Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Og roten til denne pengegalopp? Klokkeriet.
Greit nok det... Syns ikke det er noe særlig bedre klokkemoral å kjøpe på Bjerke salget og prøve å tyne ut noen tusenlapper av medlemmer her TS kun får uker etterpå. Sikkert en MasterCard regning som nærmer seg :p Rett på badguy lista mi her iallefall
 
Mulig noen ønsker å booste prisene her inne, men betalingsviljen er desto høyere for Rolex på klokkeriet. Jeg mener klokkeriet bør ta støyten, ene og alene:D
Ta feks en Daytona jeg la ut her for noen mnd siden. «Head Only», TT, norsk og ellers komplett som jeg solgte her inne for 59’. Den gikk en liten stund senere på klokkeriet for 72’ på auksjon.

DD5C9F87-ED74-43CA-A378-BC4F04F67E3E.png

65529D21-14D3-493B-88A7-930B3A110A20.jpeg
 
Redigert:
Ja kan være med på at prisene er litt mer hypa på klokkeriet. Men sånn blir det kanskje fort med så mange medlemmer. Vi hadde nok sett det samme her med like stor medlemsmasse. Det som er fordel her er at mange er edruelige og selger vi her inne så er vi kanskje litt mer bevisste på hva vi legger ut for.

Men dessverre verden vil bedras og alltid noen som er villige til å betale for og slippe ventelister. Dette er med å dra prisen opp. Lett tjente penger for de som skriver seg på venteliste hos alle AD og absolutt må makse ut kredittkort for å ta ut både nr 2 og 3 av samme klokke, for å tjene noen tusenlapper. Mye mer fair at de sa fra seg plassen da de har fått sin første. Men der igjen er dette opp til hver enkelt å gjøre hvis de vil. Jeg skjønner at folk vil tjene penger når de ser 15k og oppover i fortjeneste bare på å kjøpe en klokke og deretter legge ut for salg.

Klokkeriet er bare en portal for å spre dette ut på, og kan ikke ta skylden for dette. Tipper Finn.no har flere klikk enn klokkeriet. Nei de som har skyld i dette er de som kjøper overpriste produkter. Hvis ingen vil ha et produkt, så går prisen ned. Lang tekst for å forklare noe enkelt som egentlig sa seg selv, og kunne klart meg med siste avsnitt.
 
Det er heller ikkje til å stikke under ein stol at folk har ein tendens til å by for mykje når det er auksjon, som det ofte er på GIFeriet. Har du fleire bud i ein budrunde føler du gjerne at du allereide har investert i objektet (sjølv om du ikkje har betalt noko enda) og ikkje kan la det glippe for nokon skarve kroner.

Det beste botemiddelet er å sette eit tak for seg sjølv og halde seg til det. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Det er det nok ja. Tror han bommet på modell valget her, disse Pam's er nok ikke de mest attraktive og lettsolgte modeller.:D

Nå DETTE blir spennende å følge med på :) Til disse prisene er ingen av disse salgbare. For å si det litt slemt med noe moderasjon, er det en grunn til at Bjerke hadde salg på noen modeller og andre ikke. Noe var veldig spennende og gode dealer, mens andre var nok hengere de ikke fikk solgt. Å da raske med seg nær alle og tro at dette er lettjente penger kun pga. en viss NWT har eid de, blir å tro på julenissen.
 
Flere som trodde på julenissen - på tross av at Bjerke-salget ble promotert både her&der, bilder og priser lagt ut, og flere innlegg av typen «Heads up, nå kommer snart invistorene med Bjerkekuppene».

Får håpe de får seg en karamell nå da, så slipper vi dette tullet til neste år.
 
Flere som trodde på julenissen - på tross av at Bjerke-salget ble promotert både her&der, bilder og priser lagt ut, og flere innlegg av typen «Heads up, nå kommer snart invistorene med Bjerkekuppene».

Får håpe de får seg en karamell nå da, så slipper vi dette tullet til neste år.
Dette er dessverre like etablert og sikkert som at våren kommer etter vinteren - hvert sabla år.
Men ja, håper de brenner inne med driten sin, eller at de må dumpe prisen helt i kjelleren.
 
Ja, jeg kaver meg ikke opp for å krysse dritt. De får seile sin egen sjø - bare jeg får se de ‘crash and burn’ :p

Ingen ting ville være bedre enn at dette kan bli rimelige og fine klokker for en billig penge. Jeg kunne godt tenke meg flere av dem, dog til noe under halve prisen. Hvis de får mørne litt, så kanskje....

8- )