Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg har ingen ønsker om å restarte den trøttende ordvekslingen fra de foregående sider, men er det ikke smule inkonsekvent å klage på diskriminerende utsagn den ene dagen, for så å bruke nedlatende gruppebetegnelser som "fjøsharryer" like etterpå?

Om du ikke ser forskjellen på etnisk diskriminering og fjøsharryer, har du strengt tatt ikke noe i ordvekslingen å gjøre. Men om du mener noe annet, bør du anmelde minmote.no for hatkriminalitet etter artikkelen de skrev om Canada Goose i 2012(ish), som i likhet med grorudmoncler (PJS) ikke selges på felleskjøpet.

Poenget mitt er man kan fint kjøpe en jakke fra aquaviva, skjorte fra eton, belte fra gucci, jeans fra jacob cohen (eller var det cohén) samt sneakers fra Versace, og fortsatt se helt j.... ut.
 
Redigert:
Om du ikke ser forskjellen på etnisk diskriminering og fjøsharryer, har du strengt tatt ikke noe i ordvekslingen å gjøre. Men om du mener noe annet, bør du anmelde minmote.no for hatkriminalitet etter artikkelen de skrev om Canada Goose i 2012, som i likhet med grorudmoncler (PJS) ikke selges på felleskjøpet.
Du verden...
Så diskriminering er OK, bare det ikke er basert på etniske forskjeller?
 
Du verden...
Så diskriminering er OK, bare det ikke er basert på etniske forskjeller?

Vi tar SNL varianten:

Diskriminering, å behandle noen mindre gunstig enn andre. Ordet brukes oftest for å betegne en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling av individer på grunnlag av deres kjønn, religion, tilhørighet til etniske grupper, nasjonaliteter eller nedsatt funksjonsevne. Dette gjenspeiles i begreper som for eksempel rasediskriminering og kjønnsdiskriminering.

Ordet diskriminering brukes også noen ganger om forskjellsbehandling for å utjevne eksisterende forskjeller, for eksempel ved kvotering av underrepresenterte grupper ved ansettelse eller opptak til høyere utdanning. Rettsreglene kaller slike ordninger «positiv særbehandling», og regner ikke dette som diskriminering.

Vern mot diskriminering er sentralt innen kampen for likestilling.
 
Jeg kan ikke like at unge Thomas fra Kirkenes kommer her og prøver å gi lekser til alle.

Trist å se deg se på reell kunnskap som "lekser". Vi kan forresten ta den "praten" du ønsket deg tidligere i tråden når du måtte føle for det. Ta med deg en venn, om du kan betale noen til å passe beskrivelsen.
 
Trist å se deg se på reell kunnskap som "lekser". Vi kan forresten ta den "praten" du ønsket deg tidligere i tråden når du måtte føle for det. Ta med deg en venn, om du kan betale noen til å passe beskrivelsen.

Reel kunnskap? Du kan referere til hele leksikon for min del, det beviser ikke at du sitter på reel kunnskap.
Folk som kjenner både deg og meg kunne forsikre deg om at denne "praten" er ikke noe du ønsker.
Ta deg en lang kjøretur og tenk på noe annet.
 
Reel kunnskap? Du kan referere til hele leksikon for min del, det beviser ikke at du sitter på reel kunnskap.
Folk som kjenner både deg og meg kunne forsikre deg om at denne "praten" er ikke noe du ønsker.
Ta deg en lang kjøretur og tenk på noe annet.

"Du kan referere til hele leksikon for min del, det beviser ikke at du sitter på reel kunnskap."
Jeg glemte at livets harde skole er den eneste erfaringen du respekterer.

Om du tror jeg heter "thomas" og er fra kirkenes foreslår jeg du sjekker kildene dine. Google har sine begrensninger. Men den "praten" tar jeg svært gjerne, gi meg et tidspunkt og sted per per PM.
 
On topic, hørte akkurat et "plong" fra harddisken i den nye datamaskinen min. Det må da være bra.
 
Har mange ting som irriterer meg om dagen...

Idioter som på trass skal ligge under fartsgrensen i venstrefila på E6. Er faen meg lov å sjekke speilet om det ligger noen bak.
Løker som skifter fra høyre til venstre fil uten å sjekke hva som kommer bak, særlig pesten selv, Toyota, uansett slag har ikke biler fra Toyota under noen omstendigheter noe å gjøre i venstrefila, du kan være trygg på at jævelen som kaster seg ut i venstre fil uten å akselere er en nisse som kjører Toyota.

Hadde det ikke vært sosialt uakseptabelt å ta livet til noen, hadde jeg faen meg kaldkvelt de to forpesta udyrene som satt bak meg på kino i kveld og snakket i ett sett, endte med at jeg måtte lage en scene for å få jævelskapen til å holde kjeft slik at vi alle kunne nyte filmen i fred.

Kvelden topper seg med at en kronløk parkerte meg inne på parkeringsplassen på Majorstuen. Så måtte knote i 10 min for å få ut bilen, så hvis du eier en sølvfarget Kia Sportage på NF-skilter uten vindusviskerblader så vet du hvorfor.

Takk for i aften, får åpne en flaske vi og slappe av.
 
Har mange ting som irriterer meg om dagen...

Idioter som på trass skal ligge under fartsgrensen i venstrefila på E6. Er faen meg lov å sjekke speilet om det ligger noen bak.
Løker som skifter fra høyre til venstre fil uten å sjekke hva som kommer bak, særlig pesten selv, Toyota, uansett slag har ikke biler fra Toyota under noen omstendigheter noe å gjøre i venstrefila, du kan være trygg på at jævelen som kaster seg ut i venstre fil uten å akselere er en nisse som kjører Toyota.

Hadde det ikke vært sosialt uakseptabelt å ta livet til noen, hadde jeg faen meg kaldkvelt de to forpesta udyrene som satt bak meg på kino i kveld og snakket i ett sett, endte med at jeg måtte lage en scene for å få jævelskapen til å holde kjeft slik at vi alle kunne nyte filmen i fred.

Kvelden topper seg med at en kronløk parkerte meg inne på parkeringsplassen på Majorstuen. Så måtte knote i 10 min for å få ut bilen, så hvis du eier en sølvfarget Kia Sportage på NF-skilter uten vindusviskerblader så vet du hvorfor.

Takk for i aften, får åpne en flaske vi og slappe av.

Disse kinosataner kan jeg ikke tåle ti sekunder.
Siste gang jeg var på kino var det en sånn høylytt idiot med kjerringen sin.
Jeg ba han voldsomt om å holde kjeften sin og han gjorde det.
Men se der at når filmen ble ferdig, så han på meg med en skikkelig forbanna tryne da ydmykelsen hadde gjort han vondt i ræva gjennom hele filmen og han skulle sikkert dra hjem uten sengekos.
Da tenkte jeg at nå går vi for litt aksjon og tok mine spectra hansker på, men han fulgte ikke etter meg på vei ut dessverre.
Det er nok sosialt uakseptabelt å ta livet til noen men å skade de er fortsatt akseptabelt i boken min.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Vasbotten
Takk for i aften, får åpne en flaske vi og slappe av.

Kurerer gruff ganske greit det der
lady_whiskey-e1425018446246.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har mange ting som irriterer meg om dagen...

Idioter som på trass skal ligge under fartsgrensen i venstrefila på E6. Er faen meg lov å sjekke speilet om det ligger noen bak.
Løker som skifter fra høyre til venstre fil uten å sjekke hva som kommer bak, særlig pesten selv, Toyota, uansett slag har ikke biler fra Toyota under noen omstendigheter noe å gjøre i venstrefila, du kan være trygg på at jævelen som kaster seg ut i venstre fil uten å akselere er en nisse som kjører Toyota.

Hadde det ikke vært sosialt uakseptabelt å ta livet til noen, hadde jeg faen meg kaldkvelt de to forpesta udyrene som satt bak meg på kino i kveld og snakket i ett sett, endte med at jeg måtte lage en scene for å få jævelskapen til å holde kjeft slik at vi alle kunne nyte filmen i fred.

Kvelden topper seg med at en kronløk parkerte meg inne på parkeringsplassen på Majorstuen. Så måtte knote i 10 min for å få ut bilen, så hvis du eier en sølvfarget Kia Sportage på NF-skilter uten vindusviskerblader så vet du hvorfor.

Takk for i aften, får åpne en flaske vi og slappe av.
Full medforståelse :(