Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

902EDFBB-FA1B-4D96-B2CD-31ED4543D616.jpeg

Poenget med James Bond er at han har bare en klokke for alle anledninger og at han svømmer seg på festene med sin tuxedo under dykkerdrakten.
Å ha dykkerklokke med dress er egentlig ren kino referanse.
Ikke virkelighets standard.
_20220206_151037.JPG

• Liker
Reaksjoner: Timewarp
Spørsmålet er ikke om dykkerklokker passer til dress, heller om klokka di kler dress. Dette er et klokkeforum ikke et motemagasin.

Det finnes fortsatt en forskjell mellom sportsklokker som er skapt for å brukes i vann, gjørm, jongel og snø...Og dressklokker som er tilpasset for å brukes på byen eller "slottet" når folk møtes med tidsklassiske klær for å snakke rundt et glass Champagne.
At det ikke er noe pent å bruke en Casio Mudmaster under din tuxedo på cocktailkveld med kongehuset er ikke noe nytt.
Å ha en klokke som ble skapt for industri- eller militæredykkerne med en skikkelig dress, er noe som hver enkelt man kan gjør, men det betyr ikke at disse ble skapt for hverandre.

Det finnes fortsatt en forskjell mellom sportsklokker som er skapt for å brukes i vann, gjørm, jongel og snø...Og dressklokker som er tilpasset for å brukes på byen eller "slottet" når folk møtes med tidsklassiske klær for å snakke rundt et glass Champagne.
At det ikke er noe pent å bruke en Casio Mudmaster under din tuxedo på cocktailkveld med kongehuset er ikke noe nytt.
Å ha en klokke som ble skapt for industri- eller militæredykkerne med en skikkelig dress, er noe som hver enkelt man kan gjør, men det betyr ikke at disse ble skapt for hverandre.

Ja, altså, jeg mente bare å si at jeg egentlig ikke ble så engasjert av denne debatten siden jeg er nok godt over middels interessert i kokker og under middels interessert i klær. Jeg har aldri kjøpt en klokke med tanke på hvilke klær den passer til. Men tidssonen spenner jo over mange temaer, og det er jo bra.
På den annen side så stusser jeg over at koblingen mellom dress og dykkerklokker stadig dukker opp. Hvor blir det av tråden om Calatrava og bade shorts eller hvilken bunad som passer best til Aqua Terra?!?
- sagt av mannen som synes det beste ved en dress er å ta den av seg

Ja, altså, jeg mente bare å si at jeg egentlig ikke ble så engasjert av denne debatten siden jeg er nok godt over middels interessert i kokker og under middels interessert i klær. Jeg har aldri kjøpt en klokke med tanke på hvilke klær den passer til. Men tidssonen spenner jo over mange temaer, og det er jo bra.
På den annen side så stusser jeg over at koblingen mellom dress og dykkerklokker stadig dukker opp. Hvor blir det av tråden om Calatrava og bade shorts eller hvilken bunad som passer best til Aqua Terra?!?

Hven mann har sin smak og hobby. Det er jeg helt enig i.
Jeg har vært dressallergisk i en del tiår men jeg plutselig kom på det når min bror giftet seg.
Hovedsakelig bruker jeg verktøy dykkerklokker men det betyr ikke at jeg forstår meg ikke i dresskoden.
Speedmaster-Pro er en god allsidig klokke som kan brukes med alt og på alt tenker jeg: en god investering for de som søker etter en "passe-partout".

MEN, du ble engasjert nok til å ta sats og hoppe inn i diskusjonen;)

Selv er jeg nok tilhenger av å legge igjen dykkerklokken når dressen skal på. Men kjører du verktøyklokke er ikke det så farlig, men det viktigste er at man må eie antrekket. Gjøres enkelt med sylskarpt antrekk og pussede sko. Samme prinsipp gjelder for feks en fullblods dressklokke. Kan gjøres kult med uformell stil som er gjennomtenkt. Mao skitne sneakers, jeansen som er litt slapp i ræva og den slitne flanellskjorten med ruter, ja den kan du bare kaste i dunken. Det hører ikke hjemme noen steder:mrgreen: Bær hvilke klokke du vil til antrekket, men sørg for å se anstendig ut mann!

• Liker
Reaksjoner: DoDe og speedieThomas
Ting jeg ikke kan like, 8. februar 2022 edition:

a) Flybilletter til Rio, avreise i ettermiddag.

b) To strek på hurtigtest, venter på PCR.

Ser ut til å bli snø og slaps her hjemme, heller enn å herje rundt på et dekk like innenfor broen over Guanabara, gitt.