Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Jeje... alt har en ende.. ? i dette tilfelle (hulk til over 90’) vil jeg bli imponert om noen «gidder» å kjøpe til denne prisen. Kanskje Tudor får ny oppmerksomhet etter den hinsides stigningen i privatmarkedet for Rolex ?
Kunne godt tenkt meg en Rolex igjen, men med prisene som det opereres med for tiden - klarer jeg meg fint uten :rolleyes:
 
Får mange tanker av å lese en slik tråd. Her er essensen slik jeg ser det.

1) Dette handler vel primært om Rolex (og litt om PP for de som ligger en divisjon over meg?)

2) Det er vel dette Rolex ønsker? Er det ikke derfor de "lager" så lange ventelister? Jeg skylder i all hovedsak på Rolex for dagens tilstander.

3) Det som faktisk er litt fint med dette (eller var fint når ventelistene var på mer moderate 4-6 mnd) er at man kunne "prøve" ulike modeller med lav risiko for tap. Jeg kjøpte f.eks en BLNR helt ny. Jeg hadde den noen måneder og solgte den uten tap. Så kjøpte jeg en Sub. Gikk fort lei av maxikassen og solgt med et lite tap. Dette var jo egentlig storartet å få prøve slike klokker noen måneder uten å tape all verden! Men enig at det nå har gått for langt - både med ventelistene og med "brukt"-prisene. Men jeg skjønner at folk står på venteliste og ønsker å prøve en splitter ny Rolex! En storartet følelse og samtidig med minimal risiko. Dette kan man ikke gjøre med noen andre merker uten mye større tap.

4) Jeg har full forståelse for turboflippere. Jeg sliter selv med å beholde en klokke lenger enn en måned. Og da ønsker jeg ikke å selge den for å tjene penger eller fordi jeg ikke likte den. Men det er alltid noe annet som lokker og som jeg tror at jeg bare MÅ ha. Og derfor går jeg hele tiden rundt og lurer på hvilken av klokkene mine kan jeg selge for å kunne kjøpe neste fristelse. (Dette er egentlig et lite mareritt da jeg ikke har noen klokker jeg ikke liker...)

5) Når jeg selger en klokke ønsker jeg å få så mye som mulig for den! Jeg koser meg med å lage gode annonser med både sannferdig beskrivelse av klokken, og også med info om hva jeg har likt spesielt godt med klokken, og som forhåpentligvis kan trigge en potensiell kjøper. Jeg prøver å ta gode bilder - både fordi det gir meg glede med fine klokkebilder, og også for at klokken skal friste mest mulig (av og til frister den meg selv så jeg ikke klarer å legge den ut likevel...)

6) Folk må ta ansvar for å vurdere hvor mye penger de er villige til å betale for en gitt "hypet" modell. Ikke selger sin feil om folk er villige til å betale 10k eller mer i premium for å slippe venteliste. Det er Rolex som skaper grobunn for dette ved å "skape" slike ventelister.

7) Jeg synes ikke vi skal "disse" Klokkeriet eller medlemmene der. Mange her inne ser jeg også på Klokkeriet. Og Klokkeriet er tidvis god underholdning og et stort marked for salg av klokker. Jeg foretrekker å selge klokkene mine til folk på tidssonen, og da helst noen som er aktive postere i "Dagens". Men når jeg ikke får napp her inne legger jeg ut klokkene mine for salg både på finn.no og Klokkeriet. Særlig når man ikke selger Rolex er de andre kanalene gull verdt!
 
Min tanke etter delvis å ha lest gjennom denne tråden, er at jeg her kanskje finner en forklaring på at interessen min er nede i en dyp bølgedal for tiden. :(
Jeg gidder ikke lengre å være så aktiv på sonen , ønsker meg heller egentlig ikke noen nye ur, eller vil selge noen av de som jeg har.
I tillegg til prisfokuset rundt brukt, så er jeg også rimelig lei av hvordan AD'ene f.t. agerer i et opphetet marked.:mad:

Disse opererer med flere type lister; ordinær venteliste, prioriteringsliste, trynefaktorliste og en "alt-etter-depositum-betalt" liste.
Hvilken av disse lister man selv til enhver tid befinner seg på, er umulig å vite - da dette åpenbart er dynamisk og endres etter egne følelser for de ulike kunder hos den enkelte ansatte hos AD'ene - og er derav dypt useriøst = skuffet:(.
 
Ka var det vi diskuterte igjen i denne tråden? var det ikkje invisteringsmulighten som ligger i å sette seg på venteliste oss alle ADer for å kunne selge fleire ur med pen gevinst?

Foresten , dei kulaste klokkene har ikkje venteliste ;)
 
Enda en Invistor:mad:
Skjønner ikke at et ur skal bli mer verdt over natten fordi det har blitt fraktet fra en person til en annen:
Annonsen til forrige eier på TS (?):

Zenith 1.JPG


Annonse fra ny eier på Finn i dag:
Zenith 2.JPG
 
Kjøp en del klokker til rimelig pris på TS og selg de videre til høyere pris på Finn og Kukkeriet til du har tjent nok for å betale Rolex´n du har ventet ett år for hos Bjerke og da selg videre Rolex´n din med fortjeneste etter fem dager:D
Kom tilbake på TS med pengene og start igjen.
Innviiiistering...
 
Kjøp en del klokker til rimelig pris på TS og selg de videre til høyere pris på Finn og Kukkeriet til du har tjent nok for å betale Rolex´n du har ventet ett år for hos Bjerke og da selg videre Rolex´n din med fortjeneste etter fem dager:D
Kom tilbake på TS med pengene og start igjen.
Innviiiistering...
Det verste er jo at det der er jo fakta.
Hva skjedde med klokkeglede?
 
Tror "kremmerglede" har erstattet klokkeglede i stor grad.
Ja, uten tvil. Virker som det er om å gjøre å slå mynt på alt man gjør, og om det ikke er mulig, så er det ikke verdt å bruke tid på.
Pougen min er et godt eksempel i så henseende..ikke akkurat en gullgruve(mildt sagt..), men følelsen av klokken på armen gjør jo at man glemmer det.
 
Det verste er jo at det der er jo fakta.
Hva skjedde med klokkeglede?

Ja, sant. Jeg kom ikke på dette ut av mobbing fantasi.
En del andre har sikkert oppfattet det også.
For noen ser det ut til å bli basert på en evig status jakt som starter med "Rolex drømmen" men kan egentlig aldri ende fordi å få seg en Rolex er ikke som å nå toppen av Everest.
Misunnelse og grådighet er ikke noe jeg har vokst opp med og jeg forstår ikke helt folk som lever på dette: de er tydeligvis besatt og hjernevasket av "klassekampen".
Jeg har vokst opp i en plass hvor folk ikke var rike: barn som kastet brød på skolegården ble rundjult.
Men alle var stolt om hvem de var og hvor de kom fra. Respekt var ikke basert på pynt men handlingene dine.
Senere gjennom jobben kom jeg i kontakt med en del multimillionær og milliardær men har aldri vært spesielt misunnelig: de har sitt liv og jeg har mitt.
Jeg fikk ikke lyst å bli 1m55, feit, med stygg hårimplantat, svart pels på nakken og bli kalt for Steiner: jeg er fornøyd med meg selv:D
Det er kanskje grunnen til jeg ser på Rolex med en annerledes sikt fordi disse klokker er dessverre ofte brukt av noen Steiner eller Steiner-wannabe(no offense intended;)).

Når du har en sliten Vostok på håndleddet og Steiner sin ex-supermodell dame ser konstant på deg som på en stor skål av eksklusive bringebær iskrem parfymert med Dom Perignon Champagne, da har du forstått hvem som er mannen i rommet;)
Ingen klokke i verden kan stråle som du gjør det selv.
 
Hva er poenget med å kalle Klokkeriet for Kukkeriet? Går det ikke an å holde seg litt seriøs om det faktisk ønskes en saklig diskusjon?

Seriøs hele tiden er det ingen som er det.
Jeg kom med dette fordi jeg mener at sånne plasser fyller seg opp med utspekulerte mennesker som har ingen genuine klokke interesse men som utnytter en "hype" og et trangt marked på bestemte varemerker for å drive med inntjening.
Problemet er at, som sagt oppover i min tidligere kommentar, de utnytter en del forum og folkets rimeligheten(folk med ekte klokke lidenskap) for sin egen spekulering.
Det er bare et ordspill som narrer nettsiden og disse mennesker også fordi FB er blitt et reir for sånne grupper.
Men det betyr ikke at alle som er der er flygende kuker som samler seg i reiret sitt.
Ha en fin dag og ikke stress på dette.
 
Redigert:
Ingen påberoper seg at alle skal være seriøse til enhver tid, problemet er vel heller det at denne tråden er blitt like useriøs og latterlig som flere skal ha Klokkeriet til å være. (Og nei, jeg er ikke medlem av Klokkeriet)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Ingen påberoper seg at alle skal være seriøse til enhver tid, problemet er vel heller det at denne tråden er blitt like useriøs og latterlig som flere skal ha Klokkeriet til å være. (Og nei, jeg er ikke medlem av Klokkeriet)

"...denne tråden er blitt like useriøs og latterlig som..."
Du må bli litt mer spesifisert på hva du sikter til.
Brede meninger eller anklaginger fører ingen vei.
Gjør som meg: pek med fingeren rett på det du mener er galt eller riktig.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HadronCollider
Ingen påberoper seg at alle skal være seriøse til enhver tid, problemet er vel heller det at denne tråden er blitt like useriøs og latterlig som flere skal ha Klokkeriet til å være. (Og nei, jeg er ikke medlem av Klokkeriet)

Det er jo slikt denne tråden er til: Klaging og syting på det ene eller det andre.

Så. Jeg er heller ikke medlem av Klokkeriet, men holder meg for det meste unna FB. Vel. jeg titter innom en del etter at Yamaha-klubben (dessverre) flyttet sitt forum over på FB. FB har en layout og struktur som bygger opp på å holde på deg som bruker og at du MÅ titte innom hele tiden for ikke å miste oversikt. På et forum som TS har diskusjonene sine kategorier og grupper. Dermed kan du holde en oversikt. Du kan faktisk være borte i flere dager og finne tilbake til gode interessante innlegg. Slikt er umulig på FB. FB er et kynisk produkt av forbrukersamfunnet og jakten på hjernedød informasjon. TS er en (seriøs) informasjonskanal.

8
 
Er tydeligvis ikke bare Rolex som selges med påslag. Helson Shark diver i messing, koster ny 2640,- eks mva, tilgjengelig i nettbutikk idag. På Klokkeriet, 5000,- ved salg, 7000,- ved bytte:eek:
EAC3AFB9-EDCC-4ECD-9B2C-52E453E8B88C.jpeg