Mitsubishi ASX 1.8 D 2012, 13*700 km, kr 255*137,- -
Om ikke bilen skulle falle i smak, var hvertfall annonsen underholdende
Om ikke bilen skulle falle i smak, var hvertfall annonsen underholdende
@Minuteman
Begrunn, er du snill! Det er nok diesel jeg i utgangspunktet hadde tenkt på.
Her er jeg enig med Minuteman. Hvis du bor i byen er en moderne bensinmotor et berdre valg en en diesel motor. Mer miljøvennlig, mindre støy og bedre respons er ting jeg vil trekke frem. Selv om jeg ble "tvunget" til å kjøpe diesel bil når jeg skulle ha ny selv for snart et år siden vil jeg si som Clarkson "diesel is the devils fuel"
Jeg er svært begeistret for Subaru Outback. Masse plass og kvalitet som holder. Ny er de nok dyre men kjøper man brukt så slipper man billigere unna. Hva tenker man om Subaru?
Gjorde egentlig ikke det. Husker ikke prisforskjellen, men var vel nesten 100k forskjell tror jeg. Superpen er jo veldig fin, men syntes ikke det var verdt det.Vurderte du Superb? Hvor stor forskjell er det egentlig mellom dem, når det gjelder 2013 mod?
Jeg har tilbrakt mye av dagen i dag hos bilforhandlere, og er vel nesten sikker på at det blir bestilling av en ny Octavia. Ulempen er laaaang leveringstid (desember-ish).
Diesel blir det nok uansett, da mesteparten av kjøringen er til og fra hyttetur o.l. Vi reiser begge kollektivt eller sykler/går til jobb, så kjøring er i utgangsunktet en helgeaffære. 1.2-literen til Skoda er uansett for pinglete, jeg synes den er for liten med bare to voksne i, helt uten bagasje. Så blir det Octavia blir det 1.6-dieselen med manuell kasse.
I følge prislistene på nett får du 1,8l 180hk turbobensin fra 317k. Litt utstyr og litt rabatt havner du vel litt over 350k, men ikke langt unna heller.
Det er min neste bil, med mindre jeg må opp på Superb. Har RS i dag, hyggelig med nok bensinhester og turbo.