Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Gasolin, et av mine favorittband. LP-ene har jeg fortsatt, men mangler noe å spille dem på.
gasolin.jpg

• Liker
Reaksjoner: Pondus72
At Garage er historie. Korva, som de sier i Polen.

Mens jeg bodde i Bergen i forrige omgang, kunne arbeidsgiver like gjerne satt lønnen min direkte inn på driftskontoen deres; det var der pengene havnet, uansett. (Med unntak av det som havnet hos Det Lille Kaffekompaniet like nedi veien for den altfor lille leiligheten vår...)

• Liker
Reaksjoner: Joachiim
07:01: melder inn sak til IT i Norge, får ikke tilgang til programvare nødvendig for å gjennomføre arbeidsoppgaver
21:34: Får svar fra Thota på IT i India om at vi kan ha en webcam chat for å løse problemet.

Altså, stor tilhenger av globalisering og fri flyt av varer og tjenester generelt, men denne planen om å outsource alt av IT-tjenester har jo unektelig noen hull..

Redigert:
The moment £953,839 iconic Banksy painting Girl With Balloon SELF-DESTRUCTS as secret shredder that the guerrilla artist built into the frame is activated moments after it was sold at Sotheby's

Vis vedlegg 115111 Vis vedlegg 115112
Kan ikke like?
Dette er jo et utrolig kult stunt utført av kunstneren selv og som jeg virkelig KAN like.

Nå er bildet enda mer verdt!!
Fantastisk stunt av Banksy! Må bare elske den djevelen!
Artig stunt, men jeg vedder en Norgesnato og en flaske Harahorn på at det bildet er like uskadet som før kjøperen fikk tilslag. Det er et eldgammelt trylletriks; en sofistikert utgave av en slik: https://www.amazon.com/SHINE-Dokkiri-Piggy-Bank-shredder/dp/B01AYUYKYW

Jeg er sikker på at kjøperen sitter hjemme med bildet og ler fremdeles, men han kommer nok til å avsløre det etterhvert.

Redigert:
Min kjære bestemor døde i går på overvåkningspost på hjertemedisinsk avdeling på Ullevaal, og i den forbindelse kan jeg ikke like overleger som pynter på prognosen (da de vet utfallet). Bestemor hadde hjertesvikt med svært lav oksygenmetning på onsdag, og ble lagt i kunstig koma for prøvd oppvåkning i går. Alle andre i familien, foruten meg, er i andre bransjer enn helsebransjen - så de stolte blindt på overlegen som sa: det er mulig hun ved oppvåkning har ingen, eller små hjerneskader da HLR og hjertestarter ble igangsatt med engang, og hjertet var i gang etter tyve minutter, men vi vet mer i morgen".

Enhver person med basal medisinsk kunnskap vet at totalstopp av tilførsel i oksygen til hjernen i 20 min, gjør at meste av hjernematerien er dødt, og at dannelsen av nye nevroner og synapser er for lite til rehabiltering av hjernen. Med andre ord, legen visste at om hjertet ville funkere, ville bestemor vært en grønnsak med konstant behov for pleie - noe som ikke er noe liv.