Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kunne gått i den andre tråden, men heller nok mest hitover.. Tatt meg seks år å skjønne at hun jeg deler spisebord med absolutt ikke er klokkeinteressert utover design. Hennes klokkeboks fyller dobbelt antall av min egen, men det er kun én klokke som benyttes.
2dfea71e7213-152x300.jpg

Liten stålklump som tikker trofast i vei, mer nøyaktig enn noen av mine. WR: 50m. Til 200 kr. Og hun er knallfornøyd. Ignorance is bliss, tror jeg vi sier.

Og en ting til; hva i all verden skal en kjøpe i gave fremover..
Nja... Du kan vel kjøpe en reverso ;) ikke sikkert hun ser forskjell, men deg gjør vel du ;)? ( er vel også et pluss at fruen lar klokke kontoen være)

Nok en gang - "kjøpere" på finn.no som bryter avtaler. Lavpannede idioter. En ting er at det kan skje uforutsette ting. Men her dreier det seg rett og slett om en fyr som avtalte at han skulle se på en bil KL 1630 i dag som blåste avtalen vår. Jeg reiste fra Rikshospitalet (der junior for tiden ligger) i god tid i dag for å rekke hjem til avtalen. Klokken passerte 1630 uten at han dukket opp. Hørte ikke noe fra ham heller. Sendte melding KL 1715 og sa at hvis han fortsatt ville se på bilen måtte det skje nå, siden jeg straks må tilbake til sykehuset igjen. Da svarte han "han som skulle kjøre meg dukket ikke opp sorry". Jeg blir arg!

Apple renew programmet i samarbeid med Brightstar, makan til treghet burde ikke eksistere i 2017. Hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg heller tatt styret med å legge det ut på Finn istedenfor.

Når det har regnet i 25 dager i strekk, du våkner på en mandag og det er strålende sol. Jeg vet dette burde gå i "dette gjør livet verdt å leve" tråden, men min første tanke var "Helvete, nå hadde vi 25 dager, kunne like godt tatt hele jævla juni så vi virkelig kunne slå i bordet med noen rekorder".

Er det dette som på fagspråket omtales som "Stockholm-Syndromet"?

Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.

Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".

F4C6BF93-771D-4FC8-AB20-5BA0DB198D4D.jpg

Får melding fra mine foreldre. 17 cm med vann i kjelleren!
Det er en kjeller som ikke har hatt vannsøl siden jeg veltet skurebøtten der en gang på 70-tallet. Årsaken nå er et sprekk vannrør på nabotomten. Det bør vel bli en grei sak for forsikringsselskapet....?

8

Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.

Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".

Er det ikke også en ala carte restaurant der da?
Trodde du var verdens-vant nok til aldri-aldri å oppsøke en buffetrestaurant?;):eek::D

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Jaha? Mulig dette ligg over nivået til ein enkel fyr som køyrer Honda frå '88, men kvifor skal prisen auke så mykje? o_O Minnar litt om enkelte Rolex-annonser kor ein trugar med prisauke kvart augeblikk. :D
Screenshot_20170628-181107.png

Et fantastisk bilde, som fyller meg med takknemlighet for at jeg har klart å gjennomføre et danskebåtfritt liv.