Dette er bare helt sinnsykt. Får håpe det er en party-svenske som utløser en på Aker-brygge i sommer da
Dette er bare helt sinnsykt. Får håpe det er en party-svenske som utløser en på Aker-brygge i sommer da
Faren til en venn av meg har en Emergency. Han hevder den fungerer som en epirb.
Ikke vet jeg om det stemmer, men han måtte ha spesialtillatelse for å få lov til å kjøpe klokken tydeligvis.
Den gamle emergencyen sender på 121,5 MHz som etter det jeg har hørt egentlig er en frekvens som er på vei ut, eller som allerede er faset ut. Den nye sender både på 121,5 MHz og 406 MHz som er den nye standarden.
....og nesten like stor
Er ikke 406 MHz forbeholdt militære? Trodde ikke privatpersoner fikk lov til å eie sånt utstyr?
Da gikk Bjerke ut med en ca pris på nye Emercency 2: 110.000, der mistet i alle fall jeg interessen
Så vidt jeg vet så er det nye standardfrekvensen for alle nødpeilesendere. Dersom man skal ha en personlig nødpeilesender så må man søke til post- og teletilsynet.
Da gikk Bjerke ut med en ca pris på nye Emercency 2: 110.000, der mistet i alle fall jeg interessen
110k? Greit nok at det er en helt rå klokke, men det er MAAAANGE klokker som hadde blitt kjøpt inn før den mtp. prisen!
Say what??