Nytt klokkekjøp!

Medlem
22. nov. 2010
Sted
Stavanger
Hei alle kjære TS-medlemmer! :D

Først og fremst: God sommer til dere som har ferie!

Etter 1 år som spesielt klokkeinteressert sitter jeg nå med en fin samling klokker som kan brukes i de fleste situasjoner. Skuldrene kan "senkes" og jeg kan slappe litt mer av...

...MEN som dere alle sikkert kjenner selv (eller har kjent en gang), så er også "jakten på den neste" nesten like gøy som det å få den på armen! Så, mitt neste klokkekjøp vil være i en litt mer eksklusiv skala enn tidligere. Vi kan si at dette vil være min første dyre og mer eksklusiv klokke som jeg vil kjøpe for sparte penger jeg har tjent av ærlig og hardt arbeid !! :D Vil ikke rane en bank for å finansiere dette kjøpet. Den skal lyse "denne har jeg fortjent!"

Siden jeg er med i dette flotte forumet her, tenkte jeg at nå kan jeg bruke deres erfaringer og meninger for å hjelpe meg i å finne min neste klokke!

Budsjett: 10 000 (MAX 15 000 )

Noen krav til klokken:

- Må kunne brukes til alt! Utenom å dyppe den i lava. Dere skjønner hva jeg mener ;)
- Må være vanntett!
- Må tåle en støyt!
- 38-43 mm.
- Kjekt om den passer til Natoreim, og kan den kan brukes til dette.
- Automatisk urverk
- Kan godt kjøpes brukt. Tåler en brukt klokke, da jeg kan få den mye billigere.
- Helst et merke som er godt kjent.

Hadde vert veldig hyggelig med mange forslag fra dere på forumet! Bare kast inn forslag. Har mange måneder på meg før jeg tenker å kjøpe, men tenkte å bruke litt tid på dette!

På forhånd, Takk! Og god ferie til dere alle!

Torje ;)

Du må/bør gå brukt ja, absolutt. Omega Seamaster var noe av det første som slo meg også. Men du får flotte Breitlinger i denne prisklassen også. F.eks Superocean II som ble solgt i denne tråden: http://www.tidssonen.no/forum/showt...tling-Superocean-II-2010&highlight=superocean
Jeg har også sansen for Superocean Heritage (38mm eller 46). Kan hende du må strekke ørlite på budsjettet om du vil gå for sistnevnte (og evt en pen Seamaster) - men trøst deg med at det i såfall ikke er det første budsjettet som har blitt litt overskredet blandt TS-medlemmene ;)
Men for 10-15k har du absolutt litt å velge i. Finnes mye fint også blant de litt mindre kjente merkene slik som f.eks Stowa, Doxa, Sinn osv...

Brukt Superocean II eller Omega PO er mine tips :) Det kommer kanskje en SO II til salgs her på sonen om ikke så lenge... Eller hva, rousp? :p

Takker takker folkens!

Gi meg masse forslag! Ser at Omega er en favoritt! De er nydeige klokker!
ragamuffin, jeg eelsker Breitling Superocean Heritage ! ! ! Men 46 mm blir for stort. Den som kommer i 42 mm kan være perfekt. Men den blir vel for dyr. Vet ikke hva ny pris er på denne? Men jeg har ikke prøvd denne. Har jo mye å si dette også.

Men er åpen for annet, og vil ikke bestemme meg nuh! Derfor jeg spørr dere ! ;)

Den som leter skal finne og ettersom 2254.50 allerede er nevnt kan jeg fastslå at leteaksjonen kan avsluttes.

Den går på nato og en masse annet flott.

005-3.jpg

007-2.jpg

Lyser i mørket gjør den også
SMPunbox016.jpg

Så, hva venter du på? Kast deg uti det så får du det unnagjort med det samme. Denne ventingen kan du vente med til en annen gang :D

Haha!! Liker entusiasmen + mange flotte bilder Minuteman! :D Vel, hadde kronene vert der de skulle være, hadde jeg brutt meg inn hos nærmeste urmakeren i Stavanger nuh!

Nei men er nødt til å jobbe en del + vil ikke ta noen beslutning enda. Lar det heller komme inn så mange forslag som mulig :) Så plutselig en dag kommer tidenes uniboxing:)

Men..2254.50 er en fantastisk flott klokke! :D

Torje!

Ikke tenk på det rousp!! ;) Jeg har god tid + mange andre flotte klokker å ta med i vurderingen ! ;)

SOen er veeeeeldig flott altså! Jeg har prøvd POen ;)

Men, tilbake til saken. Når du sier produsenten må være kjent. Tenker du da kjent for lekfolk eller oss her inne? :mrgreen:

Hvordan er SO på armen i forhold til PO ?

Nei det er jo kjekt med et litt annerkjent og kjent merke (for de fleste) siden dette er den første dyre klokken jeg kjøper. Men det viktigste er jo selvsagt at jeg liker klokken!! :)

Jeg solgte POen fordi jeg opplevde den som akuratt en liten mm for lang fra 12-6 for meg. Bortsett fra det er den veldig deilig på armen. :)

Breitlingen er fantastisk! Har den på gummi og lenke. To klokker i en på den måten. Oppfattes som litt mindre enn PO, den er litt mindre.. Så det er vel ingen stor overraskelse.

Jeg er faktisk på nippet til å påstå at SOen er mer anvendelig enn PO. Men tror jeg kommer til å bli lynsjet om jeg sier det for høyt. ;)

Jeg elsker PO, men er faktisk ganske enig med deg :)

Han har SO II, som er 42mm

Jeg er faktisk på nippet til å påstå at SOen er mer anvendelig enn PO. Men tror jeg kommer til å bli lynsjet om jeg sier det for høyt. ;)

Hehe jøss! Dette hadde jeg ikke trodd! :) Hva synes dere egentlig om Breitling? Merket, kvalitet osv? Jeg har leeenge likt Breitling Superocean Heritage 38 mm ..46 blir for digert. Hvor mye må jeg ut med for en brukt?

I mine øyne er Longines Legend Diver en fantastisk klokke i den prisen. Det eneste som er litt negativt med den er at den ikke passer til Nato, ettersom lug-to-lug er litt lang. Det ser desverre litt rart ut. MEN, den passer perfekt til alt. Remmen som følger med er litt midt i mellom, men hvis du kjøper en tropical gummi får den riktig vintagelook om sommeren, og hvis du slenger på en crocorem til litt finere stunder ser den aldeles utmerket ut! Veil. pris på 13500 er ikke så galt :)

M

I mine øyne er Longines Legend Diver en fantastisk klokke i den prisen. Det eneste som er litt negativt med den er at den ikke passer til Nato, ettersom lug-to-lug er litt lang. Det ser desverre litt rart ut. MEN, den passer perfekt til alt. Remmen som følger med er litt midt i mellom, men hvis du kjøper en tropical gummi får den riktig vintagelook om sommeren, og hvis du slenger på en crocorem til litt finere stunder ser den aldeles utmerket ut! Veil. pris på 13500 er ikke så galt :)
M

+1 :) Hvis tanken er nytt ur.
Har LLD selv og den får mye WT fordi den passer til det meste og gir en utrolig kvalitetsfølelse, tar man prisen i betraktning så er Legend Diver en klar vinner. Keeper!

Tenker du brukt så synes jeg de forslagene du har fått tidligere i tråden er veldig bra, holder likevel en knapp på Seamaster.
Hva du enn tenker så sørg for å prøve på din arm først, da kan det hende valget gir seg selv.

Redigert: