Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Spottet denne rakkeren som forsynte seg av meisebollene. Må vel gå til innkjøp av felle, tips mottas med takk.

-Felle er altfor passivt-aggressivt. Dessuten er det jo en høyst reell fare for å fange naboens katt.

Det du vil ha, er en slik en:
145CC443-13DA-4613-9F23-AFCC9DC39371.jpeg
Og

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Sikkert effektivt ja. Mister ikke nattesøvn om katten skulle forsvinne, går hele sommerhalvåret med drit under skoene takket være den.

-I feel your pain, osv. Katter er festlige dyr, de - men naboen har en katt som elsker å drite på plenen vår. Det gjør den, og innvendinger av typen 'Ungene mine vil ikke leke på plenen siden den er full av kattedrit' møtes med et 'Jamen, det er jo dyremishandling å holde den innendørs, og jeg kan jo ikke styre hvor den går når den er ute...'

Akk. Nå er det jo ikke kattens feil at det som kommer inn i den også må ut - samt at den åpenbart ikke er så fysen på å grave sand over bajsen når den jo har en plen den kan bruke som latrine - men jeg er litt oppgitt over eieren...

Jaja. Det er tross alt et fremskritt fra hunden som bajset ned plenen vår tidligere.

Kanskje en katapult kunne løse problemet?
catapult.jpg

• Liker
Reaksjoner: Ivar
-I feel your pain, osv. Katter er festlige dyr, de - men naboen har en katt som elsker å drite på plenen vår. Det gjør den, og innvendinger av typen 'Ungene mine vil ikke leke på plenen siden den er full av kattedrit' møtes med et 'Jamen, det er jo dyremishandling å holde den innendørs, og jeg kan jo ikke styre hvor den går når den er ute...'

Akk. Nå er det jo ikke kattens feil at det som kommer inn i den også må ut - samt at den åpenbart ikke er så fysen på å grave sand over bajsen når den jo har en plen den kan bruke som latrine - men jeg er litt oppgitt over eieren...

Jaja. Det er tross alt et fremskritt fra hunden som bajset ned plenen vår tidligere.

Vis vedlegg 232840

Vis vedlegg 232840

Du mener "Katta-pult"?

8- )

Vis vedlegg 232879
Hvis man har plastrør/pex som på bildet over så hjelper det ikke at man blåser varmt inn i røret. Man må ha støvsuger i andre enden som suger varmluften fra hårføneren igjennom røret. Da tiner det nesten umiddelbart.

-Da jeg studerte i Trondheim, var frosne rør i omgangskretsen en gjenganger hver vinter; studenter bodde nå gjerne på hustrige hybler, og strøm var jo dyrt - så det frøs både titt og ofte.

Siden rørene overveiende var stål eller kobber, hadde jeg og en kompis attåtnæring vinterstid på å rusle rundt med en gammel sveisetrafo.

Når tiltakslysten er større enn risikoaversjonen, kan man tine rør ganske radigt ved å kjøre litt strøm gjennom røret. Det gjelder bare å begrense seg nok til at det ikke blir SKIKKELIG varmt.

Har jeg hørt.

-Da jeg studerte i Trondheim, var frosne rør i omgangskretsen en gjenganger hver vinter; studenter bodde nå gjerne på hustrige hybler, og strøm var jo dyrt - så det frøs både titt og ofte.

Siden rørene overveiende var stål eller kobber, hadde jeg og en kompis attåtnæring vinterstid på å rusle rundt med en gammel sveisetrafo.

Når tiltakslysten er større enn risikoaversjonen, kan man tine rør ganske radigt ved å kjøre litt strøm gjennom røret. Det gjelder bare å begrense seg nok til at det ikke blir SKIKKELIG varmt.

Har jeg hørt.
Ja, det er stort sett de eneste metodene som funker. Strøm eller damp. Hvis ikke støvsuger/hårføner greier jobben. Men på kobber så er det vel strøm som er mest effektivt.

...studenter bodde nå gjerne på hustrige hybler, og strøm var jo dyrt - så det frøs både titt og ofte.
...

Godt å se tidene ikke har endret seg.

For jeg kan ikke like å bo i gammelt Bergenshus når de blå gradene kryper på. 1500w ovn på full trøkk til 15 kvm rom, og likevel omkring 15c innetemp.

Vis vedlegg 232840
Liker katter men ikke etterlatenskapene i hagen. Vurderer et lavt sauegjerde montert i hekken. Etter en zapp eller to tipper jeg den finner seg en annen hage.

Å glemme seg litt - rett etter å ha hakket liberale mengder chili, går jeg på dass for å mige. Uten å ha vasket hendene grundig først.

'nuff said.

Den er lei. Heldigvis ikke like lei som et ublidt møte med «The Bomb»!

• Liker
Reaksjoner: UJU
Godt å se tidene ikke har endret seg.

For jeg kan ikke like å bo i gammelt Bergenshus når de blå gradene kryper på. 1500w ovn på full trøkk til 15 kvm rom, og likevel omkring 15c innetemp.
når jeg studerte i 2006/7 bodde jeg i et gammelt kråkeslott sammen med noen kamerater - vi bestemte oss for at vi ikke skulle varme opp huset i løpet av vinteren for å spare penger, og sånn generelt sett bare for å se om vi klarte å gjennomføre det.
sov i sovepose med varmeflaske og dyne oppå, og våknet alltid opp til is på innsiden av vinduene og rim over alt.
måltid ble inntatt med telys under tallerkenene for at maten ikke skulle bli kald for fort.... et minne for livet!