Omega Seamaster-tråden

Eh, hvorfor i alle dager er det ikke mikrojustering på lenken til PO8500???

Kjøpte min første PO i går, og allerede synes jeg det var litt irriterende.

Eh, hvorfor i alle dager er det ikke mikrojustering på lenken til PO8500???

Kjøpte min første PO i går, og allerede synes jeg det var litt irriterende.

Der snakker jeg om låsen på lenken.
Min Speedmaster 9300 har samme type lenke som din PO. Jeg syns ikke at det er ett problem...
Klart at lenken kunne bli bedre og spesielt på låsen, men ikke alle produsenter har mye mikrojustering på sine lenker og låsene.
Jeg har microjustering på min Stevral titanium lås på min Autozilla Citizen og jeg bruker det aldri faktisk.
Man må bare ha en del slark på lenken fra første regulering.

Redigert:
Jeg synes ikke cal 2500 er for stor, men cal 8500 er nok for stor for mange....
du burde prøvd den selv, men forstår at det kanskje ikke er så lett med tanke på bosted etc.

cal 2500 føles virkelig ikke som en 45,5mm stor klokke, den bærer lite for størrelsen. Alpina'en min er 44mm å den føler jeg bærer større.
Men det er mitt inntrykk av hele sortimentet til Omega, at de bærer mindre enn de er....Speedmaster syntes jeg ble liten....

Det er ikke lett å fremstille størrelsen på ett bilde, men jeg har ikke kraftige håndledd...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Takk for svar, har ikke små håndledd men har det siste året blitt mer glad i 40-42mm klokker. Vurdere å kjøpe den PO2500 en som kom i salg i går men her jo mest lyst på 42mm. Hvordan syns dere den ser ut? @Jone og @Oddemann ?

Det skal jo være en lett omsettelig klokke skulle du finne ut at den er for stor....

Jeg synes den ser bra ut å er priset fint i forhold til andre som ligger på finn for tiden.
Mangler dog B/P men har kjøps kvittering

Såg den igår eg og.
http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-seamaster-planet-ocean-2500-45-5-mm.32466/

Første eg tenkte var at den var meget OK prissatt!?
Hugse dog sist eg prøvde PO2500 at eg "følte" den var av "dårligere" kvalitet enn 8500.
Den føltes rett og slett litt billigere ut med finish som ikkje var heilt på samme nivå(?).
Er jo eindel lettere denne, og det at 8500 har innsyn bak kan jo føre til at den "føles" mer påkostet?

Dog enorm prisforskjell, og ei klokke eg absolutt kunne hatt i mitt eige.

Einig med @Jone i at den ikkje føltes "enorm" på handa. (Nå hadde eg den på hånd i butikk i 10min så mine erfaringer er særs begrensa....

Enig med @Oddemann at 8500 både ser og føles mer påkostet (noe den også er....)
Men jeg vil ikke si at 2500 føles billig på noen måte :)

Vanskelig å komme med anbefalinger da du sier at dine preferanser for tiden heller mot 40-42mm, men jeg er MEGET fornøyd med mitt valg angående PO XL kontra 42mm ;)

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Det ble det:) nå må jeg bare bli vant til størrelsen men tror gummireimen jeg har bestillt vil hjelpe på. Den bærer ikke som 45,5mm, mer 43,5mm. Har en skx 013 på 38mm på vei i posten så skal bli artig å se forskjellen:) den var i nydelig stand og går +1-3 sek i døgnet

Jeg synes ikke cal 2500 er for stor, men cal 8500 er nok for stor for mange....
du burde prøvd den selv, men forstår at det kanskje ikke er så lett med tanke på bosted etc.

cal 2500 føles virkelig ikke som en 45,5mm stor klokke, den bærer lite for størrelsen. Alpina'en min er 44mm å den føler jeg bærer større.
Men det er mitt inntrykk av hele sortimentet til Omega, at de bærer mindre enn de er....Speedmaster syntes jeg ble liten....

Det er ikke lett å fremstille størrelsen på ett bilde, men jeg har ikke kraftige håndledd...

Jeg ble selv overrasket når jeg prøvde den SM Master Co-Axial noen måneder siden...
Jeg fikk inntrykk at den "bred" bezel ga liten plass for tallskiven på noen måte og klokken føltes for liten: tallskiven er litt små i mine øyner. Litt som en Submariner: Jeg har prøvd den største Explorer og den ny "hulk" og disse føltes små på samme måte...
Vel, den SM Master-Co.ax. er 41mm men sånn føltes det og det ble ingen forelskelse dessverre:(
Veldig dumt fordi jeg liker urverket og arbeidet Omega har lagt inn i det(spesifikasjoner)
På en annen side er jeg mer fornøyd med min Speedmaster Pro.(42mm) som føles som den har en bedre proporsjon: Sikkert fordi tallskiven er større...
Lenge siden har jeg også prøvd en PO9300 og den føltes massive: Spesielt angående tykkelse.
Der foretrekker jeg min 44mm Speedmaster 9300 som er ikke så tykk, i hvert fall som en hverdags klokke.
Størrelsen er subjektiv og en vanesak også. For min del jeg foretrekker 42-44mm i en hverdags klokke.
Min mening også er at hvis man er for eks. 1m55 høy og 80kg, blir det sikkert rart med en 44-50mm klokke.
Jeg ser det for meg at stor klokker passer bedre til relativt høy mennesker. Vel, det er et inntrykk jeg har.
Med det jeg ser på bilde, den 45,5mmPO passer veldig bra på håndleddet ditt i hvert fall.

Denne var for kul til å ikke deles!

515B70DC-B553-475D-9C55-1AD5FF7E2260_zpstjcc2zqv.jpg

600090E9-DCAF-489F-B8A3-A7B989E6FCC9_zpsgvwmuojb.jpg