Hehe, morro!Den bakken fra garasjen er særskilt utfordrende på vinteren! Hilsen en som har vært mye på besøk hos sønnen til naboene dine nederst i bakken der![]()
Redigert:
Hehe, morro!Den bakken fra garasjen er særskilt utfordrende på vinteren! Hilsen en som har vært mye på besøk hos sønnen til naboene dine nederst i bakken der![]()
Hehe, morro!Kjekt med 4x4, eller en del grus om forholdene er som verst. Tror forresten jeg muligens har sett deg (bilen din
) kjøre opp bakken der en gang. Husker hvertfall jeg gikk raskt og bestemt bort til kanten av verandaen da jeg hørte lyden av noe spenstig nede fra garasjen hehe. Stemmer det ikke at du kjører/kjørte en 4C før? Mener å ha sett det en plass her inne på forumet hvertfall
![]()
Prøver meg litt frem her da dette er eneste forumet jeg er innom og leser at mange av dere kan ganske mye om sykler.
Jeg er straks ferdig med A sertifikatet (slutten av juli) og har bestilt meg en Tenere 700 world raid som jeg forhåpentligvis får i år. I senere tid har tanken slått meg at jeg kanskje ikke får sykkelen i tide og har begynt å se etter en eventuell ventepølse eller ekstra sykkel som jeg kan fikse på som prosjekt utenom sesongen..
Jeg kunne tenke meg en R sykkel av noe eldre årgang, også veteran. Resonnerte meg frem til Yamaha fzr1000 genesis 87´ modell. Grunnen til det er at jeg liker 80-90 talls utsende, genesis ble produsert kun dette året, historisk betydning og at jeg ble født samme året.
Videre ønsker jeg veiledning og belæring om andre modeller som jeg burde se på.
Jeg er altså på utkikk etter en klassisk 80-90-00 talls r sykkel med historisk betydning/ oppnåelse slik som feks. 1987 fzr1000, Honda fireblade, osv.
Har også sett litt på finn om hvilken prisområdet jeg burde ligge på og annser en sum rundt 30-40k burde være innenfor. Ønsker meg en en så kjøreklar sykkel som mulig og uten mye mekk første året.
Jeg hadde vært veldig takknemlig og premierer om noen tilfeldigvis kunne hooke meg opp med en ærlig fzr1000 selger/entusiast/samler.
Tusen bukker og mange takker på forhånd!
Jeg formoder at det ikke endre her, men at resten kommer etter..![]()
Hadde min første kjøretime (A) i dag, med tilnærmet null erfaring utover en gammel Tempo Corvette. Jeg var ikke hundre prosent sikker på at motorsykkel var noe for meg, men etter en stund i salen ble tvilen lagt på hyllen. Utrolig spennende!
Det gjør det ennå gøyere å lese gjennom denne tråden.![]()
Så morsomt å lese! Lykke til.
A-lappen er verd hver krone. Når du først står med lappen i hånden begynner det virkelig å bli morsomt.
Sørg for å bestille oppkjøring så raskt som mulig. Når du har bestått teorien kan du booke oppkjøring. Så gir du dato til kjørelæreren og han sørger for at du er utlært til da.
Skulle han se noen problemer så er det lettere for deg å flytte oppkjøring utøver i tid (mot vinter) enn nærmere (mot i dag).
Du har mye å glede deg til. Det blir spennende å følge utviklingen!
Lykke til!
8
Tenere?
Førerkortoppdatering: Sikkerhetskurs på bane i dag. Helt ny mestringsfølelse på sykkelen, med masse lærdom! Oppkjøring om 1 1/2 måned![]()