Er det bare jeg som ser hvor folk skal hvis de har riktig fartstilpasning og plassering? Altså, bruk gjerne blinklys også, men stort sett stoler jeg mer på adferden enn blinklyset. Kommer sikkert fra mc-kjøring - der taper man uansett.
Mange gode poeng her! Vi som kjører tyske kvalitetsvogner har ALLTID retten på vår side. Nå bruker jeg riktig nok blinklys, men har observert at de fleste førere av batteribiler har lagt seg til en uvane at de skal spare strøm når de skal svinge Er det andre enn meg som mener at alle andre i trafikken er komplette idioter?
Havner man f.eks. bak en eldre Toyota etc. må man være obs! Vedkommende kan ha kjørt med blinklyset på helt siden de kjørte hjemmefraEr det bare jeg som ser hvor folk skal hvis de har riktig fartstilpasning og plassering? Altså, bruk gjerne blinklys også, men stort sett stoler jeg mer på adferden enn blinklyset. Kommer sikkert fra mc-kjøring - der taper man uansett.
De som kjører Toyota burde egentlig bare helgardere med varselblink. Kjører heller tett på en premium tysker any day. De bryr seg hvertfall litt om kjøretøyet sitt, har en mer aktiv kjørestil, og følger derfor mer med på trafikkbildet.Havner man f.eks. bak en eldre Toyota etc. må man være obs! Vedkommende kan ha kjørt med blinklyset på helt siden de kjørte hjemmefra
...og har høyere trafikkfaglig forståelseDe bryr seg hvertfall litt om kjøretøyet sitt, har en mer aktiv kjørestil, og følger derfor mer med på trafikkbildet.
...og har høyere trafikkfaglig forståelse
Må isåfall være Scania det da?Tysk kvalitet! ha... Svensk stål er det som gjelder.
Tysk kvalitet! ha... Svensk stål er det som gjelder.
(...) Denne gruppen kjører også konsekvent med tåkelys og kjørelys.
Enig, dette kan ikke være langt fra sannheten. Enten feilkalibrering eller store røde varsellamper i instrumentpanelet hvis man passerer 70 km/h. Hvis jeg havner inn i en rekke som uforklarlig (dvs. ved gode kjøreforhold) ligger ca. 10 km/h under fartsgrensa så er det veldig ofte en Leaf som leder an.Disse kjører sakte:
- Alle Nissan (spesielt Leaf, begynner å tro at de har feilkalibrert speedometer fra fabrikk for å få lenger rekkevidde).
Er dette en liste over biler du kjører/har kjørt kanskje? (Spør for en som lurer på muligheten for at dine egne preferanser og assosiasjoner er førende for siterte observasjoner.)
Kan ha noe med at Leaf, spesielt første utgave, har latterlig dårlig rekkevidde. Skulle hente noe pc deler på jobb for noen uker siden og tok Leafen. Startet med fullt batteri og forvarmet bil. Google Maps sier at ruten er 25km hver vei. Da hadde jeg hele 14km igjen når jeg parkerte. Varme på 21° og fulgte trafikken. Uten varme og med lav fart øker rekkevidden ganske mye på vinteren.Enig, dette kan ikke være langt fra sannheten. Enten feilkalibrering eller store røde varsellamper i instrumentpanelet hvis man passerer 70 km/h. Hvis jeg havner inn i en rekke som uforklarlig (dvs. ved gode kjøreforhold) ligger ca. 10 km/h under fartsgrensa så er det veldig ofte en Leaf som leder an.