Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
Ei litta historie på tampen av dagen har vi vel tid til....
Som dere alle vet, er jeg keen på å komme i gang med å styrke klokkegarderoben min. Derfor gikk jeg optimistisk løs på et par annonser, og endte opp med en dialog med en fyr som skulle selge noe jeg der og da syntes så litt spennende ut.
Jeg ba selger om litt mer info om uret han skulle selge, i og med at bildet ikke viste noe særlig detaljer osv. Etter å ha lest litt rundt på TS har jeg jo skjønt at man ikke skal kjøpe bruktklokker blindt, må vite.
Etter noen ærlige forsøk på å få litt mer info via dårlig kjemi på SMS, ba vedkommende meg om mailadressen min. Flott, tenkte jeg...endelig kan vi komme litt videre med noen skikkelige bilder så jeg kan ta en avgjørelse på om dette er noe vits å bruke mer tid på.
Her er mailen jeg mottok (navnet er byttet ut, alt annet likt).
Hei !
Du har i SMS-form fått alle opplysninger jeg kan gi om klokken.
Med min begrensede kunnskap om klokker vil jeg tro dette er
en relativ billig klokke - sier navnet deg noe..?
Du vi antakelig til slutt by meg 50 kr og da er det ikke bryet verd
å fotografere, og sende deg bilde og pakke og sende klokka....
Eneste mulighet er kr 250 + porto 30 i forskudd til min konto så
kommer klokka om 3-4 dager....
Navn Navnesen
Du finner meg på Gule Sider
- der står stort sett bare de med rent mel i posen.
Dagens tusenkroners: Hva skal vi med vandelsattest, når vi har Gule Sider?
Beklager, men her skjønner jeg selger svært godt - selv om jeg ikke vet hvor mye informasjon du har fått per sms eller hvilken informasjon som fremgår direkte i annonsen.
I forhold til kjøp av en klokke til kr. 250 (!) synes jeg du fremstår som ganske slitsom og kverulant – og du fikk vel det svaret du fortjente.
Så fra dagens sure oppgulp til noe mer positivt; du har startet en artig tråd – og det blir spennende å følge historien videre. Lykke til