
Den er meget behagelig å trekke opp.
Gangreserven er jo relativt anstendig på +72h, så jeg "slipper" å gjøre det altfor ofte. Der er det hakket dårligere stilt med OMEGAn, som ligger på ca halvparten. I praksis "står den" - dessverre - det meste av tiden.
Gratulerer så mye, dette er brukskunst i sin vakreste og reneste form. Og som alltid når du skriver dine innlegg Moore så lærer jeg mye nytt. Takker igjen for det. Gratulerer så mye.
Selv takk for de hyggelige ord, Chronodiver!
Takker for mer siklemateriale!
Ble sittende en stund å glo på bildene av baksiden, og på de håndgraverte delene som er unike for klokken. Helt utrolig nydelig. ALS har virkelig klart å få en så omfattende komplikasjon som tidssonevisningen til å se utrolig smidig og lekker ut på urskiven. Dette er virkelig kunst og mekanikk smeltet sammen til et nydelig stykke tidløst brukskunst. Kan tenke meg det blir en herlig sommer med denne på armen!
Jeg takker, Kohe321!
Hyggelig bilder faller i smak.
En ting er det jo at uret fremstår designmessig fullkomment (OK, alt er relativt og smaken er som baken), men jeg er fristet til å hevde det er fullkomment. Jeg kommer heller ikke utenom de mange vakre detaljene i uret, hvor dekorasjonene er et spesielt vakkert skue. Spesielt er det også - jfr. filmen nedenfor - at ethvert ur har sin helt unike gravering og "kunstneriske utforming".
Man får i sannhet enorm respekt for det utsøkte håndverk og den tid som ligger bak et ur som dette, - i alle ledd i produksjonskjeden. Det er imponerende. Og det gjør en "entusiast" rørt...
[video=youtube;_AnyED9ark0]http://www.youtube.com/watch?v=_AnyED9ark0[/video]