Moore's samling

Nok et fantastisk ur, Moore, og et glimrende supplement til en imponerende samling. Reverso, med sine rene linjer og diskrete eleganse, er etter min mening bortimot det perfekte selskapsuret. Din modell har i tillegg et komplisert og enestånde (og firkantet!) verk. Gratulerer. Jeg tipper denne får mye håndleddstid fremover.
 
Nok et fantastisk ur, Moore, og et glimrende supplement til en imponerende samling. Reverso, med sine rene linjer og diskrete eleganse, er etter min mening bortimot det perfekte selskapsuret. Din modell har i tillegg et komplisert og enestånde (og firkantet!) verk. Gratulerer. Jeg tipper denne får mye håndleddstid fremover.

Tusen takk, Hopalong!
Denne inngår jo i dress-kategorien i likhet med flere av urene, men med den vakre forskjell at det er rektangulært og hakket enda mer klassisk enn øvrige.

Det som forøvrig er en ekstra "addition" til dette uret, er dens størrelse.
Reverso Grande-kolleksjonen er tilnærmet perfekt i kassemålene (46,5mm lugs-lugs), og skiller seg følgelig svært mye ut fra "lillebror" Reverso Duo.
Grande GMT er kraftig - har høyde - noe som er et ytterligere "pre" for nettopp dette uret. I overkant av 12mm er solid (les: perfekt), og da finner det sin helt naturlige og selvsagte plass foran skjortekanten.
Slik et elegant dress-ur som dette gjerne bør...
;)
 
At den i tillegg er kraftig - har høyde - er et ytterligere "pre". 12mm (+) er solid på dette uret, og da finner det sin helt naturlige og selvsagte plass foran skjortekanten.
;)

Interessant. Mulig å be om et skjortekantbildet?

Forøvrig: Gratulerer med flott klassiker. En nydelig nykommer i en stadig mer imponerende samling.
 
Interessant. Mulig å be om et skjortekantbildet?

Forøvrig: Gratulerer med flott klassiker. En nydelig nykommer i en stadig mer imponerende samling.



Stor takk, begge to!
Ole bringer linken som svarer på spørsmålet ditt Santos-Dumont.
Og som det lille ekstra, legger jeg like godt inn et supplerende bilde her også. ;)
Skal ta ett og annet bilde etterhvert, som ytterligere fremhever dette klassiske uret.

For; - denne JLC imponerer meg.
Komplikasjoner, design, linjer. Alt sammensatt på en så utsøkt og elegant måte.

P1010300-1.jpg
 
Fantastiske bilder!

Det er nesten så jeg heller vil se på bildene dine enn min egen klokke...
 
Fantastiske bilder!

Det er nesten så jeg heller vil se på bildene dine enn min egen klokke...


Stor takk, Arild!
Ja, dette uret har virkelig kvaliteter i seg på så mange måter og områder. Og gjør seg så definitivt både på hånd og på bilder.
Kjekt vi er to om herligheten.

Og det er ikke få anledninger jeg allerede har latt fokus og konsentrasjon blir stilt på store prøver.
Paradoksalt nok; - man kan jo glemme tiden også ved å se på uret....
;)
 
Fantastiske bilder av Grande GMT'en Moore!!

Du får perfekt frem utrykket som gjorde at jeg falt pladask for dette uret:)
 
Du får perfekt frem utrykket som gjorde at jeg falt pladask for dette uret:)

Thanks, J.CAT!
Hyggelig å høre bildene falt i smak.

Bilder kan være gode korrektiver.
Supplementer.
Jeg har selv fått et par svært så nyttige (men relativt dyre) "enlightments" ved å la meg fascinere av bilder her ute.
Farlig, farlig.....
:p
 
Skal vi seeee... Hvilken klokke fra samlingen din kan jeg få for:

- Breitling Crosswind A13355
- 15 stk tlfnr 45045011-25
- En flaske cognac
- 100 valgfrie dvder fra samlingen
- to hagestoler

Jeg er så vanvittig misunnelig.
 
Skal vi seeee... Hvilken klokke fra samlingen din kan jeg få for:

- Breitling Crosswind A13355
- 15 stk tlfnr 45045011-25
- En flaske cognac
- 100 valgfrie dvder fra samlingen
- to hagestoler

Jeg er så vanvittig misunnelig.

Hehe....
Jeg takker så mye adio - dette var jo et særdeles kreativt innspill.;)

Kjenner jeg meg selv rett, så vil det vel være en naturlig sirkulering av ett og annet ur. Med jevne mellomrom. Preferanser har jo en "behagelig plagsom" tendens til å endre seg over litt tid....

:)
 
Nå har jeg tittet utallige ganger i denne tråden, og tar meg selv i stirre på bildene dine med åpen munn mens jeg sikler... :D:D:D

Du har den flotteste samlingen på TS uten tvil IMHO. Mine favoritter blandt DINE ur er Fifty Fathoms og XXI Transatlantique...

Nei, her blir ord fattige... jeg tror jeg kikker igjennom tråden din en gang til jeg.... :mrgreen::mrgreen:
 
Nå har jeg tittet utallige ganger i denne tråden, og tar meg selv i stirre på bildene dine med åpen munn mens jeg sikler... :D:D:D

Du har den flotteste samlingen på TS uten tvil IMHO. Mine favoritter blandt DINE ur er Fifty Fathoms og XXI Transatlantique...

Nei, her blir ord fattige... jeg tror jeg kikker igjennom tråden din en gang til jeg.... :mrgreen::mrgreen:


Tusen takk, Stipey!
Veldig hyggelig å høre at både ur og bilder faller i smak.:D

De to nevnte Blancpain og Breguet du fremhever, er så absolutt blant mine egne sportsfavoritter også.
Synd vi fortsatt ikke har AD i Norge vi kan stikke innom for å nyte disse - og andre - varianter fra de kvalitetsmanufakturene de er.

Jeg får se om det blir noen fornyelser på billedfronten etterhvert som eventuell fotografisk krativitet melder seg, så i mellomtiden får vi ta til takke med de "noen-og-tusen ord" som ligger her. Her er sjappa døgnåpen, så det er bare stikke innom.
;)
 
Dagens tilvekst - Rolex Cosmograph Daytona

Mitt nyeste valg av sportsur ble dette.

Min påstand er nemlig også den, at en Cosmograph Daytona er et must. I min samling. Uret har historie, og definitivt ”built for speed”.
Men, det må sies; - det krevde modning. Siste siling gikk på skivens farvevalg. Konklusjonen ble hvit skive.

Cosmograph Daytona – som i likhet med min andre Rolex (Sea-Dweller) - inngår i kategorien "icons".
I denne tikker et Rolex Calibre 4130 til 28.800 vph - 44 jewels.
Power reserve 72h (66h m/chrono). COSC.

Fødselen til uret går tilbake til 1961 hvor Rolex var sponsor av det etter hvert berømte 24-timers Daytona bilrace. Standard Chrongraph-funksjon. Uret trenger ikke mer.
Høypolert bezel med inngraverte ”units per hour” (og ikke ”Tachymeter” som andre chronos). Daytona er nemlig ikke som andre chronos.
Heldigvis.

Noen relativt ferske kveldsbilder etter utpakking.

P1010334-1.jpg


P1010333-1.jpg


P1010325-1.jpg


P1010337-1.jpg


P1010329-1.jpg


P1010328-1.jpg
 
Det ble hvit skive ja, bra valg!

Gratulerer så mye med nyervervelsen :)

Takker så mye!
Føler det er riktig farvevalg for denne. Til tross for at sort også er vakkert, så fremstår den i hvit som hakket hvassere...
:D


Lekkert! Fine bilder også:)

Stor takk!
Ikke den beste kvaliteten i kveldens skumring, til det er bildene litt for kornete - men det får duge som en start.
Har en følelse av at det kommer noen flere bilder etterhvert...

;)