Moore's samling

Jeg hadde i går gleden av å få en herre ved siden av meg på flyet til Nice som hadde en 116515 m/sjokoladebrun skive på armen. Inntrykket var positivt - absolutt! Jeg håper derfor du har latt impulsene og ditt ønske om et slikt ur overstyre de umiddelbare tankene om at det er en smule "harry"/glorete eller hva annet man vil kunne kalle det. Sort skinnrem og mørk skive var bare helt perfekt og ga uret et litt mer macho preg enn de mange andre gullurene fra rolex.

Uansett hva som blir neste ur, håper jeg daytonaen ikke forsvinner helt ut av minnet og innkjøpslisten din ;)
 
Moore: TUSEN TAKK for titten! Det var utrolig flotte bilder og godt skrevet om hver klokken. Inspirerende for oss andre!

Jeg fikk nesten tårer i øynene når jeg leste om IWC'n . For ett mesterstykke!


Hilsen
Stian
 
KomannKomannKomannKomann!

I hear you, adio!;)
Det kommer, det kommer. Til slutt.
Jeg kan love min egen (u)tålmodighet har vært stilt på store prøver siste uker - sågar siste par måneder. Har derfor tatt meg lang ferie i mellomtiden for å kompensere for kjip ventetid.

Treghet skyldes en liten "slip-up" hos 3. part. De signaler jeg fikk om leveranse på..... tja, hva skal jeg si... "uret-som-aldri-har-vært-innom-TS-før" viser seg å ta litt lenger tid å levere enn først lovet.


Jeg hadde i går gleden av å få en herre ved siden av meg på flyet til Nice som hadde en 116515 m/sjokoladebrun skive på armen. Inntrykket var positivt - absolutt! Jeg håper derfor du har latt impulsene og ditt ønske om et slikt ur overstyre de umiddelbare tankene om at det er en smule "harry"/glorete eller hva annet man vil kunne kalle det. Sort skinnrem og mørk skive var bare helt perfekt og ga uret et litt mer macho preg enn de mange andre gullurene fra rolex.

Uansett hva som blir neste ur, håper jeg daytonaen ikke forsvinner helt ut av minnet og innkjøpslisten din ;)

Du har så rett, Risti4life!
Det er nok mer et spørsmål om "når" og ikke "om" en 116515 kommer inn. Den er virkelig et vakkert skue - og så definitivt kulere IRL enn på bilder. Og det sier ikke så rent lite om urets presence.
Muligens et "nisje"ur, men som sagt før; - skal jeg ha et ur i rose gold, så tror jeg nesten det blir dette. Så kan man diskutere om RG er metallet for sportsur, men det er egentlig en uinteressant diskusjon i dette tilfellet....;)

Det eneste "aber" er at jeg pt sitter med to Rolex og føler jeg har kvoten dekket. Blir litt overload med en til. Blir jeg lei nok Sea-Dweller, så gjør jeg nok en liten swap der.


Moore: TUSEN TAKK for titten! Det var utrolig flotte bilder og godt skrevet om hver klokken. Inspirerende for oss andre!

Jeg fikk nesten tårer i øynene når jeg leste om IWC'n . For ett mesterstykke!
Hilsen
Stian

Jeg takker så mye, BreitlingEmergency!
Veldig hyggelig ord og bilder faller i smak.

Og ja, IWCn min har sin "historie" og definitivt sin klare posisjon i samlingen. Det knytter seg en ikke så rent liten affeksjonsverdi til nettopp det uret. Noe teksten prøver å få frem.
Og så må jeg jo bare ha det sagt; - IWC - og Portuguese-linjen i særdelshet - har jeg stor sans for. Veldig stor sans for....
;)
 
Tidsfordriv. :???:

Tar bilder av noe "litt mindre nytt".;)

Regn og overskyet er egentlig greit fotovær. :)



DSC_0268.jpg


DSC_0264.jpg


DSC_0251-1.jpg


DSC_0261.jpg


DSC_0249.jpg


DSC_0253.jpg


DSC_0246.jpg

Takk for titten Moore!:D

Du tar noen fantastisk flotte bilder av et ur som er en ren nytelse for øye!

Dette kan bare kalles et kunstverk!;)
 
Nydelige bilder og zenith! :)

Synes du skal lage en foto oppskrift på hvordan man tar slike flotte bilder av godsakene!
Hvilket kamera + objektiv er det du bruker? Evt om du bruker noe " mini-studio " ?
 
Utstyret kan maks ta en brøkdel av æren for bildene. Det handler om å forstå lys, som igjen handler om en god del eksperimentering (eller evt stort talent :))

Og selvsagt en del annet, som komposisjon, balansere eksponering og kontrast osv... men igjen, ikke utstyret (så lenge det er over et minimum av kvalitet)
 
Nok en gang, de bildene av Zenithen er bare nydelige!

Gleder meg skikkelig til å se hva du har på vei inn nå. :)
 
Takk for titten Moore!:D
Du tar noen fantastisk flotte bilder av et ur som er en ren nytelse for øye!

Dette kan bare kalles et kunstverk!;)

Nydelige bilder og zenith! :)

Synes du skal lage en foto oppskrift på hvordan man tar slike flotte bilder av godsakene!
Hvilket kamera + objektiv er det du bruker? Evt om du bruker noe " mini-studio " ?


Nope.

Gjetter på Nikon D3100 :)

Yup.

Utstyret kan maks ta en brøkdel av æren for bildene. Det handler om å forstå lys, som igjen handler om en god del eksperimentering (eller evt stort talent :))

Og selvsagt en del annet, som komposisjon, balansere eksponering og kontrast osv... men igjen, ikke utstyret (så lenge det er over et minimum av kvalitet)

Nok en gang, de bildene av Zenithen er bare nydelige!
Gleder meg skikkelig til å se hva du har på vei inn nå. :)


Takker så mye for de hyggelige ord, karer!

Nå må det sies at nettopp denne Zenith'en er særdeles fotogen da, innholdsrik på detaljer og designelementer som den er.
Likevel, "fotowise" har nok andre adskillig bedre forutsetninger for å redegjøre for hva som "gjør" et bilde, enn meg. Jeg er på dette området en enkel amatør som ikke bruker annet enn et relativt enkelt kamera, og sammen med det; - det enkleste og rimeligste hjelpemiddel som er å få tak i; - dagslyset.

Tore pretty much "sums it up".
Prosessen starter (og avsluttes) gjerne med en teskje komposisjon som inkluderer både eksponering og kontrast, og....tja, et par spiseskjeer "interesse", og fire fem kilo tålmodighet.
Mens jeg rører og suller med dette, kommer resultatet nesten litt av seg selv. Du merker underveis når produktet har funnet sin form.
Og før alle ingredienser er sjekket, funnet i orden og tilsatt; - la alt først godgjøres og leke seg i 4-5 kubikkmeter lys. Dagslys. Helst litt overskyet.
Da har du et greit utgangspunkt for et greit resultat.

Det nærmeste jeg kommer en "oppskrift".;)
 
Takk så mye, bean!
Hyggelig samlingen faller i smak. Ord og bilder tar jeg ansvar for, - men ikke misbruk av "company-time"....:D

Går alt etter planen, så er det forhåpentligvis en supplering på plass i løpet av neste uke.
Stay tuned!

Hvor blir det av denne suppleringen mon tro? :)
 
hehe, ja, kan tenke meg det! :) Det er vel slik som man sier at "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves".
 
hehe, ja, kan tenke meg det! :) Det er vel slik som man sier at "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves".

Det er å håpe på det, ja.;)

Siden det ligger en god del "k"s i potten i denne anskaffelsen, kan jeg ikke si annet enn at tålmodigheten (som jeg i utgangspunktet ikke har fått utlevert spesielt høy kvote av), er testet mer enn det som sundt er ifm denne leveransen....
*rasler med sablene mens jeg stadig sjekker FedUps.... ehh, FedEx' nettside*
 
Åh som jeg gleder meg til at alle dere andre skjønner hvor god jeg er til å gjette!

Dette blir helt konge folkens. To nye hint. Makeløst og eksotisk.