Slenger inn et par tre versjoner av det som er dagens ledsager.
Og så falt jeg for fristelsen å testkjøre "henne" på Nikon i både makro- og mikromodus (i all enkelthet, that is), for så å toppe heile driden med det fantstiske innebygde kameraet til iPhone4s.
*ironi*
Ja, nettopp. Den gadget´en som er så mye meeeeer enn bare en telefon....
Ellers er det en veldig fin dag.
Nikon Makro
Nikon Mikro
iPhone4s
Du slutter aldri å imponere med dine fotoegenskaper, Moore. Give us Moore.
Takker, Ndure!
I fristelsen over å gjøre et par tre sammenliknende "shots" med de tre kameravariantene jeg har, ble det slik. Uten redigering. Denne gangen.
Skal komme litt sterkere tilbake om tid og anledning tillater det.
Oi, helt sykt lekkert. Den pateken er en estetisk nytelse. Utrolig flotte bilder, ble spesielt sittende å glo på de to siste en god stund. Er de tatt med Nikon kameraet eller iphonen? De var spesielt skarpe og fine IMO.
Takk for at du deler!
Takk for det, Kohe321!
Registrerer du altså falt for iPhone4s-versjonen......
Men, ikke så rart, egentlig.
Det viser seg jo stadig at de mer "kompakte" kameraer absolutt kan matche speilrefleksens mer komplekse og høyst "fokuserte" innretning. For det raske og "akseptable" resultat, er iPhone et meget egnet redskap.
Samtidig er det en viss forskjell mellom i4 og i4s.
Bottom line er - noe man allerede visste - at full utnyttelse av speilrefleks fordrer noe mer forarbeid og etterarbeid. I disse eksemplene var intet av det nevnte til stede.
Men når det er sagt; - farvegjengivelsen er definitivt mer naturtro og ekte med Nikon.
Me like!
Takk for deling, bilder og ur er på samme nivå. Pure class
Jeg takker, OleK!
Hyggelig de falt i smak.
De er råutkast rett fra kameraet. Mest for å sjekke/sammenlikne den umiddelbare forskjell mellom kameravariantene for samme motiv til samme tidspunkt.
Et innfall.
Og en - etter forholdene - hyggelig liten øvelse. Der og da.