Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Usikker på om dette skal i ikke-liker - eller liker. Men, uansett - så har jeg laget et monster. Kona har fått los på Rolex med hvit skive og den MÅ ha diamanter på urskiva - og hvis den har bezel med diamanter er det enda bedre.

Får begynne å spare da - til julaften 2015. :mad:

- Betyr det at den hvite 16570 Exploreren kan selges? * med håp i tonefallet *
- Nei - jeg liker den også


:eek:
 
Redigert:
Du får ta det som et hint, det er ikke meningen at man skal stå opp for å gå på trening 0545 :)

Nja. Gjelder kanskje ikke @Mathfjeld - men for en del andre som står opp tidlig - så må man bare opp av naturlige årsaker. Gammelmannsbonus. ;)
 
Redigert av en moderator:
Hadde trengt et 'målbart' kriterie for neste klokke. To på 'shortlist', men klarer ikke å lande på en av dem ....
 
Kan ikke like Posten!! jeg sendte en pakke med posten til østlandet den 13 januar, for at den så ender opp som feilsendt i Kristiansand den 15. Den blir så sendt til østlandet og ankommer der den 16, og idag da jeg sjekker igjen har de jaggu prestert å sende den tilbake til Kristiansand igjen!!!! Fordømte klovner!
 
Redigert:
At dagens løpetur kulminerte med en ufrivillig sklitakling av en middelaldrende herremann grunnet is og generelt høyt tempo ned Fløyen.. Taklingen var dog Vinnie Jones verdig... :p
 
At TNT ikke ringte eller sendte info om at pakken havnet på lokale postkontoret. Sendte purremail, og fikk info tilbake så jeg akkurat rakk å hente pakken før den ble sendt i retur til utlandet. Postdama måtte faktisk hente den tilbake fra containeren der den lå klar for tilbakesending. Ekstra ergelig om den hadde blitt sendt tilbake, det var nemlig klokke-deler i esken ;)
 
Ut av nysgjerrihet gikk jeg og damen på husvisning i går...
Overraskelsene var mange i dette hus fra 1967 som står på en steinhaug: Og et stykke una fra sentrum.
MYE hjemmelaget. Så ut som mange planker stemt fra...paller, tre avfall:confused:
Fullstendig oppskrappet parket...
Hjemmelaget rør installasjon
Korrekt innredning men ingen luksus.
Mest av strøm anlegg også hjemmelaget
Dørkarmene var skjev...Alle...
Skjev hjemmelaget garasje... Ingen god snekker der.
Båt følelse i helle hus: Skjev vegger, fallende gulve...Huset "falt" rett og slett ned imot front side, til stupet(6 meter ned til neste hus). Ekkelt følelse...
Tomt på front huset ganske farlig: 3 meter brede tomt foran huset før "stupet", ingen gjerde...?
Vinduer fra 67? Sikkert...
Tydelig og konstant pustelyd fra hovedveien... Og mye utydelig tilstand rundt drenering, tak(underlag i eternitt) etc...
Vi var ut etter 30 mnt og rask som f@n:(

Solgt i en smekk 500.000,00 over en ganske høy takst:confused:
Seriøst...
 
Redigert:
Feilen du gjorde her Hammerfjord, var å ikke se på disse trekkene med nok godvilje slik en megler gjør!

Stupet gir jo sikkert "fin utsikt", og en eventuell fare for fall er jo bare litt "spennende potensiale for luftige svev", eventuelt "gode muligheter for fjellklatring". Lyden fra hovedveien er sikkert bare "søvndyssende behagelig sus", og at huset heller fremover er et "personlig sjarmtrekk, huset formelig leder deg mot utsikten!". Oppskrapt parkett er "fin og jevn patina". ;)

Men ja, boligmarkedet kan være ganske vilt. :)
 
Feilen du gjorde her Hammerfjord, var å ikke se på disse trekkene med nok godvilje slik en megler gjør!

Stupet gir jo sikkert "fin utsikt", og en eventuell fare for fall er jo bare litt "spennende potensiale for luftige svev", eventuelt "gode muligheter for fjellklatring". Lyden fra hovedveien er sikkert bare "søvndyssende behagelig sus", og at huset heller fremover er et "personlig sjarmtrekk, huset formelig leder deg mot utsikten!". Oppskrapt parkett er "fin og jevn patina". ;)

Men ja, boligmarkedet kan være ganske vilt. :)

Du har nok rett: Men etter 13 år av mitt tidligere liv brukt på bygg&anlegg kan jeg ikke overse disse "sjarmer".
Jeg tror at folk flest overser disse problemer pga kunnskapsmangel... Trist.
Det er faktisk behageligere med en rotasjon på Norne enn å bli i dette "skjevehuset":mrgreen:
 
Redigert:
Jeg måtte le litt av innlegget ditt @Hammerfjord! Galskapen vil ingen ende ta. Tror du skal takke din egen fornuft for at du ikke lot deg lure til å kjøpe den rønna av en sleip megler.

Ser for meg overskriften på salgsoppgaven: Sjarmerende enebolig med stort potensiale i naturskjønne omgivelser. Hahaha :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Genialt innlegg @Hammerfjord!
Fant en morsom liste som Raske Menn har utarbeidet over hva meglere egentlig mener:
 
Redigert av en moderator:
Takk @RemiWM : Jeg så en del bolig de siste årene og man får seg alt mulig...
Fra hus som kunne stilles i åndenes makt til de 3 små grisene eventyrer.
Disse som er genial er egentlig de meglere som får det til å manipulere alle til å tror at dritt med gull maling over...Er faktisk gull.
 
Redigert av en moderator: