J
Min kollega har bestilt den nye chronoen. Den ligger på 63 k. Det er mye penger. Tror prisen på den nye po ligger rundt 37k som jayeff sier. Mener at det er flere modeller å velge mellom. Min kollegas er den dyreste om jeg ikke tar feil.
Om en enkel PO type 220950 skal gå opp med 10k, får en Hvermansen som meg bare være glad for Omegaene han
allerede har, for flere vil det ikke bli. Å betale 37k for en enkel PO høres vilt ut. Min PO cal 2500 har en feilmargin på
max 1 sekund pr måned. Lurer fælt på hva i det nye uret som skal rettferdiggjøre en prisøking på 10 lakser!!
Cal 8500 kan vel neppe gjøre det så mye bedre enn feilmargin nevnt over, selv om Omega skryter på
seg bedre presisjon på nettsidene...
Cal 8500 kan vel neppe gjøre det så mye bedre enn feilmargin nevnt over, selv om Omega skryter på
seg bedre presisjon på nettsidene...
..... Når Co-axial escapement ble designet så var det med cal 8500 i tankene. Omega måtte gjøre en del justering for å kunne integrere co-ax med cal.2500. Derav barnesykdommer i 3 år.
Problemet var vel heller at co-ax komponenten til Daniels (?) var konstruert til å fungere optimalt i et verk som gikk med ~18k vibrasjoner/slag i timen, mens omega valgte å bruke et verk med 28,8k vibrasjoner/slag i timen?.....................