Oddstips fotball

1. Divisjon 2014

Da er det bare et drøyt døgn til starten på årets sponsorløse 1. Divisjon. Fjoråret startet bra oddsmessig, men ble snudd til et lite tap på slutten av året. Det ble nok litt mange spill på enkelte runder og jeg får lære av dette og ikke sette spill bare for spenningens skyld.

1. Divisjon er alltid en tett og jevn knokkelliga og kan være veldig vanskelig å spå. Tv2sporten sin 1. Div ekspert har laget en meget grundig analyse over lagene med tabelltips her http://www.tv2.no/2014/04/04/sport/forstedivisjon/fotball/546624

For enkelhets skyld satte jeg i fjor alle tips til 1 unit. Dette året vil jeg prøve å rangere spillene litt så bruker en unitsskala fra 1 til 10. Der 10 er et maxspill. Skulle det begynne å komme 10 unitere på rekke og rad herfra vil det være hyggelig om noen tok seg bryet med og tvangsinnlegge meg på en eller annen plass som behandler spillegalskap:confused:

Holder meg stort sett unna spill i runde 1, men er ett spill jeg mener gir god odds på prøver en rolig start.

Spill:
Tidspunkt: Søndag 6. April klokken 18.00
Kamp: ull/kisa vs sandefjord
Spill: sandefjord til 2.75 hos betsafe (2 units)

Ull/kisa endte på 12. plass i fjor og var med det 7 plussmål over nedrykksplass. Det har vært store utskiftninger i troppen og laget er ikke spådd en bedre skjebne i år. Ellers har jeg lite info.

Sandefjord har blitt tippet i toppen år etter år, og har skuffet i like mange år. Nytt år nye muligheter, og troppen skal totalt sett være forsterket fra i fjor.

I seriesammenheng har disse møttes 2 ganger tidligere på UKI arena, det har endt med 1 uavgjort og en Sandefjord seier. Sandefjord skal være et bedre lag og har bra tak på Ull/kisa her så mine 2 units i runde 1 går til hvalfangerne.

Lykke til hvis noen følger!!

Regnskap:
Ut: 2 units
Inn: 5.5 units
over/underskudd: + 3.5

Redigert:
1. Runde i 1. Divisjon avsluttes med Tv2Zebra sendt kamp mellom HamKam og Hødd klokken 19.00 i kveld.

I fjor endte Hødd på 3. plass mens HamKam kom på 5. 2 poeng skilte da lagene. Begge typiske hjemmelag i fjor, med 31 av 45 poeng på hjemmebane, mens Hødd tok 19 og HamKam 17 på bortebane. Hødd vant 2-1 på høddvoll i fjor, mens Hamkam vant 1-0 på Briskeby. Historisk har HamKam vunnet de 6 siste seriekampene på Briskeby mot Hødd.

HamKam har ikke all verdens bredde i sin tropp i år, men skal ha en start11er som er ganske bra. Hødd har mistet mange siden i fjør, og vil helt sikker savne Heltne Nilsen som gikk til VIF og keeper Lie som også er borte. Når de i tillegg mangler sin viktige Sandal på midten kan det bli noe tynt. Hvorvidt det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men der at det meldes noe usikkerhet rundt også Standal på topp og Magnussen på kant.

Totalen i dette blir at det lukter hjemmeseier på Briskeby, og ting tatt i betraktning er nok oddsen også spillbar.

Spill:
Kamp: HamKam vs Hødd
Tidspunkt: mandag 7. April klokken 19.00 Tv2 zebra.
Spill: HamKam seier til 1.81 hos betsafe (3 units)

Regnskap oppdatert:
Ut: 5 units
I spill: 0 units
Inn: 5.5 units
over/underskudd: + 0.5
Tilbakebetalings% : 110

Redigert:
Desverre HamKam tap i går i en kamp som ble skjemmet av et grufullt beinbrudd på HamKams lovende Emil Sildnes bare 7 minutter inn i kampen. Stygge bilder som vi selvfølgelig helst skulle vært foruten. Hvorvidt dette preget HamKam videre skal være uvisst. Hødd kloke lå lavt og snørte igjen sekken, og Kamma klarte ikke få ballen i mål på de sjansene dem fikk.

Synd, men nye muligheter allerede til helgen.

Runde 2 i 1. Divisjon for tur.

Dette blir dessverre kort, da tiden ikke rekker til men 2 tips kommer.

Spill 1:
Kamp: Nest Sotra vs Hamkam
Spill: Nest Sotra til 2.75 hos betsafe (2 units)

Nest Sotra med tidenes ran borte mot Ranheim i runde 1, men dette var nok den boosten de trengte. Hjemme var de fantastiske på eget naturgress i fjor, og tror de har muligheten i dag.

HamKAm med en forferdelig åpning sist, 0 poeng, lite fremdrift i spillet, og langtidsskade på en av de som kan skape noe fremover.

Spill 2:
Bryne vs Bærum
Spill: Bryne til 1.77 hos betsafe 4 units

Bryne fikk en dårlig start i Mjøndalen sist, men skal rett og slett være et bedre lag enn Bærum. Hjemme er de alltid bra, og 1.77 er mer enn nok i odds for meg.

beklager at dette ble kort, skrevet på 3 minutter, og med sikkert mye skrivefeil.

Lykke til hvis noen følger.

Regnskap oppdatert:
Ut: 11 units
Inn: 11 units
over/underskudd: +/0
Tilbakebetalings% : 100

Redigert:
Blir desverre kort og hektisk dette også. Rett fra påskefjellet, så lite tid.

Blir spill fra 2 kamper i 3. Runde i 1. Divisjon. Får desverre lite brgrunnelser, men her kommer spillene

Kamp 1:
Bærum vs Nest Sotra
Spill: over 2,5 mål til 1.49 hos Betsafe (4 units)
Spill: over 3,5 mål til 2,21 hos betsafe (2units)

Kamp 2:
Mjøndalen vs Strømmen
Spill: Mjøndalen seier til 1.48 hos betsafe (3units)
Spill: Mjøndalen -1 til 2.31 hos betsafe (4 units)

Lykke til!!

Regnskap oppdatert:
Ut: 24 units
Inn: 30.64units
over/underskudd: + 6.64
Tilbakebetalings% : 127.67

Redigert:
Ble bare 3 mål i Bærum, men 3 av 4 spill inn i dag og oppe i overskudd igjen.
Kampene kommer tett i perioden fremover og jeg skal få ut spillene litt tidligere fremover:)

Runde 4 av 1. div i dag og her kommer mine spill.

Kamp: Tromsø vs Ham Kam
Tidspunkt: søndag 27 04 klokken 15.00
Spill: Over 3.5 mål til 2.40 hos betsafe (3 units)

Tromsø har startet sesongen bra og har 3 strake. Måtte ut i straffer i cupen i midtuken, men det tar vi som et arbeidsuhell.
HamKam måtte også ut i ekstraomganger sist, og fikk i tillegg nok et beinbrudd. Har vært fruktelig dårlige i sesongstarten, og tror Tromsø kan score mye mål i dag.

Kamp: Ull/Kisa vs Hønefoss
Tidspunkt: Søndag 27 04 klokken 18.00
Spill1: Hønefoss til 2.32 hos betsafe (5 units)
Spill 2: Hønefoss -1 til 4.30 hos betsafe ( 3 units)
Spill 3: over 2.5 mål til 1.73 hos betsafe (4 units)

Ull/kisa har hatt en forferdelig sesongstart og er eneste laget uten poeng så langt. 1-6 har det blitt i målprotokollen. Jeg ser heller ingen god grunn til at ting skal bedre seg i nær fremtid. Hønefoss har skuffet etter nedrykket og har bare 1 poeng etter 3 kamper. De skal være mye bedre enn det, og kan fort valse over Ull/kisa. Dette kan også bli målrikt, men spiller bare over 2.5

Lykke til!!!

Regnskap oppdatert:
Ut: 39 units
Inn: 42.24 units
over/underskudd: + 3.24
Tilbakebetalings% : 108.31

Redigert:
1. Mai nærmer seg og gir nye muligheter for påfyll på klokkekontoen. Gir også muligheter for å tømme klokkeboksen for å dekke tapene, men vi er nå i alle fall i pluss så langt:cool:

Kamp 1:
Mjøndalen vs Hødd
Torsdag 1. mai klokken 18.00
Spill 1: Mjøndalen seier til 1.72 hos nordicbet (5 units)
Spill 2 : Mjøndalen -1 til 2.90 hos nordicbet (3 units)

Mjøndalen har startet perfekt hjemme med 3-1 seier mot Bryne og 4-0 mot strømmen. Har et meget bra lag i år, og skal kunne være med i kampen om opprykksplassene. Har også prestert bra borte i år med en seier og en U. Holdt på å rote bort poengene sist, men et seint mål berget seieren borte mot nest sotra.

Hødd har startet bra med 7 poeng på de første 4. Borte har det blitt seier i åpningen mot HamKam og tap i fredrikstad. Mange har vært spent på dette laget i år, da de har mistet mange spillere. Jeg tror de skal få det tøft med å havne i den direkte opprykksstriden, men bør kunne ligge midt på tabellen.

Kampene i fjor endte med hver sin hjemmeseier i serien 1-0 i Ullsteinvik og 3-1 i Mjøndalen, og Mjøndalen slo Hødd 2-0 i kvalik til tippeligaen i Ullsteinvik. Tror dette blir som i fjor, hjemmeseier og kan fort dekke inn hc.

Kamp 2
Ranheim vs HamKam
Torsdag 1. Mai klokken 18.00
Spill: Ranheim til 1.80 hos nordicbet (4 units)

Ranheim har hatt en forferdelig åpning på sesongen med 1 poeng på 4 kamper. Vært veldig svake i de 2 bortekampene og nesten ikke skapt sjanser, mens hjemme har de bare manglet det siste lille på å få ballen i mål. Har vært overlegent best både mot Nest Sotra og Bryne, men bare scoret 2 mål på de 2 kampene. Sitter med en følelse av at hvis det først løsner på hjemmebane, så kan det bli bra for trønderne.

HamKam har som Ranheim bare 1 poeng på de første 4. De har kun scoret ett mål, og har fått den tynne stallen sin uttynnet med 2 beinbrudd og en trener som tok hatten og gikk. var nok en fremgang spillemessig sist i Trømsø, men fortsatt noe tannløst. Ekstraomganger i cup sist uke og bortekamp i tromsø i helgen, kan jo ha tæret noe på en tynn tropp.

Satser på at Ranheim får litt fart på maskineriet igjen.

Kamp 3
Fredrikstad vs Ull/kisa
Torsdag 1. Mai klokken 15.00
Spill: Fredrikstad -1 til 2.20 hos nordicbet (4 units)

Fredrikstad har startet bra, hjemmetap mot TIL i serieåpningen ble etterfulgt av seier borte mot Sandefjord og hjemme mot Hødd, før det ble tap sist i Kristiansund. Fredrikstad misset der straffe på 0-0. Offensivt ser laget ganske bra ut og jeg har mer tro på Fredrikstad i år, enn jeg har hatt de siste årene. Så langt bare 3 scorede mål på 4 kamper, men her tror jeg det vil løsne.

Ull/kisa ble spådd et dårlig år og har innfridd så langt med 4 strake tap. Sandefjord, Kristiansund, Tromsdalen og Hønefoss har i tur og orden tatt seg av Kisa, 2 ettmålstap og 2 tomålstap har det blitt så langt. Ser ingen grunn til at dette plutselig skal snu på Fredrikstad stadion og tror FFK kan sette noen baller inn bak Kisakeeperen i dag.

FFK tok bare 1 poeng på 2 kamper mot Kisa i fjor, og dette skal nok hevnes.

Lykke til!!

Regnskap oppdatert:
Ut: 55 units
I spill: 16 units
Inn: 42.24 units
over/underskudd: + 3.24
Tilbakebetalings% : 108.31

Redigert:
Hei Josef.

Fin tråd dette :)

Tippet en del før på oddsen, men bare på H-U-B. Begynte å tippe litt igjen, etter å ha sett tråden din. Men hva betyr Mjøndalen -1? Som sagt, tippet bare på om laget vinner, taper eller om kampen blir uavgjort, ikke resultater, mål etc.

Hei Josef.

Fin tråd dette :)

Tippet en del før på oddsen, men bare på H-U-B. Begynte å tippe litt igjen, etter å ha sett tråden din. Men hva betyr Mjøndalen -1? Som sagt, tippet bare på om laget vinner, taper eller om kampen blir uavgjort, ikke resultater, mål etc.

Det betyr at de må vinne med minst 2 mål for at veddemålet skal gå inn. Se på det som at Hødd starter med 1 mål.

Takk for det @Striky! Ser du har fått svar på spørsmålet ditt.

Har oppdatert posten 3 hakk opp med spill på Fredrikstad. Så da er det bare å få på norgesnatoen på klokka, og ønske lykke til!!

Redigert av en moderator:
Bare å beklage slett innsats av meg, Fredrikstad og Mjøndalen i den rekkefølgen. Heldigvis berger en fullt fortjent Ranheim seier litt av stumpene på en ellers grufull oddsdag.

Regnskap oppdatert:
Ut: 55 units
Inn: 49.44 units
over/underskudd: - 5.56 units
Tilbakebetalings% : 89.89

Nye muligheter på allerede i helgen, og spill kommer.

Etter en nitrist 1. Mai er det bare å bryte seg på nye spill i helgens 6. serierunde i 1. divisjon.

Foreløpig kommer ett langskudd spill, som jeg mener oddsen er satt feil på og som jeg tror vil endre seg etterhvert.

Kamp:
Tromsø vs Ranheim
Søndag 04.05 klokken 15.00 (tv2 zebra)
Spill: Ranheim til 7.0 hos nordicbet. (5 units)

Dette er et langskudd, men jeg mener oddsen er alt for høy på dette spillet.
Tromsø har hatt en bra sesongstart med 4-1-0 så langt, der poengdelingen kom 1. mai med 0-0 i lokaloppgjøret med Tromsdalen. Hjemme har de vunnet 1-0 mot både Alta og HamKam, der de mot Alta scoret 6 minutter på overtid, og de fikk en sen scoring også mot HamKam, etter at dommer hadde hatt fra HamKam en klar scoringssjanse ved eleendig fordelsdømming. Poengene har kommet til Tromsø, men de har også hatt mye flyt. Og har ikke vært så overlegne som tabellen sier.

Ranheim hatt en trist sesongåpning, der de har 4 poeng på 5 kamper. Skapt mye i hjemmekampene sine, men ikke fått ballen i mål, mens de på bortebane har vært dårlige og skapt lite og tapt mot Strømmen 0-2 og Sandefjord 0-1. Ranheim har de siste sesonger vært et veldig bra bortelag, og vant bortetabellen i fjor. Var blandt annet det eneste laget som slo Bodø-Glimt på bortebane i fjor. Så generelt ut som en stor forbedring i gårdagens kamp mot HamKam 2-0 og skal ikke være så store underdogs som oddsen tilsier.

Tromsø er og skal være klare favoritter i denne kampen, men 7.0 er spillbart på ranheim. Og setter noen units på det.

Kamp:
Ullkisa vs Mjøndalen
Søndag 04.05 klokken 18.00
Spill: Mjøndalen seier til 2.0 hos nordicbet (4 units)
Spill 2: Mjøndalen -1 til 3.55 hos nordicbet (3 units)

Mjøndalen skuffet stort hjemme mot Hødd sist og tapte årets første kamp. Ligger fortsatt på 2. plass på tabellen og er seriens mestscorende lag så langt med 11 mål på 5 kamper. Har så langt spilt 1-1 borte mot Hønefoss og slått Nest Sotra 2-1 borte. Scorer over 2 i snitt, og det bør de kunne gjøre her også.

Ull/kisa tok overaskende årets første poeng borte mot Fredrikstad sist. Før dette 4 strake tap, derav 2 med 1 mål og 2 med 2 mål. Har scoret 1 mål på de 5 første kampene.

Bortelaget har aldri slått Ull/kisa borte og står med 0-10 i målforskjell på 3 forsøk her, men Mjøndalen skal rett og slett være et mye bedre fotballag enn Ull/kisa og skal ha gode muligheter for seier i dag. Finner de scoringsformen kan de fort dekke handicap.

Kamp:
Alta vs Fredrikstad
Søndag 04.05 klokken 18.00
Spill: Alta til 2.80 hos Nordicbet (6 units)

Alta har startet serien bra med sine 2-1-2 på 5 kamper. Sist ble det en imponerende 3.0 seier over Bærum borte. Braathen scoret alle 3 i denne for Alta og vil bli meget viktig i år. Hjemme har det blitt 3-0 seier over Kristiansund og 2-2 mot sandefjord så langt. Hjemme i Finnmarkshallen er det ikke lett å bryne seg på Alta.

Fredrikstad ligger plassen under Alta på tabellen også de med 2-1-2. Borte har det blitt en sterk 1-0 seier over Sandefjord og 0-1 tap i Kristiansund. På torsdag spilte de en trist 0-0 kamp hjemme mot Ull/kisa. Har i tidligere runde sagt at jag har tro på angrepsrekken til FFK i år, men de har ikke kommet i gang enda og har bare 3 mål på 5 kamper. De fleste som har vært i finnmarkshallen vet at dette er ikke banedekke for å spille på seg selvtilitt heller.

Mener Alta skal ha en god sjense til å ta dette og 2.80 mener jeg er godt betalt.

Regnskap oppdatert:
Ut: 73 units
Inn: 74.24 units
over/underskudd: + 1,24 units
Tilbakebetalings% : 101.7

Redigert: