Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

"KrFs drøm om et NRK-kor kan koste opp mot 200 millioner kroner"

https://www.aftenposten.no/kultur/i...RK-kor-kan-koste-opp-mot-200-millioner-kroner

Skatt er tyveri. Legg ned staten nå plz.

"We live in Republics with representatives – never in societies where the people actually get to vote on key issues."

"ALL REPUBLICS, without exception, ALWAYS DEVOLVE INTO OLIGARCHIES."

"It might surprise many, nonetheless, governments have routinely spent more than they take in from taxes."

"More-often-Than-Not, the revolutions throughout history come about when the taxes of government simply break the back of the economy."

"What most people do not know about history is the fall of government typically comes from tax rebellions."

"Throughout history, there has never been even one benevolent government that has ever surrendered power willingly for the good of the country or the people. That has NEVER happened even once.
Power has always had to be ripped from their grasp either by the people, an internal coup, or some foreign invader."

Martin Armstrong.

Tenkte jeg raskt skulle oppdatere meg på hva som skjer blant Paneristiene her på sonen, men orker ikke å søke gjennom 350 sider med crap:(

Tenkte jeg raskt skulle oppdatere meg på hva som skjer blant Rolex-fanboys’ne her på sonen, men orker ikke å søke gjennom 350 sider med crap:(

"...
"Throughout history, there has never been even one benevolent government that has ever surrendered power willingly for the good of the country or the people. That has NEVER happened even once.
Power has always had to be ripped from their grasp either by the people, an internal coup, or some foreign invader."

Martin Armstrong.

Det skjer vel etter valg?

Dette er samme mann?
Wikipedia: «Martin Arthur Armstrong (born November 1, 1949) is a self-taught[1]economic forecaster who uses his own computer model based on pi. In 1999 Armstrong was convicted of fraudulently cheating investors out of $700 million and hiding $15 million in assets from regulators.»

Utrykket «På seg selv kjenner man andre» passer vel godt.

Hadde vært spennende å høre eksempler på gode styresett. :)

Hvis styrende organer er problemet, så kan vi forsøke å drive TS uten, og så se om det går bra. ;)

Det skjer vel etter valg?

Dette er samme mann?
Wikipedia: «Martin Arthur Armstrong (born November 1, 1949) is a self-taught[1]economic forecaster who uses his own computer model based on pi. In 1999 Armstrong was convicted of fraudulently cheating investors out of $700 million and hiding $15 million in assets from regulators.»

Utrykket «På seg selv kjenner man andre» passer vel godt.

Hadde vært spennende å høre eksempler på gode styresett. :)

Hvis styrende organer er problemet, så kan vi forsøke å drive TS uten, og så se om det går bra. ;)

Det er han.

"...In 1999 Armstrong was convicted of fraudulently cheating investors out of $700 million and hiding $15 million in assets from regulators.»

Ingen har mistet noen penger og saken er ikke som mediene har fremstilt den.
Men man må lese de juridiske dokumentene og bli kjent med historien for å forstå den.

Du svelger alt som kommer fra Wikipedia som kontante penger og det gir deg ingen troverdighet in øynene mine.
Hvis du tror at det er bare i "Russland eller Kina" folk kan bende lovene for å holde andre i fengsel eller tvinge noe ut av de, er du veldig naiv.
Hele sak stinker som bare det og det er lett å oppfatte ved å lese litt der:
https://www.nytimes.com/2007/02/16/business/16jail.html

Redigert:
Og som andre her, kan jeg ikke like at regjeringene vi har vokser til de er blitt for store for seg selv og for oss til å bære.
biggovernment.jpg

"
Ten Reasons Why Governments Fail"
Antony P. Mueller is a German professor of economics who currently teaches in Brazil.

https://mises.org/wire/ten-reasons-why-governments-fail

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Jon Henrik
Tenkte jeg raskt skulle oppdatere meg på hva som skjer blant Paneristiene her på sonen, men orker ikke å søke gjennom 350 sider med crap:(

Tenkte jeg raskt skulle oppdatere meg på hva som skjer blant Rolex-fanboys’ne her på sonen, men orker ikke å søke gjennom 350 sider med crap:(

Om det er noen trøst kan du jo surfe rundt i IWC-forumet :rolleyes: Lite posting, så det er veldig oversiktlig!

Jeg har ikke kommet med påstander. Har heller ingen interesse i fortsette dette.

Det eneste du hadde å si om M. Arsmtrong var fra Wikipedia og tegnet han som en ren svindler.

Og "Utrykket «På seg selv kjenner man andre» passer vel godt." er ikke noe som er uskyldig.

Da ja, du kom med påstander, indirekte kanskje men det var tydelig nok.

Du kan ikke komme med sterke insinueringer og si "men jeg har ikke sagt det!" fordi noen tar deg på kragen.

Det blir rett og slett feig.

Redigert:
Jeg undres ofte hvorfor denne tråden er dobbelt så lang som tråden «dette gjør livet godt å leve»

Sutring er tydeligvis dobbelt så viktig som takknemlighet.

DET kan jeg ikke like
«Dette gjør livet godt å leve» - fremmes heldigvis i andre og mer private forum enn her;)
Back on track!:
P3Gull (ungdommen er hjemme i kveld og styrer derfor underholdnings tilbudet), Norske «syngedamer» er utrolig kjedsommelige og homogene - alle synger jo om at de mister pusten pga en eller annen type:(
- og når ble «bitch» en akseptert formell tiltaleform?:mad:
Hmm.. er nok blitt for gammel for dette;)

Redigert:
«Dette gjør livet godt å leve» - fremmes heldigvis i andre og mer private forum enn her;)
Back on track!:
P3Gull (ungdommen er hjemme i kveld og styrer derfor underholdnings tilbudet), Norske «syngedamer» er utrolig kjedsommelige og homogene - alle synger jo om at de mister pusten pga en eller annen type:(
- og når ble «bitch» en akseptert formell tiltaleform?:mad:
Hmm.. er nok blitt for gammel for dette;)

Hør her @Gin

Redigert:
Martin Armstrong is not the most reliable of sources, having served 11 years in prison for organizing a 3 billion $ ponzi scheme. Having read some of his writings I have to say he treats facts the same way. But he is good entertainment though :D

• Liker
Reaksjoner: Lilac
Folk som kun vil snakke om seg selv.

Besøkte relativt fersk nabo sist helg. Tar et par øl hjemme hos ham. Hyggelig kar, men jeg ser etter felles referansepunkter, fordi det ikke er så mye overlapp generelt å snakke om i jobb eller hobbyer.

Ser at han har på seg Breitling. Finally! Noe vi kanskje kan bonde over. Får penset det fint inn med "hei, fin Breitling!". Hvorpå han legger ut om hva han har hatt, hva han liker osv. So far so good.

Men selv om det nå er et tema vi begge har noe input på: intet spørsmål/oppfølging av noe slag andre veien. Legger fra meg Speedmasteren på bordet for å prøve breitlingen hans. Null interesse/spørsmål andre veien, ingen "jaså er du også interessert i klokker?" eller "hva har du da?". Nada. Niks. Jeg har ikke engang sjans til å starte opp noe tema utenfor klokkene han personlig eier/har eid.

Kvelden blir nå en ulidelig lang øvelse i å være en høflig lytter inntil jeg kan komme meg hjem på en plausibel måte. Fordi jeg har nå forstått:

"Aha. Nå skjønner jeg hvorfor dette går så tungt. Det er ikke det at vi mangler felles interesser. Det er bare det at denne personen ikke ønsker å diskutere eller lytte på noen måte. Denne personen vil bare holde monolog"
. :)

Redigert:
Folk som kun vil snakke om seg selv.

Besøkte nylig relativt fersk nabo. Tar et par øl hjemme hos ham en lørdags kveld. Hyggelig kar, men jeg ser etter felles referansepunkter, fordi det ikke er så mye overlapp generelt å snakke om i jobb eller hobbyer.

Ser at han har på seg Breitling. Finally! Noe vi kanskje kan bonde over. Får penset det fint inn med "hei, fin Breitling!". Hvorpå han legger ut om hva han har hatt, hva han liker osv. So far so good.

Men selv om det nå er et tema vi begge har noe input på: intet spørsmål/oppfølging av noe slag andre veien. Legger fra meg Speedmasteren på bordet for å prøve breitlingen hans. Null interesse/spørsmål andre veien, ingen "jaså er du også interessert i klokker?" eller "hva har du da?". Nada. Niks. Jeg har ikke engang sjans til å starte opp noe tema utenfor klokkene han personlig eier/har eid.

Kvelden blir nå en ulidelig lang øvelse i å være en høflig lytter inntil jeg kan komme meg hjem på en plausibel måte. Fordi jeg har nå forstått:

"Aha. Nå skjønner jeg hvorfor dette går så tungt. Det er ikke det at vi mangler felles interesser. Det er bare det at denne personen ikke ønsker å diskutere eller lytte på noen måte. Denne personen vil bare holde monolog"
. :)

Får satse på at vedkommende ikke henger her inne :p

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas