Prøver meg litt frem her da dette er eneste forumet jeg er innom og leser at mange av dere kan ganske mye om sykler.
Jeg er straks ferdig med A sertifikatet (slutten av juli) og har bestilt meg en Tenere 700 world raid som jeg forhåpentligvis får i år. I senere tid har tanken slått meg at jeg kanskje ikke får sykkelen i tide og har begynt å se etter en eventuell ventepølse eller ekstra sykkel som jeg kan fikse på som prosjekt utenom sesongen..
Jeg kunne tenke meg en R sykkel av noe eldre årgang, også veteran. Resonnerte meg frem til Yamaha fzr1000 genesis 87´ modell. Grunnen til det er at jeg liker 80-90 talls utsende, genesis ble produsert kun dette året, historisk betydning og at jeg ble født samme året.
Videre ønsker jeg veiledning og belæring om andre modeller som jeg burde se på.
Jeg er altså på utkikk etter en klassisk 80-90-00 talls r sykkel med historisk betydning/ oppnåelse slik som feks. 1987 fzr1000, Honda fireblade, osv.
Har også sett litt på finn om hvilken prisområdet jeg burde ligge på og annser en sum rundt 30-40k burde være innenfor. Ønsker meg en en så kjøreklar sykkel som mulig og uten mye mekk første året.
Jeg hadde vært veldig takknemlig og premierer om noen tilfeldigvis kunne hooke meg opp med en ærlig fzr1000 selger/entusiast/samler.
Tusen bukker og mange takker på forhånd!