Moore's samling

Gleder meg på dine vegne :cool:
Samlingen din er i sannhet en skattekiste! :D

Når dette kommer fra deg vil jeg tro at vi har noe å glede oss til. Du og du som jeg gleder meg.

Dette blir spennende!

Benchmark er stikkordet.

Åh som jeg gleder meg til at alle dere andre skjønner hvor god jeg er til å gjette!
Dette blir helt konge folkens. To nye hint. Makeløst og eksotisk.

Du legger listen høyt, Entropy!
Sannelig om jeg lurer på om jeg har kjøpt riktig ur....;)

My guess: don't think so:)

Tipper Moore hadde fått utslett på armen av slikt rask. Maken til uedelt metall da! :D


People....
Sannelig om jeg vet om jeg kan oppfylle eders forventninger.

Uret er dog en spesiell versjon i sin kategori. Og ikke tidligere sett eller diskutert på TS. Og i sannhet et lenge etterlengtet og savnet eksemplar av arten.

Kanskje ender vi her - for noen.
Men så definitivt ikke for meg. :cool:

greatexpectations-11-591x454.jpg
 
Mulig jeg er på feil sted i den kurven der men jeg prøver meg :D


Tja,... det er vanskelig å si hvor på skalaen du er, mikke.
Umulig å svare på uten fasit i hånd.
Der en F.P.Journe Octa Calendrier kan fremstå unik og enestående på sine områder, så matcher min innkommende denne på andre områder.
Men, kan jo si min nye er mindre komplisert enn hva den F.P. Journe'n er. Men den er unik nok - i sitt segment.

Forøvrig kan jeg med troverdighet "avsløre" at manufakturen jevnlig diskuterers på sonen. Men akkurat denne modellen: NOT.

So far - so good.
Nå venter jeg på nok en non-excisting update fra FedUp!
 
Ulysse Nardin Freak?

Eller kanskje du har gått helt av skaftet (på en positiv måte) og gått for en JLC Gyroturbillon? ;)
 
Jeg tipper det er en:
Vacheron_Constantin-logo.gif

:cool:

Sorry, men "nope"....

Her er jeg igjen langt på vei å plusse dette på med en +1
Mener at det var nevnt noe om at manufakturen det gjaldt hadde noe med Starbucks å gjøre og min konklusjon var at disse holdt til "Over Seas" ;)

Den slutningen var det nok ikke jeg som gjorde....

Innkommende klokke er trolig blandt de minste i samlingen i størrelse, tør jeg å gjette.

Nope, absolutt ikke minst i størrelse...

Ulysse Nardin Freak?
Eller kanskje du har gått helt av skaftet (på en positiv måte) og gått for en JLC Gyroturbillon? ;)

Nope, ingen heftige komplikasjoner på denne. Utover et par basics. Komplikasjonsmessig er dette et relativt "enkelt" ur....


Forsendelsen har vært underveis i snart 3,5 uker.
Jeg angrer som en hund på at jeg ikke heller fløy ned og hentet den personlig, istedetfor den litt mer - i øyeblikket - praktiske løsning som FedEx utga seg for å være.....:(
 
Ish, det er fryktelig lang tid. Skjønner godt at du er frustrert, personlig hadde jeg vel gått helt av skaftet.

Antar du er på telefonen daglig for å mase? ;)
 
Ish, det er fryktelig lang tid. Skjønner godt at du er frustrert, personlig hadde jeg vel gått helt av skaftet.

Antar du er på telefonen daglig for å mase? ;)

Been there - done that, ja...
Og med norsk kundesenter i Sverige sier det seg kanskje selv hvilken prøvelse dette er.
(No offence, adamskater....)

sonens første richard mille?

Nope...
Not my cup of tea, disse RM'ene. Jeg liker urene i den mer klassiske stilen. Hvilket dette er.
 
Og så må jeg jo bare ha det sagt; - IWC - og Portuguese-linjen i særdelshet - har jeg stor sans for. Veldig stor sans for....
;)

Basert på ovenstående utsagn ville jeg gjettet på enda en Portuguese, enten en tourbillon eller en minute repeater...

Nope, ingen heftige komplikasjoner på denne. Utover et par basics. Komplikasjonsmessig er dette et relativt "enkelt" ur....

...mens dette utsagnet muligens utelukker minute repeateren, så da er det kanskje dette:

mtr_10_0213_iwc_iw544705_02.jpg
 
Basert på ovenstående utsagn ville jeg gjettet på enda en Portuguese, enten en tourbillon eller en minute repeater...

...mens dette utsagnet muligens utelukker minute repeateren, så da er det kanskje dette:

Interessant.
Resonnementet imponerer meg ikke så rent lite, runes.
Bortsett fra at jeg nok ikke vurderer en Tourbillon som en helt "basic" komplikasjon, og et "enkelt" ur...;)









Edit:
Men ellers, som sagt, good guess....;)
 
Been there - done that, ja...
Og med norsk kundesenter i Sverige sier det seg kanskje selv hvilken prøvelse dette er.
(No offence, adamskater....)
None taken ...

Norsk kundesenter i Sverige, hmm hmm.
ALLE kundesenter i Sverige?
Sjöö Sandström, at det skal være så lett dette. (NOT!)