Nytt klokkekjøp!

Så Stowaen er en ventepølse til noe annet? Hmm... Du må jo få deg en ventepølse til ventepølsa da... November er et stykke unna ;)

haha.. ;) Takk! Vel, kansje ikke en ventepølse:roll:, men en reakjson på for mye sogling på bilder, uten handling. Bokstavelig talt. Noe måtte skje.

Jeg synes jo Longines sin Master er nydelig. Liker den hvite skiven og de blå viserne. Er også gla i å kunne se mekanikken bak klokka. En flott og elegant klokke. Det trengs. Men, kansje jeg skal kikke liiitt til... ? ;)

Er åpen for Longines Master look alike klokker, til ca 10-12 000 kr. Kom gjerne med tips. Blå skiver, elegant look og "åpent" deksel bak.

Torje :)

Sluttfase.

Okei!!

Jeg har bestemt meg for at neste klokkekjøp skal være en klokke med hvit skive, elegant og enkelt design og helst blå visere. Jeg har kikket på merker som Longines, Raymond Weil og Baume & Mercier.

Budsjett: 8-12 000 kr.

Hva tror dere om disse tre merkene i forhold til hverandre?

Dette er modellene jeg kikker på:

Baume & Mercier Classima, Raymond Weil Maestro & Longines Master..

Finnes det andre aktuelle merker der ute?

Torje :)

Da er klokkene bestilt og betalt:D

Etter mye frem og tilbake valgte jeg å kjøpe to klokker med hvert sitt unike design :) Den ene er inspirert av en mer røff og "brutal" periode, mens den andre er elegant og vakker.

Den første klokken er en Stowa Flieger med et automatisk ETA 2824-2 urverk. Power Reserve: 40 timer
Number of jewels: 25 synthetic rubies. Jeg elsker designet på denne klokken. Den oversiktelige og enkle skiven med blå visere. Liker også at en kan se urverket på baksiden, selv om dette ikke er en del av de orginale pilotklokene. (?) Stowa sine pilotklokker kommer i 40 mm, noe som passer perfekt til mine håndledd. Har tidligere hatt større klokker, men har funnet ut at dette ikke passer meg. Liker også veldig godt at denne klokken passer perfekt til skinnreim. Liker kombinasjonen med litt slitt skinn, sammen med stål. Stowa sine klokker har også mye bra historie. Gleder meg til å få en pilotklokke i samlingen og få den på armen!

Neste klokke er en Raymond Weil Maestro med automatisk urverk. Synes at denne klokken har et utrolig flott design. Jeg har lenge ønsket meg en elegant klokke med hvit skive og blå visere. Skiven er enkel og elegant, og kommer med date-funksjon. Mer trenger jeg ikke. Dimensjonen på klokken er 39,5 mm. Synes også det er flott å ha stor/vanlig sekundviser i et automatisk ur. Denne modellen kommer også med "small second". Klokken kommer på svart skinnreim. Den har også "gjennomsiktig" bakdel slik at en kan se urverket. Dette synes jeg også er flott og ikke minst interessant. Liker også at Raymond Weil er et mer uavhengig klokkemerke...:roll:;)

Med disse to klokkene er jeg nærmere en mer "komplett" samling :D Bilder av den komplette samlingen kommer senere i "Hva har dere i boksen?" -tråden ;)

Bilder av klokkene og min første uniboxing her på TS kommer så fort de er i hus!

Takker så mye for all hjelp!

Torje ;)

Dette blir nok bra:) En slik Stowa kunne jeg tenkt meg selv! Kjøpte du med COSC? Var ikke langt i fra å trykke på bestille knappen,på hjemmesiden deres, her om dagen selv! RW' en var klassisk og flott den også, å er nok en fin "gå bort klokke"! Om RW er så veldig uavhengig er vel dog en annen ting ;) De er jo eid av familien etc, og ingen av de store konsernene, og kan således gjøre det de selv vil! På en annen side er de er jo svært avhengig av feks leveringer av urverk og andre deler for å kunne laget sine klokker, og de er nok et av merkene som vil få noe å bryne seg på når Swatch Group stenger kranene;)

Helt korrekt jayeff;) Skrevet litt mer på siste innlegg;) Man kan jo si det sånn at eierskapet og idèer om design, veier å gå i salg etc i RW er uavhengig, og det er veldig bra:) På den andre siden, når det kommer til selv produksjon av klokker, er de langt i fra uavhengige. De er der meget avhengige av leveranser uten i fra, særlig på urverks fronten, og jeg tror RW vil merke det godt vis Swatch Group sier stopp!