Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi er som kaster melk som har gått ut?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Kveldens lille i-lands utbrudd.
 
Redigert:
Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi som kaster melk som har gått ut er?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Kveldens lille i-lands utbrudd.

Hvis du bare visste halv av det... Vi må konsumere...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi er som kaster melk som har gått ut?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Kveldens lille i-lands utbrudd.


Jeg leste om hvor mye melk som går til spille etter at denne fancy skrukorken kom. Det var visst ganske mange millioner liter som nå blir liggende igjen i kartongene. Dette har ikke Tine tenkt å gjøre noe med...

8
 
Jeg leste om hvor mye melk som går til spille etter at denne fancy skrukorken kom. Det var visst ganske mange millioner liter som nå blir liggende igjen i kartongene. Dette har ikke Tine tenkt å gjøre noe med...

8

Det bare betyr at de overproduserer og vil fortsette å selge overskuddet sitt på denne måten.
De er ikke alene å drive sånn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det bare betyr at de overproduserer og vil fortsette å selge overskuddet sitt på denne måten.
De er ikke alene å drive sånn.

Høyere produksjon = høyere overskudd = høyere vellstand

Enkelt! Ingen ting å klage over der!
(Og noen gnåler om miljøvern?)

8- D
 
Høyere produksjon = høyere overskudd = høyere vellstand

Enkelt! Ingen ting å klage over der!
(Og noen gnåler om miljøvern?)

8- D

Melk er ikke noe folk er avhengig av i store kvantiteter.
Men sant nok har industrien fremmet overkonsumering av melkeprodukter i mange år nå.
Tine og andre i vesten som driver med sånne trikser kjøper seg bare tid.
Industrien følger det bankene sier og bankene har ikke forstått en dritt om bærekraftig økonomi: de har bommet som aldri før i historie med tiltaker som kommer fra en annen dimensjon.
Vellstandens grunnpilar er middelklassen og dessverre ble den behandlet som gullegg gåsa og nå havner vi i et ondt sirkel: mindre penger gir mindre konsumering som gir mindre jobb og... mindre penger gir....
Det sentralbankene sier nå er at de skal normalisere markedet : det er planen for 2018.
Men som sier noen...
"You Can't "Normalize" Markets that Depend on Extreme Monetary Stimulus" . (altså QE)

Da blir det nok en fremtid med mindre melk som skal bortkastes;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi er som kaster melk som har gått ut?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Kveldens lille i-lands utbrudd.

Nå er vel datomerking noe som produsentene er pålagt å gjøre i henhold til en rekke internasjonale standarder, så det å faktisk korrigere den til det produsenten selv mener er en rimelig holdbarhet er ikke bare bare. Jobber selv i en nær beslektet bransje og vi sliter også med at datoene vi er tvunget til å sette, og når varen faktisk ikke lenger kan spises, er to vidt forskjellige ting.
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Grendel
Var på Domino's Pizza i dag - og det er den aller jævligste pizza jeg noensinne har smakt ... og luktet.

Hvis man tar en Grandiosa fra fryseren og varmer den sånn halvveis og putter den i en pappeske et par timer slik at fuktigheten trekker ut i pappen, og varmer pizzaen opp igjen - i pappesken - og lar den avkjøle seg noen minutter i pappesken - før den spises. SÅNN smaker Domino's.

Leste anmeldelser på nettet før jeg gikk innom i håp om at de litt eldre anmeldelsene hadde fått stedet til å endre praksis og forbedret rutinene, men tydeligvis ikke.
 
Var på Domino's Pizza i dag - og det er den aller jævligste pizza jeg noensinne har smakt ... og luktet.

Hvis man tar en Grandiosa fra fryseren og varmer den sånn halvveis og putter den i en pappeske et par timer slik at fuktigheten trekker ut i pappen, og varmer pizzaen opp igjen - i pappesken - og lar den avkjøle seg noen minutter i pappesken - før den spises. SÅNN smaker Domino's.

Leste anmeldelser på nettet før jeg gikk innom i håp om at de litt eldre anmeldelsene hadde fått stedet til å endre praksis og forbedret rutinene, men tydeligvis ikke.

Familien gav Dominos et forsøk rett etter åpning, og jeg klarte bare to stykker selv om jeg var skrubbsulten og ikke hadde spist på over 6 timer.

Det du sier om papp er spot-on. Vi snakket om det alle sammen: det smaker som en kombinasjon av papp, salt og eddik i pizzaform.
 
Ha ha.
Har også vært innom Dominos.
Salt papp oppsummerer vel den opplevelsen.
Ja, ja. Da varer det vel ikke lenge før de forsvinner.
Jeg gir dem gjerne et tupp i ræva på vei ut døra.;)
 
Elon Musks elektriske fremtid kommer tydeligvis til en forferdelig pris:

https://www.nrk.no/sognogfjordane/norske-ferjer-kan-slutte-a-lage-sveler-1.1385441

Alt skulle bli elektrisk...Ikke bare i Norge faktisk. Jajaja...
Og husk at Norge selger mest av strømmen sin til EU mens land som Tyskland skryter av at de vil stenge alle atomanlegg for 2022o_O. Kan de virkelig det?
Det er antatt at millioner sliter med å betale strømregningen sin i Europa og en god del kan fryse ihjel på sin første vinter hvis strømprisen dobler seg. Ikke alle har det godt som i Norge...
Tyskland etter min mening kan ikke en gang bygge gigantiske vindmølleparker før 2022 for å erstatte sentralene.
Og her kommer grunnen...
ECB har kutet sin månedlig statsobligasjons innkjøp fra 80 Billioner € i mars 2017 til 30 Billioner € i januar 2018.
De har ikke noe valg med sin "balanse sheet", de MÅ fase ut sin kvantitativ lettelse.
No more free money:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU

Bra video som sier alt. "No free lunch" som han sier.
Politikerne selger vind for å forbli på makt, spesielt karrierepolitikerne, de er de verste.
Alt de kan komme med er mer skatt.
Taxing air.png
 
Ha ha.
Har også vært innom Dominos.
Salt papp oppsummerer vel den opplevelsen.
Ja, ja. Da varer det vel ikke lenge før de forsvinner.
Jeg gir dem gjerne et tupp i ræva på vei ut døra.;)

Tja, tror ikke det skjer med det første. Du vil nok heller se flere dominos iom at de har kjøpt opp dolly, dvs ikke alle er enige med dere ang smak da de gjør det såpass at de kjøper opp annnen kjede for å utvide/satse ytterligere...
 
Tja, tror ikke det skjer med det første. Du vil nok heller se flere dominos iom at de har kjøpt opp dolly, dvs ikke alle er enige med dere ang smak da de gjør det såpass at de kjøper opp annnen kjede for å utvide/satse ytterligere...

Bare fordi de er et internasjonalt selskap med masse penger i ryggen betyr det ikke at de automatisk slår an i Norge.
Lidl anyone?
 
Var på besøk hos god kompis i går, han ville ha pizza fra dominos. Fikk levert hver vår kalde papp pizza. Sausen også var jævlig. Ikke pokker om jeg gidder betale 600kr for det en gang til...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321