Omtrent full spec, ja, men bildet er fra i fjor så det har kommet litt ekstra snadder på i løpet av vinteren. Den er i sitt rette miljø, men det er ikke dekkene. Jeg byttet til Pirelli Rally STR i stedet for de mer gatevennlige originaldekkene, men på gjørme og vått gress er de helt ubrukelige. Gjelder forøvrig alt annet som fungerer halvveis på asfalt, så det er det evige kompromisset. Begrenser man seg til grus og tørrere føre er de nok de beste dekkene til en slik sykkel.
Beste sykkelen jeg har kjørt i løpet av mine 35 år på to hjul
Vis vedlegg 246470
Omtrent full spec, ja, men bildet er fra i fjor så det har kommet litt ekstra snadder på i løpet av vinteren. Den er i sitt rette miljø, men det er ikke dekkene. Jeg byttet til Pirelli Rally STR i stedet for de mer gatevennlige originaldekkene, men på gjørme og vått gress er de helt ubrukelige. Gjelder forøvrig alt annet som fungerer halvveis på asfalt, så det er det evige kompromisset. Begrenser man seg til grus og tørrere føre er de nok de beste dekkene til en slik sykkel.
Beste sykkelen jeg har kjørt i løpet av mine 35 år på to hjul
Vis vedlegg 246470
Trenger noen av dere Triumphførere en Triumph Waxed Cotton Tank Bag? Passer Street Scrambler, Bonnneville 120 og Street Twin. Passer ikke min Scrambler 1200 XE viste det seg
Ubrukt, lik denne: https://www.agmshop.no/deler-til-mo...-bag-black-thruxton-1200-a9518095-p0000016273
Vis vedlegg 246441
Nei, men der må jeg melde meg inn. Takk
Dette er dårlige nyheter:
https://www.rideapart.com/news/502574/harley-davidson-european-union-tariff-hike/
Litt på tynn is nå, men antar Norge rammes gjennom EFTA/EØS, og siden vi ikke har frihandelsavtale med USA? Blir i så fall et betydelig prishopp på allerede dyre H-D´er i Norge/Europa.
Forrige gang (2018) satt EU opp straffetoll på rundt 30% etter Trumps trekk mot import av europeisk stål. HD berget seg midlertidig gjennom en unntaksordning fordi de også produserer i Europa, men det er dette unntaket som nå tas bort, i tillegg til økt skatt. HD har anket avgjørelsen. Vil åpenbart få betydelig innvirkning på europasalget.Noen mener dette er "takk for sist" da Reagan satte toll på import sykler over 700 ccm på 1980 tallet, og Trumps toll på metaller nå sist..
Jeg trur også det har noe med at HD har satsa på livsstils produkter for rike gubber på min alder (55). Tunge klumpete maskiner med mye dårligere effekt, kjøreegenskaper, bremser osv. Det eneste HD leder på er bling! De få unge som kjører MC i dag går for sykler som de har råd til og som er morsomme å kjøre som off-road og cafe-racer sykler.
Se det heller som et insitament til HD til tenke nytt og å produsere sykler folk har råd til og vil ha. Men veldig trist for forhandlere som har investert millioner? i HD boutique konsept.
Vis vedlegg 247173 Vis vedlegg 247174
Fant denne i bakdekket i ettermiddag. Dro den ut og virker som den satt overfladisk. Hva er det riktige å gjøre? Bytte dekket «åkkesom»?