Ble noen timer MC i går. Artig å få kjørt noen mil på Street Bob, som jo er litt større enn min egen 883. Ble også tid til søndagskafé hos en lokal Romerike-klubb. Herlig kjørevær, trivelige folk, kort oppsummert en flott MC-dag Vis vedlegg 259798
Tenkte bare å slenge inn et litet takk til dere som tok dere tid til å komme med innspill på spørsmål om mc-lappen i våres. Bestod oppkjøringen i midten av august og har avvirket 2500 kilometer allerede på en Husqvarna Vitpilen 701!
Et spørsmål som har dukket opp så langt er hva folk gjør med vindstøy? Jeg vet at jeg kjører en naken sykkel, men det må jo være en eller form for noice-cancelling som fungerer under hjelmen, eller noen ørepropper (utover de oransje vanlige) folk anbefaler?
Tenkte bare å slenge inn et litet takk til dere som tok dere tid til å komme med innspill på spørsmål om mc-lappen i våres. Bestod oppkjøringen i midten av august og har avvirket 2500 kilometer allerede på en Husqvarna Vitpilen 701!
Et spørsmål som har dukket opp så langt er hva folk gjør med vindstøy? Jeg vet at jeg kjører en naken sykkel, men det må jo være en eller form for noice-cancelling som fungerer under hjelmen, eller noen ørepropper (utover de oransje vanlige) folk anbefaler?
Det er min egen H-D 883 Iron. Veldig lettkjørt og god MC. Siste sesongen jeg kjører den pga bytte til en litt større modell.Hvilken modell står til høyre på bildet?
12 år siden du skrev.For lenge siden, før kone og unger og jakt og bikkjer og hus og hytter og jobb og biler og dugnad og båt og foreldremøter og trening og generelt voksenliv, hadde jeg god tid. Mye av den tiden ble brukt på motorsykkel. Fra jeg var 16 til ut i tyveårene anså jeg bil kun som et nødvendig vinteronde. Etter å ha eid flere mer eller mindre interessante sykler, kjøpte i 1990 en 78-modell Moto Guzzi. Den har fulgt meg siden, men etter mange ombygginger likner den lite på originalen. Mens den tidligere fikk opp mot 10000 km i året, blir den nå mest stående stille. I år har jeg kjørt maks tretti mil.
Men selge den? Nææh - når min bror kommer hjem fra Oslo og vi kan dra på tur som i gamle dager kan jeg ikke fise rundt på min fars gamle tyskerrokker. Dessuten er den veteran nå, og koster ingenting å ha på veien. Og når jeg har brukt snart tyve år på å bli kjent med alle dens italienske sjarmerende særegenheter, kan jeg ikke overlate den i hendene til en fremmed.
Er det andre motorsykler her inne? Bilder?
Lillebror (@morini ) og jeg har funnet en god løsning på problemet med klokker, motorsykler, biler og andre ting man ikke bruker men ikke klarer å kvitte seg med: Vi bytter. På den måten vet vi at gjenstanden har kommet til et godt sted, og man får en tilfredsstillende følelse av å har gjort en innsats for å rydde opp. De respektive ektefeller blir også fornøyd, ihvertfall til de innser at gjenstanden som sto og for det meste samlet støv og tok plass er blitt erstattet med en annen.12 år siden du skrev.
Har du den fortsatt?
Småkaldt, men deilig! Er jaggu kjekt at våren er i gang Blir forøvrig enda kjekkere med ny eksos rett rundt hjørnet
Vis vedlegg 282562Vis vedlegg 282563Vis vedlegg 282564Vis vedlegg 282566Vis vedlegg 282565
Gratulerer! Nærmer seg sesong nåHar kjøpt meg en sykkel til. Gleder meg til sesongstart.
Triumph Street Triple 765 RS
Vis vedlegg 283915