Nytt klokkekjøp!

Jeg har leeenge likt Breitling Superocean Heritage 38 mm ..46 blir for digert. Hvor mye må jeg ut med for en brukt?

Det har blitt solgt noen slike her. Går for 12-13k sånn ca.
F.eks denne som bullit solgte. Vakkert!

5495251244_4213780559_b.jpg

Men ikke spar for lenge. Passerer du 20k bør nemlig enkelte Rolex Submariner modeller være med i vurderingen. F.eks no-date modellen 14060
5003467119_a06b73b5ca_b.jpg

En slik er forresten til salgs i skrivende stund her på forumet av Mogens (men den avbildede er IKKE til salgs ;) )

Jeg fikk ikke med meg om det var nevnt tidligere, men du beskriver i mine øyne en Sinn. Du får lett en Sinn for rundt 10k, den tåler en støyt og vel så det, kler Nato og er mer enn vanntett. Merket er "godt" kjent, på den måten at de er kjent som klokker med høy kvalitet i entusiastkretser, også bruker de ekstremt godt utprøvde verk.

Se på U1/U2 eller EZM. Hopalongs utmerkede artikkel her er fin opplesning.

Siden du spør om Breitling:

De har klokker av god kvalitet og en del tøffe design. De har, dessverre, altfor mange store klokker i sin kolleksjon, men det ser ut til at dette bedres nå fremover :) SOH i 38mm synes jeg, personlig, at blir litt liten og klumpete. Jeg gleder meg derfor til å se den nye 42mm. Hadde selv 46mm, men den ble for stor for meg.

SO II hadde jeg også, men solgte den til rousp da flippesyken meldte seg (dessverre).

Breitling SO Heritage for kunn 12-13000 ? :) Det var en god nyhet!!

Krille: Kan jeg spørre om hvorfor du solgte din SO? Falt den ikke i smak?

Samme spørsmål til deg jayeff ;) Og hva er denne "flippesyken" ? Tvangstanke om å få se en ny klokke :p ?

...

Samme spørsmål til deg jayeff ;) Og hva er denne "flippesyken" ? Tvangstanke om å få se en ny klokke :p ?

Flippesyken har ikke, nødvendigvis, noe å gjøre med at man ikke liker klokkene man har. Men, det er plutselig noe der ute som frister mer og så bestemmer man seg for å selge ut noe av det man har, for å kjøpe noe nytt. Og når man får det nye i hus, så angrer man som en hund på at man solgte den andre... Så, da kjøper man inn samme modell igjen og selger noe annet. Og sånn går nu dagan... ;)

Flippesyken har ikke, nødvendigvis, noe å gjøre med at man ikke liker klokkene man har. Men, det er plutselig noe der ute som frister mer og så bestemmer man seg for å selge ut noe av det man har, for å kjøpe noe nytt. Og når man får det nye i hus, så angrer man som en hund på at man solgte den andre... Så, da kjøper man inn samme modell igjen og selger noe annet. Og sånn går nu dagan... ;)

Heehehe! Herlig! :D Men hvordan var følelsen av Breiltig SO Heritage? Er det en klokke du kan anbefale?

Heehehe! Herlig! :D Men hvordan var følelsen av Breiltig SO Heritage? Er det en klokke du kan anbefale?

Designmessig; absolutt! MEN, 46mm mener mange er for stort. Personlig synes jeg 38mm blir for lite. Gleder meg derfor til å prøve den nye 42mm :)

Men, klokkestørrelse er en personlig sak. Jeg anbefaler deg å prøve på armen før du bestemmer deg :)

Jeg liker også designet meget godt. For meg vil 46 bli for stort. 38 mm kan gå, men 42 mm er vel perfekt. Vet du noe om når den kommer? Jeg må nok uansett kjøpe den brukt, og da må jeg vel vente en god stund før jeg kan få kjøpt 42 mm... AHh!! :sad: ;)

Jeg liker også designet meget godt. For meg vil 46 bli for stort. 38 mm kan gå, men 42 mm er vel perfekt. Vet du noe om når den kommer? Jeg må nok uansett kjøpe den brukt, og da må jeg vel vente en god stund før jeg kan få kjøpt 42 mm... AHh!! :sad: ;)

Har ikke fått noe svar enda på når den kan ventes i butikken, men det estimeres august/september. Skal du ha den brukt til en grei pris må du nok vente noen måneder etterpå :)

Hva synes dere egentlig om Breitling? Merket, kvalitet osv? Jeg har leeenge likt Breitling Superocean Heritage 38 mm ..46 blir for digert.

Jeg er vel en av de få her inne som synes de fleste Breitling modellene er fine.:D
Kvaliteten er det ingenting å si på. Fantastisk finish, gode pålitelige urverk, solide og flotte lenker av ypperste kvalitet.
Hvis du liker designet er det bare å kline til.:cool:

At de er 46mm i diameter trenger ikke bety noe. De sitter overraskende godt på armen til tross for størrelsen. Komfort er noe B virkelig har fått til.

Ellers synes jeg at alle tåler å ha en skikkelig posør-klokke i samlingen.
Mitt valg var da Breitling.

Godt å vite! ;) Greit å ha kvalitetsstempel fra TSer.

Til alle på forumet, Kom gjerne med flere forslag! :)

Torje

Drar opp en gammel tråd, for å informere om at Lervik ur har fått inn én stk. 42mm SOH med grønn bezel :)

Prisen er hyggelige kr. 27 400, med Ocean Racer-rem.

Spennende jayeff, tar du turen for å prøve den, for så å gi oss en update ;) ?

Jeg er så veldig, veldig fristet! Men, jeg rekker nok ikke innom der på en liten stund nå. Og, er redd for at den er solgt innen den tid :(

Jeg er så veldig, veldig fristet! Men, jeg rekker nok ikke innom der på en liten stund nå. Og, er redd for at den er solgt innen den tid :(

Skjønner det! Lervik får vel kanskje inn en ny evt til du får mulighet til å kikke på den:) Men da er vel denne klokken på vei inn i butikkhyllene hos andre ADer, og blir sikkert mer tilgjengelig utover..

Drar opp en gammel tråd, for å informere om at Lervik ur har fått inn én stk. 42mm SOH med grønn bezel :)

Prisen er hyggelige kr. 27 400, med Ocean Racer-rem.

Takk for info jayeff! :)

Prisen var så hyggelig atte...:roll: Tror kansje jeg må sikte på noe til 10-15 k. Pent brukt går veldig fint.

Ble helt forelsket i IWC Aquatimeren til Frode, men prisen på den ligger vel på mellom 30 - 50 000 ?

Når pengene er på plass må jeg kikke på de forskjellige forslagene i denne posten :) Kansje dra i gang noen flere inputs!

Torje

Aquatimeren ligger noe over 30 ny, men bør kunne skaffes for rundt 20 brukt :)

Hei alle sammen! ;)

Jeg har en kamerat som skal til New York og Washington D.C. nå etter sommerferien. Jeg vurderer å få til et klokkekjøp når han er der borte, da jeg kan spare noen tusenlapper. Hva tenker dere om dette? Hvor mye kan jeg spare? Og hvilke merker er "billigst" der borte i forhold til norsk pris?

Tenker spesielt på en Breitling Superocean Heritage 38, event en 42 mm. Hva vil denne komme på? Brukt og ny?

Kom gjerne med andre forslag til gode klokkekjøp som kan gjøres der borte?

+ vet dere om noen "TS-godkjente" klokebutikker i New York og Washington D.C. ? Eventuelt butikker som selger brukt?

Takk :) !

Torje