Natoremhysteri

Medlem
11. nov. 2009
Sted
Sandnes
Det kan være at min stadig større vrede mot Natoremhysteriet som hersker på dette forumet er overdimensjonert, og jeg vil derfor, på forhånd, beklage at jeg påtvinger mine subjektive meninger på denne måten.

Men, jeg synes snart det er på tide at noen roper høyt og tydelig ut at det i mange tilfeller er dritstygt å sette en eller annen tilfeldig tøyremse på et armbåndsur.

Kanskje urettferdig, men jeg ber dere ta en titt på komboen Rolex og Nato i denne tråden;

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9798-FS-Samleannonse-Rolex-Longines-Certina

Hva IMO faen ;) skal det der forestille ???

Er jeg alene?

Hehe... som jeg har sagt før, for min del er NATO hysteriet litt av akademisk interesse; jeg synes remmene er morsomme å ha, morsomme å kjøpe og morsomme å sette på en klokke for å ta bilde av den.

Men jeg ender i omtrent 99,999999% av tilfellene opp med å returnere til lenken som stod på før jeg begynte.

Jeg har foreløpig ikke Rolex selv, men jeg ville ikke nølt med å kjøre nato på enkelte modeller. Som denne, f.eks.:

14bl55x.jpg

;)

Vel, det er vel smak og behag...

Skulle jeg ha ropt ut min vrede mot alle klokkene/reimene/lenkene jeg synes er stygge, harry osv., hadde jeg nok hatt flere tusen innlegg på baken allerede ;)

Men jeg lar være siden jeg vet at de som eier disse klokkene elsker de og tydligvis har annen smak enn meg. Men det vil ikke si at jeg ikke setter pris på en "brannfakkel" som dette:p

Jeg digger forresten Nato selv, og hadde jeg eid en Rolex skulle jeg ofte gått med den på Nato bare for å provosere "smakspolitiet":cool:

Kanskje det er de som elsker det konservative aspektet med Rolex som reagerer mest på slikt som Nato-reim på gull-Daytona? (skal inrømme at det ser litt rart ut;) )

@M_R

TT Daytona på Norges NATO? I beg to differ :)

NATO kan funke, eksempelvis vintage sub. Gjerne helgull med nipple dial :)

Virker ikke som daytonan falt så i smak med nato;) synes det var artig å prøve å montere reimene mine på klokka til faren min. Det falt ikke så smak hos min far heller, det blei med bildene, Hehe.

Daytonan er kanskje ikke den beste klokka å montere nato på, men en sort reim med gull-detaljer hadde funket synes jeg:)

Smaken er som baken, den er delt.. :)

Å nataoen kan du putte midt i mellom sammen med møkka.. ;)

Jeg syntes noen klokker ser bra ut med nato/zulu jeg altså. Mens andre ikke ser bra ut i det heletatt.. Rolex sub på nato ser greit ut, men på daytona skurrer det veldig for min del.. :S

Er jeg alene?

Nei, du er ikke alene jafalch. Natorem er heller ikke min ting.

Jeg kan se at enkelte fargekombinasjoner kan være fin til en klokke, men en orginal lenke eller skin/croco-rem er alltid å foretrekke. For å være ærlig så synes jeg den norges-natoen som selges her på TS er helt skrekkelig, eneste klokken den "passer" til er Rolex GMT Pepsi etter min menig. Samtidig ser jeg jo at det kan være en gøyal greie på 17-mai med en slik rem. Men nå liker ikke jeg vintage-klokker heller, så jeg er jo i utgangspunktet helt ute :D. Fordi om jeg synes nato-rem er helt jævlig så betyr ikke det at jeg mener folk som liker slikt er idioter. Det handler bare om smak.