Jeg ønsker i utgangspunktet nå å samle det meste av klokkediskusjon i de mer generelle forumkategoriene. Mer aktivitet/momentum, mindre fokus på spesifikke merker.
Men i likhet med alt annet her på Tidssonen, er aldri noe skrevet i sten. Men det skal få litt tid. Deal with it.
En helt "level playing field" syns jeg i utgangspunktet er en fin greie for merker. Men finnes det aktører som ønsker å fremheve "sine" merker, finnes det løsninger for det. Ja, da er det pengene som rår – og hvorfor skulle det ikke være det? Det er ikke gratis å drive Tidssonen.
Sett fra en annen side –
Hvorfor skal f.eks. den superprofitable giganten Rolex, med store profitable forhandlere i Norge, fremheves like mye som mindre merker hvor en engasjert forhandler/distributør aktivt tar initiativet til å promotere sitt merke og støtte TS som institusjon?
Jeg er selvsagt ikke negativ til at penga rår, er jo tross alt blåruss, men det er jo bare å se på det sponsede underforumet til IWC: kun 1 tråd har hatt aktivitet i november. For seiko: 3 tråder. Man kan jo spørre seg om det er korrekt fremgangsmåte for å promotere sitt merke.
Ellers vil jeg vel tippe at det er Rolex/Omega som genererer flest tråder, innlegg og trafikk til siden?
Når disse smeltes inn i "Klokkediskusjon", blir da resultatet at førstesiden på underforumet som regel vil bestå av Submariner-tråden, GMT-tråden, YM-tråden, Seamaster-tråden, Rolex subculture, BB58-tråden, Hva-lanserer-rolex-på-baselworld2019-tråden og slik sett motvirke formålet?