Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Amøber bak rattet i store BMW og MB SUV'er som ikke klarer å overholde vikeplikten når de har hindringen i veibanen på sin side. Det er tydeligvis jeg som kommer i mot som må slippe de frem for det er jo tross alt synd på dem når de har en bil stående i veien. Vinderen er ett rent lite mareritt, snart låner jeg en gammel Chevrolet eller Dodge med kufanger og kjører dem rett i fronten:mad::mad::mad: Jeg er dritt lei av at de nærmest forventer at jeg skal stoppe eller kjøre opp på fortauet for å slippe dem frem.

Sliter med det samme selv:mad:

I tillegg har alle syklister og fotgjengere fått det for seg at hele Madserud Allé er et gigantisk fortau, og at det egentlige fortauet kun er en formalitet.
Hver bidige dag enten det er på vei opp eller ned møter jeg på folk som enten går eller sykler midt i veien.
Heldigvis kjører jeg lydløs bil og benytter enhver akeptabel anledning til å lufte hornet(Ylvis-style) :mad:


[video=youtube;U7A9Y5dwPHI]http://www.youtube.com/watch?v=U7A9Y5dwPHI[/video]
 
Kan anbefale en RR Defender, første kjøretur i Oslo sentrum var en åpenbaring (i alle betdninger av ordet).

Selv bmw eiere blir spake av kufangeren;)

on topic: omgangssyke

Kjipt med omgangssyke, men har det blitt RR Defender på deg eller var du på prøvetur? :cool:

Dommedagsprofetien i norske medier.
Tror folk at verden stopper opp neste år?

Sannsynligvis, ja. :p
 
Trange parkeringsplasser på kjøpesentre!
Dette er kjedelige saker. Jeg prøver alltid å være forsiktig og parkerer lengst bort, på enden eller andre steder hvor det blir mulig å få en liten "lomme" mot nabo-bilen. Slike steder kan umulig være laget av folk som setter pris på egen bil! Når det blir så trangt at man blir redd for at nabo-bilen skal dunke bort i siden blir det for ille.

Derimot; av og til blir jeg glad, når jeg med et smil fult av F forlater senteret, for å dra til et annet. Bare fordi det ikke var anstendige parkeringplasser ledig! Og jeg vil ikke parkere ved siden av en uanstendig bil!

8-P
 
Trange parkeringsplasser på kjøpesentre!
Dette er kjedelige saker. Jeg prøver alltid å være forsiktig og parkerer lengst bort, på enden eller andre steder hvor det blir mulig å få en liten "lomme" mot nabo-bilen. Slike steder kan umulig være laget av folk som setter pris på egen bil! Når det blir så trangt at man blir redd for at nabo-bilen skal dunke bort i siden blir det for ille.

Derimot; av og til blir jeg glad, når jeg med et smil fult av F forlater senteret, for å dra til et annet. Bare fordi det ikke var anstendige parkeringplasser ledig! Og jeg vil ikke parkere ved siden av en uanstendig bil!

8-P

Du treffer spikeren på hodet nå, @petterhg, men du glemte en ting;
Når du har funnet en fin plass, kanskje også en uten naboer, kan du ta deg f*** på at når du kommer ut fra senteret igjen, har du fått en rundbulket 89modell Mazda 626 pirattaxi på hver side!
 
Redigert av en moderator:
Jeg var så dum at jeg prøvde meg på et parkeringshus i Oslo sentrum i går. Jeg burde forstått at jeg var på gale veier da begge sidespeilene tok borti veggen - samtidig - da jeg kjørte frem til billettautomaten. Vel, jeg fortsatte og det ble da helt tydelig at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg fant ikke én plass som var stor nok til at jeg fikk parkert. Det ble også etter hvert nesten umulig og i det hele tatt følge UT-pilene. Etter mye rygging, lirking og ikke minst banning kom jeg frem til utgangen, slo inn begge sidespeilene og kom meg til helvete ut derfra. Det var øyeblikk hvor jeg tenkte tanken om at hele parkeringshuset måtte rives for at jeg skulle få ut bilen.

Hva jeg ikke kan like er at jeg, mitt naut, ikke leste skiltene på vei inn. Det var tydelig merket med maks bredde 2 meter og maks lengde 5 meter. Med en bredde på 2,5 inkl sidespeil og en lengde på 6 meter kan neppe parkeringshuset klandres.

Fikk heller ikke plass på noen av fortausparkeringene og endte opp langt ute på Drammensveien, hvor jeg måtte praie en taxi for å nå målet, Urmaker Bjerke på Karl Johan.

Jeg kan heller ikke like bompenger. En bompassering inn til Oslo koster meg kr 130,-.

Kanskje på tide med et bilbytte. Drivstoff- og bompengebesparelse betaler alene en grei nybil.
 
Jeg var så dum at jeg prøvde meg på et parkeringshus i Oslo sentrum i går. Jeg burde forstått at jeg var på gale veier da begge sidespeilene tok borti veggen - samtidig - da jeg kjørte frem til billettautomaten. Vel, jeg fortsatte og det ble da helt tydelig at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg fant ikke én plass som var stor nok til at jeg fikk parkert. Det ble også etter hvert nesten umulig og i det hele tatt følge UT-pilene. Etter mye rygging, lirking og ikke minst banning kom jeg frem til utgangen, slo inn begge sidespeilene og kom meg til helvete ut derfra. Det var øyeblikk hvor jeg tenkte tanken om at hele parkeringshuset måtte rives for at jeg skulle få ut bilen.

Hva jeg ikke kan like er at jeg, mitt naut, ikke leste skiltene på vei inn. Det var tydelig merket med maks bredde 2 meter og maks lengde 5 meter. Med en bredde på 2,5 inkl sidespeil og en lengde på 6 meter kan neppe parkeringshuset klandres.

Fikk heller ikke plass på noen av fortausparkeringene og endte opp langt ute på Drammensveien, hvor jeg måtte praie en taxi for å nå målet, Urmaker Bjerke på Karl Johan.

Jeg kan heller ikke like bompenger. En bompassering inn til Oslo koster meg kr 130,-.

Kanskje på tide med et bilbytte. Drivstoff- og bompengebesparelse betaler alene en grei nybil.

Neste gang ringer du meg for tips om nærliggende varelevering. Klask et håndverkerskilt på bilen og legg lapp i ruta om blablabla.. :D
 
Er det Hummer du kjører eller Minuteman ? :p isåfall burde du få plass til en buddy baki som du kan bruke den siste biten inn til sentrum ;) Men ang parkering og folk som er redde for bilen sin så synes jeg qpark på bankplassen er bra. Der er det grei plass rundt bilen.
 
Er det Hummer du kjører eller Minuteman ? :p isåfall burde du få plass til en buddy baki som du kan bruke den siste biten inn til sentrum ;) Men ang parkering og folk som er redde for bilen sin så synes jeg qpark på bankplassen er bra. Der er det grei plass rundt bilen.

Nei @Minuteman kjører ikke HUmmer - men denne.
girlymantruck.jpg


:eek:
 
Redigert av en moderator:
Jeg forstår ikke hva dere mener med parkeringsproblemer? Jeg klarer alltid å lirke den inn, og jeg har jo ikke den minste bilen i gaten:
article-0-0CBD65E400000578-785_634x410.jpg
 
Kanskje litt luksus klaging...?

Leverandør med vanligvis 'dype' lommer spanderer 'julebord'. Tar oss med til kjelleren på mathallen, 15 mann må enkeltvis fly å bestille mat, som vi selvfølgelig ikke får samtidig, og som smaker lite... Siden oppdager jeg at jeg uten forvarsel får billetten som er 5 rader bak alle kollegene. Stusselig å sitte alene med vilt fremmede, og se kollegene lenger fremme. Takket pent for meg etter showet, og gikk hjem og tok et par brødskiver.

Var en som dukket opp og beklaget seg idag.

Takk for utluftingen, alt vel :)
 
Redigert:
Kan ikke like innbrudd i bil :mad:
Har vært på weekendtur til Stockholm i helgen og da jeg skulle hente noe i bilen på lørdag var det en KØ.. som hadde knust både vinduet i passasjerdøren og det lille vinduet i bakdøren på kjærestens Mercedes R-klasse.
Det eneste han fikk med seg var mine vinterstøvler, et par ullsokker og to pastillesker..
Var jo selvfølgelig umulig å få reparert dette i helgen da det ikke fantes noen med helgevakt!
Tapet så godt det lot seg gjøre og kom hjem i snøføyka med et halvt vindu på passasjerdøra. Resten ligger igjen langs E18...