Moore's samling

Rose gold kasse og sjokoladefarvet urskive er rett og slett bare en utrolig sexy kombinasjon. Kan bare se for meg hvordan den vil komme til sin rett i naturlig lys, spesielt i solen om sommeren. Uten tvil en fantastisk stilfull og sporty sommerklokke i gull dette.

Solnedgang på en strand med denne på armen, gjerne med en kald øl... Kan ikke være helt ille nei.
Nei, jeg legger ikke skjul på at jeg liker denne godt. :mrgreen:

Nice...
Den settingen - blant flere vakre i samme leia - har "plaget" meg lenge. Det er åpenbart "noe" som virker svært så tiltrekkende ved den.

Men, så viser letefasen - den morsomme delen av den - at det raskt dukker opp et par andre alternativer - i helt annen retning - enn det en Rolex 116515LN representerer.
Dette blir tiden for seriøse ekstrarunder i tenketanken. Jeg holder alle muligheter åpne.



Og så...... gikk det opp for meg at jeg bare er en liten amatør.... Helt fantastisk bra..... God smak....:p

Det var heftig å quote hele samlingen der, larsoystese!
Men jeg takker for omtalen.
Hyggelig.


Pssssst. Akkurat DEN posten er litt vel lang for å quotes, selv om innholdet tål å gjengis ;)

Den første posten bør jo quotes på hver eneste side av denne tråden :D Nydelig! :mrgreen:

Mtp at den quoten krasjer tapatalk... helst ikke ;)


Generelt har jeg alltid ment man aldri skal undervurdere repetisjonseffekten.
Pleier å funke godt.
Men, jeg er tilbøyelig til å være enig: - det spørs om ikke den førstesiden min blir hakket 'too much' om vi havner på systemcrashnivå. Det skal heller ikke undervurderes...
;)
 
Jøss, to ur på vei ut? Noe nytt på vei inn? Eller bare en liten justering på samlingen? :)
 
Jøss, to ur på vei ut? Noe nytt på vei inn? Eller bare en liten justering på samlingen? :)


Joda, dette blir vel muligens litt av begge deler.
Må nesten referere meg selv fra annen tråd...

.....
Kan pt ikke si så mye om eventuell "spektakulærfaktor" på neste incoming, men det er ihvertfall morsomt å være i letefasen. Går noe ut, så kommer noe inn.
Isåfall; - det vil nok være et ur man ikke ser altfor hyppig - hverken her..... eller der....
Hvilket i seg selv gjør det hakket utfordrende å få tak i et....:(

Og "der" driver jeg og baler med mitt nå.
Litt sånn "between a rock and a hard place"......;)
 
Moore; du er/var interessert i rose daytona?

Har du fått med deg denne? Kan den seile opp som sommerklokke?

543077b0-9a72-f92d.jpg
 
Moore; du er/var interessert i rose daytona?

Har du fått med deg denne? Kan den seile opp som sommerklokke?

Absolutt en solid kandidat, Entropy!
Vi snakker nok urmessig et hakket hvassere alternativ enn Daytona her. Det er uansett noe som holder meg igjen mht de fargede metaller. Vanskelig å si hva det beror på, men muligvis ligger det rett og slett bare en noe høyere terskel her ift å være 100% sikker på å treffe 'det riktige valget'.

Og, på toppen av det hele har jeg pt vurdert en litt annen variant fra VC som jeg nok har plassert litt foran en Overseas, når den 'ene' fra VC skal inn i samlingen.

Nei, dette skal ikke være lett...;)
 
Absolutt en solid kandidat, Entropy!
Vi snakker nok urmessig et hakket hvassere alternativ enn Daytona her. Det er uansett noe som holder meg igjen mht de fargede metaller. Vanskelig å si hva det beror på, men muligvis ligger det rett og slett bare en noe høyere terskel her ift å være 100% sikker på å treffe 'det riktige valget'.

Og, på toppen av det hele har jeg pt vurdert en litt annen variant fra VC som jeg nok har plassert litt foran en Overseas, når den 'ene' fra VC skal inn i samlingen.

Nei, dette skal ikke være lett...;)

hehehe, høres ut som et luksusproblem, Moore! :D
 
hehehe, høres ut som et luksusproblem, Moore! :D

Så-så-så, nå skal vi ikke bruke slike ord mot Moore. Tenk om han dropper hele klokkehandelen. Vi ville gremmes over uteblivelsen av den nytelsen vi sannsynligvis har i vente;)


Thanks, guys!

Nettopp tilbake fra Paris, og tro det eller ei; - tiden strakk ikke til for en eneste "visitasjon" av andre morsomme fasiliteter. Det vil si såkalte Boutiques og retailers. Kun jobb. Dog supplert med noen innlagte "finter" i helt andre retninger enn de horologiske.

Nå unner jeg meg derfor heller et bedre vakkert temperert rødt fludium i kveld sammen med tanken på "Mon beau projet nouvelle montre", og satser på å få kloa i noe horologisk tilfredsstillende så snart tid og anledning åpner for det.

Derfor, Minuteman; - ingen fare for at de smått forventningsfulle ytringer i dette løselige fora blir noen "dealbreaker" for meg.
Og for å være veldig ærlig; - jeg kjører på kun så lenge jeg finner noe jeg er 100% komfortabel med. Så får det bare stå sin prøve med tanke på "dommen" her ute hos den hakket mer harde kjerne...... :cool:

*nipper lett til vinen*
Santè!
 
Jeg blir ikke skuffet om du ikke velger noe jeg har foreslått, men jeg glad for at du lytter, og alle forslag her inne bidrar til at du som den heldige jeger trolig får så bredt og nyansert bilde av ditt kommende bytte som mulig. Kansje du hadde endt opp med en kanin eller laks istedet for bukken jeg er sikker på at du feller.

Kos deg.
 
Jeg blir ikke skuffet om du ikke velger noe jeg har foreslått, men jeg glad for at du lytter, og alle forslag her inne bidrar til at du som den heldige jeger trolig får så bredt og nyansert bilde av ditt kommende bytte som mulig. Kansje du hadde endt opp med en kanin eller laks istedet for bukken jeg er sikker på at du feller.

Kos deg.

Takk, Entropy!
Jeg setter veldig stor pris på de gode forslag.
Noe som jo også bidrar til at mine - tidvis biased - øyne åpner seg for nye, gode alternative veivalg. Hvilket er hyggelig å stadig oppdage.
:)
 
Først og fremst vil jeg takke deg for å ha slukt en hel time av min tid på jobb! Når det er sagt med en liten ironisk touch, var det verdt med et lite avbrekk i en ellers hektisk hverdag ;)

Dette er første gang jeg leser i tråden din og garantert ikke siste!

Du har en utsøkt samling av fantastiske urverk som jeg tror mange misunner deg. (Inklusive undertegnende)
 
Først og fremst vil jeg takke deg for å ha slukt en hel time av min tid på jobb! Når det er sagt med en liten ironisk touch, var det verdt med et lite avbrekk i en ellers hektisk hverdag ;)

Dette er første gang jeg leser i tråden din og garantert ikke siste!

Du har en utsøkt samling av fantastiske urverk som jeg tror mange misunner deg. (Inklusive undertegnende)


Takk så mye, bean!
Hyggelig samlingen faller i smak. Ord og bilder tar jeg ansvar for, - men ikke misbruk av "company-time"....:D

Går alt etter planen, så er det forhåpentligvis en supplering på plass i løpet av neste uke.
Stay tuned!