OMEGA Seamaster 300 Master Co-Axial 2014

Hadde meg en god runde med denne her om dagen.

Hva byggekvalitet, teknologi og finish angår må dette være helt i toppsjiktet hva toolwatch angår om dagen. Et virkelig state of the art stykke byggverk på alle måter.

Subjektivt blir den litt høy for meg. Jeg hadde også ønsket at den ikke var polert da dette blir altfor fint for meg. Skulle og ønske at titanversjonen kom i sort. Men alt dette er subjektivt.

Men herregud for en pakke dette er. Alle som vil bruke et lass med penger på en toolwatch som går til dress med alt som finnes av flott ny teknologi angår bør styre mot en av disse.
 
Takk for innspillet @flyback
For en klokke: Jeg er mest imponert av urverket sine spesifikasjoner for min del men jeg burde prøve klokken en dag...
 
Redigert av en moderator:
Haha, alltid gøy å lese andres innspill, men har fremdeles det lille usikkerhetsmomentet som gjør at jeg må prøve klokken på hånden før jeg tar en avgjørelse! :) Får gjør en behovsanalyse for å komme opp med hva slags type klokke som skal bli neste! :)
Uansett, lekre bilder som absolutt ikke demper lysten på klokken! :D
 
Takk for innspillet @flyback
For en klokke: Jeg er mest imponert av urverket sine spesifikasjoner for min del men jeg burde prøve klokken en dag...

Nå har jeg hatt uret i en drøy måned. Jeg har brukt uret nesten daglig. Noen dager har jeg hatt den på hånden over natten, andre dager har den blitt liggende i klokkeboksen. Selv om det har vært noe uregelmessig bruk har jeg ikke latt gangreserven gått tom enda (60t).

Jeg stilte uret etter klokka.no første dagen. I dag, 34 dager etter, ligger den foran... med 1 sekund.

 
Redigert av en moderator:
Nå har jeg hatt uret i en drøy måned. Jeg har brukt uret nesten daglig. Noen dager har jeg hatt den på hånden over natten, andre dager har den blitt liggende i klokkeboksen. Selv om det har vært noe uregelmessig bruk har jeg ikke latt gangreserven gått tom enda (60t).

Jeg stilte uret etter klokka.no første dagen. I dag, 34 dager etter, ligger den foran... med 1 sekund.


Dårlig urverk: Uten tvil. Omega lyver om stabilitet og performanser:mad::mad::mad:
Jeg tror at du kan bare selge videre den j@vla klokke med stor tap...(bare send en PM først;))
 
Dårlig urverk: Uten tvil. Omega lyver om stabilitet og performanser:mad::mad::mad:
Jeg tror at du kan bare selge videre den j@vla klokke med stor tap...(bare send en PM først;))

Tror heller jeg skal selge Submarineren min og finansiere flere fra Omega ;) Kanskje du vil ha en pent patinert 5513 fra 1966 i stedet @Hammerfjord ?
 
Redigert av en moderator:
Tror heller jeg skal selge Submarineren min og finansiere flere fra Omega ;) Kanskje du vil ha en pent patinert 5513 fra 1966 i stedet @Hammerfjord ?

Jeg er ikke med den pris oppklatring hos Rolex:mrgreen:
Men jeg kunne kjøpe den for det samme pris(inflasjon inkludert) som den ble solgt da tiden;)


OK, jeg er snill da jeg gir deg 2 ganger så mye som den pris burde bli i dag(inflasjon inkludert) : Altså 20K.
 
Redigert av en moderator:
OMEGA MASTER co-Axial besøk :)

Ikke så verst "in live".... (Den ser nok bedre ut med reim IMO)

20150309_174043_zpsxrk3dv6y.jpg
 
Nå har jeg hatt uret i en drøy måned. Jeg har brukt uret nesten daglig. Noen dager har jeg hatt den på hånden over natten, andre dager har den blitt liggende i klokkeboksen. Selv om det har vært noe uregelmessig bruk har jeg ikke latt gangreserven gått tom enda (60t).

Jeg stilte uret etter klokka.no første dagen. I dag, 34 dager etter, ligger den foran... med 1 sekund.




Ikke verst med avvik på +1 sec på så lang tid @flyback!! Frekt imponerende!
Min 300 Master går -8 sec på 10 dager, dog jeg bruker den en liten sjelden gang kun etter jobb..
Burde kanskje bruke den lengre av gangen og hyppigere :rolleyes::cool:
 
Redigert av en moderator:
Hadde jeg hatt råd, ville det vært tidenes gave til svigerfar, da han og er 66-modell. Ikke at jeg tror du selger den, men hva skulle du hatt for den? @flyback

Det er forøvrig sykt at du har ett usselt sekunds avvik på vel en mnd! Virker som Omega har gjort noe veldig rett med de nye SMPene.

Vanskelig å sette en verdi da det ikke er så mange å sammenligne med her hjemme. Internasjonalt går de vel for 7-9k usd i orginal stand og på lenke.

Jeg så for meg at du var mer en Omega-mann, @Skovdahl? Jeg har jo en SM300 med baklokk stemplet 1966 også.

Ikke verst med avvik på +1 sec på så lang tid @flyback!! Frekt imponerende!
Min 300 Master går -8 sec på 10 dager, dog jeg bruker den en liten sjelden gang kun etter jobb..
Burde kanskje bruke den lengre av gangen og hyppigere :rolleyes::cool:

Må vel sies å være "innafor" det også, @titan :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg er absolutt mer Omega-mann, så den hadde jeg såvisst ikke takket nei til. Svigerfar derimot, hadde glatt vært fornøyd med en 5513 fra '66.
Er det oppgjør i boksen etter at den nye Seamasteren kom inn? Ingenting trygt? @flyback

Birthyear til svigerfar? Jeg pleier å la kona gi vår skjerv til resten av familiens spleising på et gavekort på Dressmann.. :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Jeg er absolutt mer Omega-mann, så den hadde jeg såvisst ikke takket nei til. Svigerfar derimot, hadde glatt vært fornøyd med en 5513 fra '66.
Er det oppgjør i boksen etter at den nye Seamasteren kom inn? Ingenting trygt? @flyback

Pr. nå hersker det fred og fordragelighet i familien :D

Sporer litt av her så jeg sper på med litt bilder. Seamaster 300 fra Omega og fjolleri fra cheapestnatostraps :cool:

 
Redigert av en moderator: