Det er helt riktig, men slik selgern sa var man ekskludert fra å kjøpe derfra uten historikk.
Om man feks ønsker kjøpe Rolex, PP, AP osv, så ja, da gjelder nok denne praksisen så godt som i hver eneste AD rundt om i hele verden. Dette er selvsagt kjipt om man ikke har et etablert kundeforhold, men dessverre sånn det er når eksempelvis 500k vil ha en vare det kun produseres 50k av. Ikke akkurat en ny problemstilling heller kan man si.
Skal ikke si at det gjelder trådstarter her, eller denne spesifikke opplevelsen selvsagt, men har inntrykket av at de fleste slike tilfeller handler mest om en indignasjon over "Så mine penger er ikke gode nok? Da kjøper jeg noe annet et sted som verdsetter kunder ..." (da av et merke som ikke er vanskelig å kjøpe direkte der og da) Enn dårlig kunderservice.
Selv har jeg vært inn og ut av begge filialer i en rekke år, og tok mange år før jeg kjøpte min første klokke der. Uavhengig av kjøp eller ikke, har jeg utelukkende møtt på hyggelig og imøtekommende betjening. Har dette kun vært flaks? Trolig ikke.
Har selv ved ren tilfeldighet overvært par slike situasjoner mens jeg har vært innom Bjerke, hvor det nesten kan virke som en kunde har innstilt seg på å bli fornærmet alt før dialogen har startet, til folk som har blitt direkte ufine når de har bedt om å få kjøpe utstillingsmodeller osv.
Uavhengig av hva man måtte selv mene, så er det vel på det rene at Bjerke er blant de aller største, om ikke den største, aktøren på klokkemarkedet i Norge. En posisjon de nok ikke hadde hatt om de ikke og solgte godt med rimeligere merker, der kvanta ligger. Hadde de hatt denne posisjonen om de var generelt dårlige på kundeservice? Trolig ikke.
My 2 cents