Moore's samling

Av en eller annen grunn fikk jeg i går kveld for meg at du venter en RG SkyDweller.

Nope....
Den versjonen fra Rolex står ikke på min wish-list.


None taken ...

Norsk kundesenter i Sverige, hmm hmm.
ALLE kundesenter i Sverige?
Sjöö Sandström, at det skal være så lett dette. (NOT!)

Blancpain har vel en ad i Sverige...

He, he...
Dette dreier seg om FedEx, som har sitt norske Customer Support i Sverige...

Det slites med både respons og de gode svar (rettere sagt mangel på gode svar).
"International Priority Service" har åpenbart ingen annen effekt enn at den påkaller seg ekstra oppmerksomhet i diverse kontrollpunkter på sin ferd - mellom Gardermoen og Skedsmokorset.....
 
Her er den :cool:
patek-philippe-world-time-ref-5131-picture.jpg
 
Fantastisk klokke, gratulerer!

Intet ont om Mikkes gjetteevne men du bør nok ikke ta allt som påstås som sannheter hva gjelder trådstarters neste ur som sannheter i denne tråden, men heller interesse som grenser mot barnslig juleaftensglede når det flagges om nytt på vei inn.
 
Intet ont om Mikkes gjetteevne men du bør nok ikke ta allt som påstås som sannheter hva gjelder trådstarters neste ur som sannheter i denne tråden, men heller interesse som grenser mot barnslig juleaftensglede når det flagges om nytt på vei inn.

Ah godt poeng, jeg var nok litt kjapp i avtrekkeren her :D
 

Fantastisk klokke, gratulerer!

Nope, my friend!
Etter mitt ringe skjønn har jeg allerede den peneste world-timer produsert, så den PP'n der blir aldri en issue for meg...


Intet ont om Mikkes gjetteevne men du bør nok ikke ta allt som påstås som sannheter hva gjelder trådstarters neste ur som sannheter i denne tråden, men heller interesse som grenser mot barnslig juleaftensglede når det flagges om nytt på vei inn.

Ah godt poeng, jeg var nok litt kjapp i avtrekkeren her :D


Jeg er direkte imponert over engasjementet. Fascinerende.
At denne delen av tråden har fått så mange ben å gå på, "godskriver" jeg FedEx. Det er deres skyld at dette utvikler seg - nå på 4. uken siden lovet levering.

That said; - med tanke på nivået i alle forslag som er kommet opp, vil jeg nok slite med å oppfylle noen forventninger. Om jeg legger "spektakulær-faktoren" til grunn.
Uret er uansett spesielt nok, og meget etterlengtet - helt siden jeg erkjente at en slik versjon av arten (fortsatt) skulle inn i samlingen.
Det er enkelt og klassisk. Det er en sjelden modell. Og det har en utsøkt "innpakning"....
 
Nope, my friend!
Etter mitt ringe skjønn har jeg allerede den peneste world-timer produsert, så den PP'n der blir aldri en issue for meg...

Enig :)

That said; - med tanke på nivået i alle forslag som er kommet opp, vil jeg nok slite med å oppfylle noen forventninger. Om jeg legger "spektakulær-faktoren" til grunn.
Uret er uansett spesielt nok, og meget etterlengtet - helt siden jeg erkjente at en slik versjon av arten (fortsatt) skulle inn i samlingen.
Det er enkelt og klassisk. Det er en sjelden modell. Og det har en utsøkt "innpakning"....

Hmm....kan det være en portuguese 7 days i hvitgullversjon, mon tro :confused:
Du har jo ymtet frempå at du savner denne modellen litt, og med din "higen" etter edlere metall er dette mitt ydmyke forslag (siden vi er så godt i gang med denne quizen).
 
Interessant.
Resonnementet imponerer meg ikke så rent lite, runes.
Bortsett fra at jeg nok ikke vurderer en Tourbillon som en helt "basic" komplikasjon, og et "enkelt" ur...;)
Edit:
Men ellers, som sagt, good guess....;)

Det er enkelt og klassisk. Det er en sjelden modell. Og det har en utsøkt "innpakning"....

Jeg elsker quizer, gåter og gjetteleker, så du må bare unnskylde meg når jeg forsøker en gang til. Et ur som utseendemessig er nesten likt tourbillonen er 545406. Det er også enkelt, klassisk, sjeldent og har en utsøkt innpakning. :D

IW545406_2011_44mm_1.jpg
 
Kan det være den nye Reverso PC? Denne har vel såvidt kommet ut til utvalgte boutiquer nå?

reversocalendarrg1.jpg
 
Hmm. Jeg mente ikke minst i diameter, men laveste ur i samlingen ;)

Calatrava er for liten i dia vel. Jeg er usikker på om du virkelig skal ha en portogiser til i samlingen.

Egentlig, tenkte jeg på VC Patrimony. Men da må jeg vel si at jeg tok feil. Den er jo for liten.

Kan man spørre om den er tysk eller sveitsisk produsert?
 
Kanskje vi burde lage en egen "Gjett hva Moore har på vei inn"-tråd, så vi ikke forsøpler her ;)
Jeg tenkte også på en reverso, Sponon, tror det kan være et hett tips! Men rødt gull? Hmmm.
 
Enig :)

Hmm....kan det være en portuguese 7 days i hvitgullversjon, mon tro :confused:
Du har jo ymtet frempå at du savner denne modellen litt, og med din "higen" etter edlere metall er dette mitt ydmyke forslag (siden vi er så godt i gang med denne quizen).

Du er veldig nære, - kanskje så nære du kan komme, sjuli_123!
Dette begynner å likne noe...

Jeg elsker quizer, gåter og gjetteleker, så du må bare unnskylde meg når jeg forsøker en gang til. Et ur som utseendemessig er nesten likt tourbillonen er 545406. Det er også enkelt, klassisk, sjeldent og har en utsøkt innpakning. :D

Du er veldig nære - igjen, runes!
Dette har hele tiden liknet noe.....

Aaaah. Calatrava :cool:
(Selvsagt kun fordi du har lyttet til Archie`s luxury blog :D)

Nope...

....eller hørte jeg ap ro quartz :D
(sorry for forsøpling av tråden din, moore)

Nope...

Kan det være den nye Reverso PC? Denne har vel såvidt kommet ut til utvalgte boutiquer nå?

Nope...

Hmm. Jeg mente ikke minst i diameter, men laveste ur i samlingen ;)
Calatrava er for liten i dia vel. Jeg er usikker på om du virkelig skal ha en portogiser til i samlingen.
Egentlig, tenkte jeg på VC Patrimony. Men da må jeg vel si at jeg tok feil. Den er jo for liten.
Kan man spørre om den er tysk eller sveitsisk produsert?

Ikke vær så usikker, da vel!

Kanskje vi burde lage en egen "Gjett hva Moore har på vei inn"-tråd, så vi ikke forsøpler her ;)
Jeg tenkte også på en reverso, Sponon, tror det kan være et hett tips! Men rødt gull? Hmmm.

Nope....

Swiss Made - garantert!
Om den ikke er Swiss Made skal jeg spise Steinharten min.

Og det slipper du...


Men hør; - dette har virkelig vært en hyggelig "reise" med mangt et utsøkt forslag, så på ingen måte noen forsøpling av tråden.
Og nå (for et par tre minutter siden) er det avklart, da jeg endelig fikk "fast fisk" levert kontoret. Ventetiden er slutt, og jeg puster ut. Den er i boks. Bokstavelig talt.

Jeg rekker selvsagt ikke få opp bilder herfra, da jeg åpenbart har behov for en mer egnet tid og anledning for presentasjonen.
Tar et raskt bilde av boksen, så har dere en liten bekreftelse inntil jeg får rigget meg på plass i et litt mer "out-of-office"-modus.
:D


IWC.
Og den kommer i boks i edeltre. Ikke så ofte å se fra IWC. Lover godt.

More to follow.
Stay tuned.

IWC.jpg