Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Martin Armstrong is not the most reliable of sources, having served 11 years in prison for organizing a 3 billion $ ponzi scheme. Having read some of his writings I have to say he treats facts the same way. But he is good entertainment though :D

Before you judge on the sentence he served: read how he was judged and who was the court-appointed receiver(an ex Goldman-Sachs), for how long he did seat in civil contempt (7 years which is unheard), who lost money in it at the end(nobody), a convict was introduced in his cell and tried to kill him but was never judged for it etc...
This case stinks.
I know way too well this short thinking you did come with: "Well, he´s an ex convict so he´s shit".
Look into the case and come with your conclusions after.

I did look into the case of Martin Armstrong and read documents, he even produced many court papers because he has nothing to hide and all I have to say it´s that he obviously was coerced to give something he did not want to give and he never gave: it had NOTHING to do with money or taxed goods.

Anyway: what I quoted from him is very known and verified by history and has nothing to do with his sentence so you better start to open some books from the Roman empire until now.

"Letter from Vicky Armstrong - Martin Sr.'s Daughter

It took nearly 30 years for my dad to develop this model and his refusing to turn over its source code to the government is a big reason why he has been held in jail for over 7 years without a trial. His model was his life’s work and his passion that ultimately landed him in jail. Although it's great to hear people that have benefited from his insight, after seeing what has happened to him I wish he kept it to himself."

"In January 2002, Republic New York Securities, a brokerage firm that housed Princeton Economics’ accounts, pleaded guilty to conspiracy and securities fraud charges. Republic Bank paid $606 million to victims, all Japanese companies. It was “full restitution,” the assistant United States attorney said at the time.
Alan M. Cohen, then a lawyer at O’Melveny & Myers and now executive vice president and global head of compliance at Goldman Sachs, is the court-appointed receiver.
His former colleague, Tancred V. Schiavoni, a lawyer at O’Melveny, said that all the victims had been satisfied. “We tried to do the right thing, and we’ve gotten nothing but grief,” he said. “What this guy wants is to be given credit for time served on the contempt and leave with the money.”

Read here and see for yourself.
http://princetoneconomics.blogspot.com/2007/03/martin-jr-request-for-letters-of.html

Jeg misliker (sterkt) alle de som ikke har fullt navn i profilen sin på forskjellige nettfora.

Jobber du for NSA eller har du enda ikke forstått at personlige informasjoner kan misbrukes når de står open for alle på internett?
Har du lyst å få besøk av noen raringer med balltre fordi de likte din stor klokkesamling?
Eller kanskje er du bare ironisk.
Det er lov...

"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, den har faktisk fattet begge deler like dårlig" (Piet Hein, 1905 - 1966).

Nei, jeg jobber ikke i NSA (hvis du med det mener National Security Agency), jeg tror ikke det er noen som helst risiko for misbruk av ens identitet selv om det på et diskusjonsforum på nett er kjent at "Per Hansen" faktisk heter Per Hansen og ikke "mrwondeboysomallejenteneliker" og når det gjelder det du betegner som "raringer med balltre" er det lang vei fra det å stå frem med eget navn til å legge ut adresse og hvor disse "raringene" skal møte opp for å rane ens "store klokkesamling".

Det jeg vil frem til er at det er så lett, uforpliktende, feigt og i siste instans uansvarlig å gjemme seg bak et pseudonym og spy ut eder og galle i kommentarfeltene på diverse nettaviser og nettfora.

Så nei, dette gjelder ikke tidssonen.no (det er da grenser for hvor selvopptatt man skal være) - men generelt en betraktning rundt det å tørre å stå for det man mener.

Når det kommer til facebook er jeg av den oppfatning at den smale sti har blitt noe smalere i de siste årene. Om jeg mener noe må sies i en gitt setting, og det ikke er meninger som er 100% striglede, bruker jeg en throwaway-konto.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, den har faktisk fattet begge deler like dårlig" (Piet Hein, 1905 - 1966).

Nei, jeg jobber ikke i NSA (hvis du med det mener National Security Agency), jeg tror ikke det er noen som helst risiko for misbruk av ens identitet selv om det på et diskusjonsforum på nett er kjent at "Per Hansen" faktisk heter Per Hansen og ikke "mrwondeboysomallejenteneliker" og når det gjelder det du betegner som "raringer med balltre" er det lang vei fra det å stå frem med eget navn til å legge ut adresse og hvor disse "raringene" skal møte opp for å rane ens "store klokkesamling".

Det jeg vil frem til er at det er så lett, uforpliktende, feigt og i siste instans uansvarlig å gjemme seg bak et pseudonym og spy ut eder og galle i kommentarfeltene på diverse nettaviser og nettfora.

Så nei, dette gjelder ikke tidssonen.no (det er da grenser for hvor selvopptatt man skal være) - men generelt en betraktning rundt det å tørre å stå for det man mener.
Det er gode grunner til at de fleste av oss velger å være anonyme både på TS og andre steder Kjell.
D6AFE47B-B02A-45FC-A34D-02E48F500681.jpeg

Alt kan missforstås, hvis man virkelig legger godviljen til. Og det må man jo gjøre. 8- P

@Hammerfjord sitt eksempel var spesielt "up to date" og moderne, da begrepet "rasist" har fått en ny definisjon.

8- )

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hvis jeg oppfatter dette riktig, har denne diskusjonen nå tatt en meget ubehagelig vending og er helt ute av proporsjoner - jeg er tydeligvis rasist, men ved å kritisere andre rasister har jeg selv god samvittighet mens jeg lar de gjøre grovarbeidet for meg.

Bør ikke denne typen beskyldninger anmeldes?

Er du svensk?

Alt kan missforstås, hvis man virkelig legger godviljen til. Og det må man jo gjøre. 8- P

@Hammerfjord sitt eksempel var spesielt "up to date" og moderne, da begrepet "rasist" har fått en ny definisjon.

8- )

"...begrepet "rasist" har fått en ny definisjon."

Helt riktig.

For å si det brutalt til Kjell og andre som Lilac, har jeg vokst opp inn og rett utenfor en del No-Go-soner nær Paris og som ungdom, mine beste venner(fra alle verdens hjørner...Ja, jeg er ikke neo-nazi...) var involvert inn i greier som hadde sendt Nokas ranerne til skammekroken.
Når man har startet livet sitt i begynnelsen 80 tallene med 80% ikke vestlige innvandrere i første klassen og måtte bruke nevene hver dag fordi man var kalt for den "jævla tysk tryne" og regelmessig fysisk angrepet, vet man at de som har vokst opp i de små og fine plassene i Norge er rett og slett uvitende om hva multikulturalism og balkanisering betyr.

Et multikulturalist samfunn er noe som:
20% europeere, 20% afrikanere, 20% nord-afrikanere 20% midtøstere og 20% asiatere.
Sånn er et ekte multikurelt samfunn "ideell".
Det betyr at du er en minoritet i ditt eget land, uansett hvem du er eller hvor du bor.
For min del var det mer som 20% europeere, 30% afrikaneere, 30% nord-afrikanere, 10% midtøstere og 10% asiatere.

Å bli kalt for en "rasist" fordi jeg mener at den ikke-vestlig immigrasjonen burde ha en grense i Europa er bare "gøy" å lese.
Spesielt når det kommer fra nordmenn som VET INGENTING om massiv immigrasjon og konsekvensene dette har på et samfunn over mange tiår.
Altså Norge har vært skjermet i mange år og er det fortsatt i mange plasser...

Prøv deg med multikultur propaganda på gatene i øst Asia og se hvor mange dager du skal leve...

Faktisk er Europeerne mer tolerante enn afrikanerne og asiaterne: spør afrikanerne selv hvis de liker immigrasjon i Afrika.
Jeg vet en del fordi jeg har jobbet mange år med immigranter,
I Sør-Afrika, de andre afrikanske immigrantene er drept med stein og machete, rett på gata.
Det samme i Mozambik etc...
På tid å våkne til virkeligheten... Massiv immigrasjon betyr først og fremst hard konkurranse på arbeidsmarkedet og utvikling av knaphet på ressursene (naturlige eller finansielle).
Det går fort dårlig i de fattige landene og saktigere dårlig i de rikeste : nå kommer det i Vesten fordi økonomien kom aldri tilbake fra de 2007 høydene.
Og alle som er misfornøyd blir kalt for rasister... Og det kommer til å bli verre når økonomien faller mer.

For en gjeng av turister, er de som tror på at de kan dømme alle andre når de ikke vet fæn hva de snakker om...
Og jeg polerer mine støvler med de sine politisk korrekte meninger: det betyr egentlig "reis til bunnen av hulet ditt" for å bli høflig.

Der fikk dere alle sammen fra en anonyme Hammerfjord.

Lang leve uttrykksfrihet.

Environmental.jpg
S-A.jpg

Redigert: