Poster denne her og:
Jeg har ikke noe imot at folk selger sine klokker til markedspris. Og tilsynelatende har Rolex-moderskipet strammet inn på produksjonen, med den følge at det er ventelister på alle sportsmodeller i stål, med den konsekvens at bruktprisene i enkelte tilfeller er høyere enn nyprisen. Sykt, men so far so good. Det er jo dette som er situasjonen feks med Daytona 116500.
Det jeg derimot misliker er jo disse invistorene som nokså åpenbart setter seg på ulike ventelister for umiddelbart flippe klokken videre til en høyere pris. Jeg kan selvsagt ikke vite akkurat hvorfor det gjøres, og det kan selvsagt være andre årsaker enn rene profitthensyn, men jeg gjør meg nok en tanke om at vedkommende ikke er på Tidssonen for å dyrke sin lidenskap for mekaniske ur. Og det er vel derfor de fleste av oss er her; for å lese innsiktsfulle poster om ur man ikke kjente til eller ikke visste så mye om, og se lekre bilder og danne seg nye favorittklokker og "grails"...?
Når Klokkeriet etter hvert har fått 37 000 medlemmer and still counting, samtidig som vi har etterspørselen etter Rolex, så tror jeg dessverre vi er dømt til å måtte leve med disse invistorene. Jeg skylder ikke på Klokkeriet. Det er bare slik at man når ut til flere via Facebook, og det har sannelig de gjort.
Den uskyldrene tiden kommer nok ikke tilbake
På samme tid; disse invistorene løper jo samtidig en risiko for at de ikke få solgt med fortjeneste og de fyller vel også et slags behov i markedet, lik det eller ei. Jeg har derfor sluttet å irritere meg veldig. Og det blir jo fryktelig vanskelig å skille mellom god/ond
Så får vi som fortsatt er på TS av andre grunner fortsette å lage entusiastposter og ta bilder, slik at dette forumet ikke reduseres til K/S.