Forsåvidt enig i mye av det som skrives - Gardermoen kjøpesenter er jo flott, men pirene er for smale, og det blir raskt trengsel både på innland og utland, grunnet butikkene som gjør at flere og flere blir stående og henge i midtgangen. Fast track burde vært mer effektivt,
Når det gjelder tre rullebaner kontra to, så har dette fint lite å si, all den tid bare to av banene kan brukes både på ARN og CPH, siden inn- og utflygingstraséene til den tredje krysser de to andre. Heathrow har for eksempel to rullebaner, og der er det jo flere passasjerer enn OSL, ARN og CPH til sammen, så en ekstra rullebane gir ikke nødvendigvis 50% mer kapasitet. Når det gjelder den rent operative siden, snørydding osv, er OSL best, sannsynligvis best i verden. Sånn er det bare.
Det er nettopp dette som gjør OSL så bra. Lite hikking i operasjoner rundt snørydding og deicing, det er rett og slett så effektivt at man sjelden legger merke til at det gjøres. Og ja, vi har mye mer snø og verre vinterforhold her enn både ARN og CPH
Når det gjelder tre rullebaner kontra to, så har dette fint lite å si, all den tid bare to av banene kan brukes både på ARN og CPH, siden inn- og utflygingstraséene til den tredje krysser de to andre. Heathrow har for eksempel to rullebaner, og der er det jo flere passasjerer enn OSL, ARN og CPH til sammen, så en ekstra rullebane gir ikke nødvendigvis 50% mer kapasitet. Når det gjelder den rent operative siden, snørydding osv, er OSL best, sannsynligvis best i verden. Sånn er det bare.
Den flytekniske operasjonen er helt sikkert kjempebra, men det som funker bra, legger vi ikke så godt merke til som det som ikke flyter
Det er nettopp dette som gjør OSL så bra. Lite hikking i operasjoner rundt snørydding og deicing, det er rett og slett så effektivt at man sjelden legger merke til at det gjøres. Og ja, vi har mye mer snø og verre vinterforhold her enn både ARN og CPH